insemination
Planera för barn
  1. Anonym
    #1

    insemination

    Hej alla!

    Jag är en ensamstående mamma till en son på snart två år.

    Jag har längtan efter ett barn till, och eftersom jag är 42 år så funderar jag på insemination. Har inte tid att hitta en karl innan jag blir för gammal.

    Tänkte för ett tag sedan att det blir för jobbigt att vara ensam med en bebis, när jag inte har så mycket hjälp av min egen familj och så. Men längtan är så stark!

    Vad tycker ni? Är jag egoistisk som vill ha ett barn till, på detta sättet?

    Är det någon som har erfarenheter av insemination som ensamstående, är eller har varit i liknande situation?
  2. 1
    insemination Hej alla!

    Jag är en ensamstående mamma till en son på snart två år.

    Jag har längtan efter ett barn till, och eftersom jag är 42 år så funderar jag på insemination. Har inte tid att hitta en karl innan jag blir för gammal.

    Tänkte för ett tag sedan att det blir för jobbigt att vara ensam med en bebis, när jag inte har så mycket hjälp av min egen familj och så. Men längtan är så stark!

    Vad tycker ni? Är jag egoistisk som vill ha ett barn till, på detta sättet?

    Är det någon som har erfarenheter av insemination som ensamstående, är eller har varit i liknande situation?
  3. Medlem sedan
    Feb 2011
    #2

    Allt som man gör i livet...

    Hej,

    Det var ett vackert och ömsint brev du skrev och jag tycker det är synd att du oroar dig över om det är själviskt att vilja ha ett andra barn.

    Det finns ju en teori som säger att allt som alla människor gör i livet är själviskt.
    Att inte ha barn kan ju också ses som själviskt.

    Och din son kommer säkert i framtiden tacka dig för att han inte fick förbli ett ensamt enda barn!

    Efter många djupa tankar har jag nyligen kommit fram till att jag skulle kunna vara spermadonator. Och det är också säkert av själviska skäl(!)

    Skulle du vid något tillfälle i livet känna behov av en donator så får du gärna kontakta mig, så kan jag berätta om mig själv och om varför jag känner att jag är beredd att donera sperma.

    Du kan skriva till mig på: [email protected]

    Mvh

    Peter Bunbury-Harlin
  4. 2
    Allt som man gör i livet... Hej,

    Det var ett vackert och ömsint brev du skrev och jag tycker det är synd att du oroar dig över om det är själviskt att vilja ha ett andra barn.

    Det finns ju en teori som säger att allt som alla människor gör i livet är själviskt.
    Att inte ha barn kan ju också ses som själviskt.

    Och din son kommer säkert i framtiden tacka dig för att han inte fick förbli ett ensamt enda barn!

    Efter många djupa tankar har jag nyligen kommit fram till att jag skulle kunna vara spermadonator. Och det är också säkert av själviska skäl(!)

    Skulle du vid något tillfälle i livet känna behov av en donator så får du gärna kontakta mig, så kan jag berätta om mig själv och om varför jag känner att jag är beredd att donera sperma.

    Du kan skriva till mig på: [email protected]

    Mvh

    Peter Bunbury-Harlin
  5. Anonym
    #3

    Kontakta Storken

    som finns i Danmark. De inseminerar även ensamstående kvinnor. Jag önskar att jag hade skaffat barn själv, för då hade jag dels fått barn mycket tidigare i mitt liv och kunnat hinna få fler, dels hade jag inte haft en galen f.d. man som tar barnen ifrån mig halva tiden, trots att varken jag eller barnen vill det! Men han får samhällets totala stöd och hjälp för att lägga beslag på dem. "Jämstalldhet" betyder idag att man nyttjar kvinnor som ofrivilliga surrogatmödrar och tar barnen ifrån dem och ger dem till männen...
  6. 3
    Kontakta Storken som finns i Danmark. De inseminerar även ensamstående kvinnor. Jag önskar att jag hade skaffat barn själv, för då hade jag dels fått barn mycket tidigare i mitt liv och kunnat hinna få fler, dels hade jag inte haft en galen f.d. man som tar barnen ifrån mig halva tiden, trots att varken jag eller barnen vill det! Men han får samhällets totala stöd och hjälp för att lägga beslag på dem. "Jämstalldhet" betyder idag att man nyttjar kvinnor som ofrivilliga surrogatmödrar och tar barnen ifrån dem och ger dem till männen...
  7. Anonym
    #4
    Jo, jag har kontaktat dem.

    Har dock efter närmare eftertanke beslutat mig för att avvakta med det hela. Får se hur det blir i framtiden.

    Usch, det låter inget vidare din situation. Många styrkekramar till dig!
  8. 4
    Jo, jag har kontaktat dem.

    Har dock efter närmare eftertanke beslutat mig för att avvakta med det hela. Får se hur det blir i framtiden.

    Usch, det låter inget vidare din situation. Många styrkekramar till dig!
  9. Anonym
    #5
    "Många styrkekramar till dig!"

    Tack....... och lycka till med ditt beslut
  10. 5
    "Många styrkekramar till dig!"

    Tack....... och lycka till med ditt beslut
  11. Anonym
    #6
    Ser att det är ett tag sen du skrev, och att du bestämt dig för att avvakta men jag vill ändå skriva några rader till dig.
    Jag går också i inseminationstankar, och har tänkt en hel del kring huruvida det är egoistiskt, oetiskt osv. Och det jag har kommit fram till är att barn alltid sätts till världen på mer eller mindre egoistiska grunder. Man skaffar ju inte barn för barnets skull.
    Sen tror inte jag att huruvida barnet får en bra uppväxt eller inte har något samband med antalet föräldrar eller mammor eller pappor.
    Hur som helst önskar jag dig lycka till
  12. 6
    Ser att det är ett tag sen du skrev, och att du bestämt dig för att avvakta men jag vill ändå skriva några rader till dig.
    Jag går också i inseminationstankar, och har tänkt en hel del kring huruvida det är egoistiskt, oetiskt osv. Och det jag har kommit fram till är att barn alltid sätts till världen på mer eller mindre egoistiska grunder. Man skaffar ju inte barn för barnets skull.
    Sen tror inte jag att huruvida barnet får en bra uppväxt eller inte har något samband med antalet föräldrar eller mammor eller pappor.
    Hur som helst önskar jag dig lycka till

Liknande trådar

  1. Insemination
    By Kock in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 21:17
  2. insemination
    By usasvenska in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 20:11
  3. Insemination nr 2
    By Grodisen in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 12:34
  4. Insemination?!
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 23:36
  5. Insemination
    By Tacksam för svar! in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar