Hej Februari!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Hej Februari!

    Jag har läst ut Booker prize vinnaren, White Tiger och gillade den, sedan Boktjuven, pâ svenska, jag tyckte faktiskt den var halvbra, och nu lâser jag Oksanens Purge som är lovande.

    Ha en fin vecka, bokvänner,
    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  2. 1
    Hej Februari! Jag har läst ut Booker prize vinnaren, White Tiger och gillade den, sedan Boktjuven, pâ svenska, jag tyckte faktiskt den var halvbra, och nu lâser jag Oksanens Purge som är lovande.

    Ha en fin vecka, bokvänner,
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Detsamma detsamma. Kämpar pà med Engleby av Sebastian Faulks. Lite tràkig men jag har för mànga halvlästa böcker sà jag vill ge denna en chans. Purge fick jag i julklapp och deb sitter pà väntelistan.
  4. 2
    Detsamma detsamma. Kämpar pà med Engleby av Sebastian Faulks. Lite tràkig men jag har för mànga halvlästa böcker sà jag vill ge denna en chans. Purge fick jag i julklapp och deb sitter pà väntelistan.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    White tiger har jag tänkt läsa ett tag nu, men det har inte blivit av. Har för tillfället just börjat med Kapten Corellis mandolin som är väldigt lovande hittills.
  6. 3
    White tiger har jag tänkt läsa ett tag nu, men det har inte blivit av. Har för tillfället just börjat med Kapten Corellis mandolin som är väldigt lovande hittills.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Kollektiva färdmedel till jobbet är bra för läsandet. Denna vecka är det "Chocolate lover's club" av Carole Matthews som ligger i väskan, en bok jag köpte i London för några år sen och som blivit liggande, men nu så!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  8. 4
    Kollektiva färdmedel till jobbet är bra för läsandet. Denna vecka är det "Chocolate lover's club" av Carole Matthews som ligger i väskan, en bok jag köpte i London för några år sen och som blivit liggande, men nu så!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Angelology var en tråkig bok, inte alls min typ av story, så jag gav upp efter att ha kommit nästan halvvägs och det fortfarande inte hänt nånting.
    Nu läser jag istället tredje delen i Hungerspelen parallellt medreportageboken Resa i sharialand.
    Båda är bra!
  10. 5
    Angelology var en tråkig bok, inte alls min typ av story, så jag gav upp efter att ha kommit nästan halvvägs och det fortfarande inte hänt nånting.
    Nu läser jag istället tredje delen i Hungerspelen parallellt medreportageboken Resa i sharialand.
    Båda är bra!
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
  12. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Började precis på Eat, pray, love och vi får väl se om den är så bra som så många säger...
  13. 7
    Började precis på Eat, pray, love och vi får väl se om den är så bra som så många säger...
  14. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8
    Åh, den är så bra!! Den innehåller så mycket av tankar, känslor, insikter och klokskap!
  15. 8
    Åh, den är så bra!! Den innehåller så mycket av tankar, känslor, insikter och klokskap!
  16. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Och jag tyckte den var fruktansvärd! Otroligt pretto! Tur att smaken är olika!
  17. 9
    Och jag tyckte den var fruktansvärd! Otroligt pretto! Tur att smaken är olika!
  18. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Jag har inte kommit så långt, men just pretentiös var ordet som kom upp i huvudet när jag började läsa de första kapitlen - som sagt - vi får se vad utlåtandet blir när jag är klar
  19. 10
    Jag har inte kommit så långt, men just pretentiös var ordet som kom upp i huvudet när jag började läsa de första kapitlen - som sagt - vi får se vad utlåtandet blir när jag är klar
  20. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    OM du blir klar - det blev aldrig jag!
  21. 11
    OM du blir klar - det blev aldrig jag!
  22. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12
    Jag kan förstå att du tycker så och jag tyckte nog att det ibland kunde bli lite för mycket annat snack i boken men den gav ändå så mycket
  23. 12
    Jag kan förstå att du tycker så och jag tyckte nog att det ibland kunde bli lite för mycket annat snack i boken men den gav ändå så mycket

Liknande trådar

  1. 20:e februari!
    By anki72 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 12:20
  2. UL 4 februari
    By Lillmysan in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 01:29
  3. FET i februari
    By Karonesse in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 20:31
  4. 16 februari
    By Annika med 2 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 21:36
  5. Februari!
    By Mia_m_2+Molly in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar