Kanske, kanske, viskar tyst
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Kanske, kanske, viskar tyst

    Har våra ansträngningar gjort resultat.
    Kollat alla räkningar och det ser ut som om vi klarar oss, om vi inte helt plötsligt får räkningar på 5890 kr under månaden men det tvivlar jag på. Även om bilen måste in på service.
    Men OM det är problem med den så borde ju de pengarna täcka upp servicekostnaden, eller??
    OM vi måste ut med denna summa så går det jämnt upp.
    Då har jag kollat och räknat ihop alla räkningar från denna månad förutom kreditkortet och då har jag kollat vad vi använde på det i januari och det var typ 5000 kr mindre än i december. Så.....
    Visst ska vi klara det nu!!!
    Så mycket som vi gjort så är vi värda det här!!
    OM det inte blir några hemska överraskningar går nästa månad räkningar på 15341 kr exkl mat, mediciner och likn. Då räknar jag ca 3000 kr i mat eftersom jag och E åker bort en vecka med mamma och får maten betald men mannen är hemma.
    Mediciner kan jag inte beräkna eftersom det är så beroende på vilka som tar slut.
    Men ca 18500 kr i räkningar inkl boende är väl inte någon fara eller?
  2. 1
    Kanske, kanske, viskar tyst Har våra ansträngningar gjort resultat.
    Kollat alla räkningar och det ser ut som om vi klarar oss, om vi inte helt plötsligt får räkningar på 5890 kr under månaden men det tvivlar jag på. Även om bilen måste in på service.
    Men OM det är problem med den så borde ju de pengarna täcka upp servicekostnaden, eller??
    OM vi måste ut med denna summa så går det jämnt upp.
    Då har jag kollat och räknat ihop alla räkningar från denna månad förutom kreditkortet och då har jag kollat vad vi använde på det i januari och det var typ 5000 kr mindre än i december. Så.....
    Visst ska vi klara det nu!!!
    Så mycket som vi gjort så är vi värda det här!!
    OM det inte blir några hemska överraskningar går nästa månad räkningar på 15341 kr exkl mat, mediciner och likn. Då räknar jag ca 3000 kr i mat eftersom jag och E åker bort en vecka med mamma och får maten betald men mannen är hemma.
    Mediciner kan jag inte beräkna eftersom det är så beroende på vilka som tar slut.
    Men ca 18500 kr i räkningar inkl boende är väl inte någon fara eller?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Jag tycker att det

    beror på vad det är för räkningar.

    Hyra
    El
    Mat
    Mer?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Jag tycker att det beror på vad det är för räkningar.

    Hyra
    El
    Mat
    Mer?
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Om 18500 i utgifter är nån "fara" eller ej beror ju på hur mycket man har i inkomst. Eftersom ni verkar ha det så snålt ekonomiskt så är det rätt mycket...

    Även om det går jämnt upp nu, vilket är bra såklart, så fortsätt se över var ni kan dra in.
  6. 3
    Om 18500 i utgifter är nån "fara" eller ej beror ju på hur mycket man har i inkomst. Eftersom ni verkar ha det så snålt ekonomiskt så är det rätt mycket...

    Även om det går jämnt upp nu, vilket är bra såklart, så fortsätt se över var ni kan dra in.
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Alltså totalt, då är det hyra, mat, el, försäkringar, bensin, You name it!
  8. 4
    Alltså totalt, då är det hyra, mat, el, försäkringar, bensin, You name it!
  9. Medlem sedan
    Dec 2010
    #5
    Mannen har ca 13000 kr efter skatt (mycket tack vare att han slipper karensen numera), jag har 8200 kr från FK, 1050 kr i barnbidrag, 1982 kr från kommunals försäkringsbolag eftersom jag är sjukskriven.
    Så totalt ca 24.500 kr
    Så det innebär 4890 kr över. Så om vi fortsätter på samma bra sätt och inne unnar oss saker så ska vi klara det här.
  10. 5
    Mannen har ca 13000 kr efter skatt (mycket tack vare att han slipper karensen numera), jag har 8200 kr från FK, 1050 kr i barnbidrag, 1982 kr från kommunals försäkringsbolag eftersom jag är sjukskriven.
    Så totalt ca 24.500 kr
    Så det innebär 4890 kr över. Så om vi fortsätter på samma bra sätt och inne unnar oss saker så ska vi klara det här.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Inga onödiga saker alls?

    Vi betalar 5000 i månaden på huslånet.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    Inga onödiga saker alls? Vi betalar 5000 i månaden på huslånet.
  13. Medlem sedan
    Dec 2010
    #7
    V ihar ju unnat oss förmycket hittills så det blir ordentliga neddragningar på det.
    Vi har inget lån, om man inte räknar med CSN!
  14. 7
    V ihar ju unnat oss förmycket hittills så det blir ordentliga neddragningar på det.
    Vi har inget lån, om man inte räknar med CSN!
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Lån på lägenheten?

    Visst skrev du häromdagen att du betalat till några föreningar?

    Sånt får man också dra ner på tycker jag om man har det tajt
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  16. 8
    Lån på lägenheten? Visst skrev du häromdagen att du betalat till några föreningar?

    Sånt får man också dra ner på tycker jag om man har det tajt
  17. Medlem sedan
    Dec 2010
    #9
    Inget lån alls på lägenheten och vi har dragit in på föreningarna.
    Simskolan "måste" vi betala och samma sak med campingen annars står vi utan säsongsplats till sommaren!
  18. 9
    Inget lån alls på lägenheten och vi har dragit in på föreningarna.
    Simskolan "måste" vi betala och samma sak med campingen annars står vi utan säsongsplats till sommaren!
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Sånt är inte skit så

    men föreningar m,m är om man inte har råd...
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    Sånt är inte skit så men föreningar m,m är om man inte har råd...
  21. Medlem sedan
    Dec 2010
    #11
    Jo. Vissa föreningar skulle jag ju kunna gå ur men samtidigt så är det verkligen hjärtefrågor för mig. Både Attention (föreningen för npf) och hjärtebarnsföreningan.
  22. 11
    Jo. Vissa föreningar skulle jag ju kunna gå ur men samtidigt så är det verkligen hjärtefrågor för mig. Både Attention (föreningen för npf) och hjärtebarnsföreningan.
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12
    Är det något fel på bilen, eller varför inte skjuta på servicen tills ni är på fötter igen?
  24. 12
    Är det något fel på bilen, eller varför inte skjuta på servicen tills ni är på fötter igen?
  25. Medlem sedan
    Dec 2010
    #13
    Nej, det är inget fel det är vanlig service.
  26. 13
    Nej, det är inget fel det är vanlig service.
  27. Medlem sedan
    Dec 2001
    #14
    Men den är ju inget måste just nu då, den kan man ju skjuta upp, det hade jag gjort.
  28. 14
    Men den är ju inget måste just nu då, den kan man ju skjuta upp, det hade jag gjort.
  29. Medlem sedan
    Dec 2010
    #15
    Jo, det får vi göra!! Tack!
  30. 15
    Jo, det får vi göra!! Tack!
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Jo men har man inte tåd

    så är man inte med i sånt...och ni har inte råd.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  32. 16
    Jo men har man inte tåd så är man inte med i sånt...och ni har inte råd.
  33. Medlem sedan
    Dec 2010
    #17
    Ne, men nu är de betalda och inte så mycket jag kan göra något åt just nu. Även om jag går ut nu så är det ju betalt för 2011.
  34. 17
    Ne, men nu är de betalda och inte så mycket jag kan göra något åt just nu. Även om jag går ut nu så är det ju betalt för 2011.
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18

    Ja nu är det försent

    du skulle gått ur innan...men bättre sent än aldrig så till 2012 så
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  36. 18
    Ja nu är det försent du skulle gått ur innan...men bättre sent än aldrig så till 2012 så
  37. Medlem sedan
    Dec 2010
    #19
    jo, precis!
  38. 19
    jo, precis!

Liknande trådar

  1. Jag kanske ska vara tyst i o f s.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 22:02
  2. Kanske, kanske, viskar tyst
    By *Es mamma* in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 13:52
  3. Viskar tyst,
    By Ellan... in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 12:30
  4. *viskar* nu kanske...
    By *Magda* in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 09:57
  5. kanske plus viskar
    By FILIPPA in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar