Hjälp min son ratar sin pappa!
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Hjälp min son ratar sin pappa!

    Hejsan!
    Nu behöver jag hjälp från er med erfarenhet.
    Min son föddes 3 sept. Blir 5 månader på torsdag.
    Han har ätit ersättning sedan han var 4 v och nu äter han gröt 2 ggr om dagen och potatis blandat med rotfrukt och dessert.
    Han är en matglad kille.

    Då min sambo ska mata honom tar han några skedar och sedan blir han ledsen.
    Varför?? Säkert att han är van vid mig och våra rutiner men jag vill ju att min sambo ska kunna mata oxå och jag få egentid.
    Hur gör man för att bryta? Ska man bryta eller går det över?
    Min son har på sista tiden blivit liten i maten på dagen. På natten sveper han flaskan i sömnen. Vilket gör att det inte direkt går att minska ner natt matning. Vilket hade varit skönt.

    Sedan det här med sömnen. Att komma till ro och verkligen somna när man är trött.
    Min son vaknar ca 8-9 tiden. Vaken 2 tim sover ca 1,5. Vaken ca 2 tim och sover ca 1,5 tim. Beroende på när han vaknar sista ggn kan det bli en sista 30 min mellan 17-18 men det är sällan.
    Han somnar ca 19-20. Sover sedan till morgonen med 2-3 matningar.
    Men det senaste har han vaknat efter 30 min och varit piggelin ca 1,5 timm somnat vid ca 22 och då varit så speedad så det finns inte.

    När vi lägger honom på dagarna och för natten får han ligga i vår säng i mitten och vi buffar i rumpan. Men han brukar vara speadad och dra ur nappen hundra ggr och le och vill att vi ska le tillbaka. Riktigt busig. Medans jag vet att han är supertrött. Inte lätt.
    Han har alltid varit svår med sömnen. Sov i sin vagn dag och natt ett tag.
    Nu har vi spjälsäng utan ena sidan ihopsatt med vår. Där kan vi lägga han på natten.
    Men svårt att somna honom där i.
    Försökt med musikmobil.
    inget funkar.
    Jag kan tackla det men då min sambo försöker blir han fullständigt hysterisk.
    Gråter så tårarna sprutar och blir snorig och hulkar.
    Vad ska man göra??
    Går det över??
    Han känner efter i våra ansikten vem som är där. Så han kan reagera om han sover och tappat nappen och min sambo ska sätta in den.
    Svårt det här.

    Så tips och råd tack!!
  2. 1
    Hjälp min son ratar sin pappa! Hejsan!
    Nu behöver jag hjälp från er med erfarenhet.
    Min son föddes 3 sept. Blir 5 månader på torsdag.
    Han har ätit ersättning sedan han var 4 v och nu äter han gröt 2 ggr om dagen och potatis blandat med rotfrukt och dessert.
    Han är en matglad kille.

    Då min sambo ska mata honom tar han några skedar och sedan blir han ledsen.
    Varför?? Säkert att han är van vid mig och våra rutiner men jag vill ju att min sambo ska kunna mata oxå och jag få egentid.
    Hur gör man för att bryta? Ska man bryta eller går det över?
    Min son har på sista tiden blivit liten i maten på dagen. På natten sveper han flaskan i sömnen. Vilket gör att det inte direkt går att minska ner natt matning. Vilket hade varit skönt.

    Sedan det här med sömnen. Att komma till ro och verkligen somna när man är trött.
    Min son vaknar ca 8-9 tiden. Vaken 2 tim sover ca 1,5. Vaken ca 2 tim och sover ca 1,5 tim. Beroende på när han vaknar sista ggn kan det bli en sista 30 min mellan 17-18 men det är sällan.
    Han somnar ca 19-20. Sover sedan till morgonen med 2-3 matningar.
    Men det senaste har han vaknat efter 30 min och varit piggelin ca 1,5 timm somnat vid ca 22 och då varit så speedad så det finns inte.

    När vi lägger honom på dagarna och för natten får han ligga i vår säng i mitten och vi buffar i rumpan. Men han brukar vara speadad och dra ur nappen hundra ggr och le och vill att vi ska le tillbaka. Riktigt busig. Medans jag vet att han är supertrött. Inte lätt.
    Han har alltid varit svår med sömnen. Sov i sin vagn dag och natt ett tag.
    Nu har vi spjälsäng utan ena sidan ihopsatt med vår. Där kan vi lägga han på natten.
    Men svårt att somna honom där i.
    Försökt med musikmobil.
    inget funkar.
    Jag kan tackla det men då min sambo försöker blir han fullständigt hysterisk.
    Gråter så tårarna sprutar och blir snorig och hulkar.
    Vad ska man göra??
    Går det över??
    Han känner efter i våra ansikten vem som är där. Så han kan reagera om han sover och tappat nappen och min sambo ska sätta in den.
    Svårt det här.

    Så tips och råd tack!!
  3. Anonym
    #2
    När min dotter var liten skrek hon varje gång hennes pappa skulle hålla henne, blev väldigt jobbigt efter ett tag, kändes som att jag inte kunde göra nånting eftersom jag bara hörde skriket. Kommer inte ihåg att vi gjorde nåt särskilt för att lösa det, men det gick iallafall över.
  4. 2
    När min dotter var liten skrek hon varje gång hennes pappa skulle hålla henne, blev väldigt jobbigt efter ett tag, kändes som att jag inte kunde göra nånting eftersom jag bara hörde skriket. Kommer inte ihåg att vi gjorde nåt särskilt för att lösa det, men det gick iallafall över.
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Vad händer om du (på dagen) inte är hemma? Kan han somna då? När din sambo matar honom är du där då eller går du ur rummet? De första gångerna när vi skulle byta så min sambo skulle mata fick jag leka att jag inte fanns (inte prata/synas) annars blev hon hysterisk och ville inte äta alls. Prova om det går eller tvärt om att du sitter med och hejar på. Se vilket som fungerar. stor KRAM vet hur stressad man blir
  6. 3
    Vad händer om du (på dagen) inte är hemma? Kan han somna då? När din sambo matar honom är du där då eller går du ur rummet? De första gångerna när vi skulle byta så min sambo skulle mata fick jag leka att jag inte fanns (inte prata/synas) annars blev hon hysterisk och ville inte äta alls. Prova om det går eller tvärt om att du sitter med och hejar på. Se vilket som fungerar. stor KRAM vet hur stressad man blir

Liknande trådar

  1. Ratar pappa...
    By Anonym in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 10:53
  2. Hjälp min son ratar sin pappa!
    By tjolahoppsan in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 23:01
  3. Hjälp min son ratar sin pappa!
    By tjolahoppsan in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 22:55
  4. Hjälp med pappa
    By annika66 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 19:23
  5. Snälla hjälp!!!! Hon ratar bröstet!
    By mucksan in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar