Snart bebis
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    Snart bebis

    Ja då var man på kontroller idag, v.42+0 så först ultraljud och sedan ctg och kontroll av livmodern. Halva tappen var utplånad och jag var tydligen öppen några centimeter, frågade inte hur många. Läkare hoppades därför på att det kommer starta av sig självt idag eller imorgon annars så har jag tid på fredag morgon för samma kontroller och eftersom att det tydligen var lite dåligt med fostervatten är chansen att de sätter igång mig då väldigt stor. Så idag, imorgon eller på fredag har vi förhoppningsvis vår efterlängtade bebis!
  2. 1
    Snart bebis Ja då var man på kontroller idag, v.42+0 så först ultraljud och sedan ctg och kontroll av livmodern. Halva tappen var utplånad och jag var tydligen öppen några centimeter, frågade inte hur många. Läkare hoppades därför på att det kommer starta av sig självt idag eller imorgon annars så har jag tid på fredag morgon för samma kontroller och eftersom att det tydligen var lite dåligt med fostervatten är chansen att de sätter igång mig då väldigt stor. Så idag, imorgon eller på fredag har vi förhoppningsvis vår efterlängtade bebis!
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Skönt att veta!! Själv ska jag in på lördag för min kontroll, då är jag 42 + 0. Men har jag fortfarande den här febern så hoppas jag verkligen inte att de sätter igång mig! Orkar inte ens tänka tanken just nu. 6e dagen med 39 graders feber och svårt att andas, och har inte kunnat äta heller på den här tiden, så jag hoppas att allt är bra och jag får gå över lite till och hinna bli frisk!
  4. 2
    Skönt att veta!! Själv ska jag in på lördag för min kontroll, då är jag 42 + 0. Men har jag fortfarande den här febern så hoppas jag verkligen inte att de sätter igång mig! Orkar inte ens tänka tanken just nu. 6e dagen med 39 graders feber och svårt att andas, och har inte kunnat äta heller på den här tiden, så jag hoppas att allt är bra och jag får gå över lite till och hinna bli frisk!
  5. Medlem sedan
    May 2008
    #3
    Det är lång tid att vänta, min William lät vänta på sig 16 dgr efter bf... kändes som det hela var avblåst och han helt enkelt inte skull komma ut... men till sist var han ju här med oss ändå förstås, ut ska de ju . Lycka till!
  6. 3
    Det är lång tid att vänta, min William lät vänta på sig 16 dgr efter bf... kändes som det hela var avblåst och han helt enkelt inte skull komma ut... men till sist var han ju här med oss ändå förstås, ut ska de ju . Lycka till!
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Miahen - krya på dig!! Har du varit hos läkare under de här dagarna? Måste ju ta rejält på dina krafter med så hög feber så länge och ingen mat. Ta hand om dig! Hoppas febern släpper snart!
  8. 4
    Miahen - krya på dig!! Har du varit hos läkare under de här dagarna? Måste ju ta rejält på dina krafter med så hög feber så länge och ingen mat. Ta hand om dig! Hoppas febern släpper snart!
  9. Medlem sedan
    Feb 2010
    #5
    De frågade här hur jag mår och sånt och tekniskt sett är jag fullt frisk så då väntar man gänra lite. De borde tänka på dig med om du är sjuk. Får nästan hoppas att bebben inte kommer nu :-)
  10. 5
    De frågade här hur jag mår och sånt och tekniskt sett är jag fullt frisk så då väntar man gänra lite. De borde tänka på dig med om du är sjuk. Får nästan hoppas att bebben inte kommer nu :-)
  11. Medlem sedan
    Jan 2011
    #6
    Ja, du kanske ha sett mina senare inlägg... Blev ju rätt dramatiskt det hela. Jag var faktiskt in till läkaren på tisdagen, blev hemskickad utan att de gjorde nåt, de antog att det var en virus infektion. Åkte in igen på torsdagen, för då var det så svårt att få luft, då slutade det hela med en natt på IVA... Så kan det gå, fy fan va sjuk jag var. Är utskriven frpn infektion, men kvar på sjukhus med lilltjejen som såklart fick infektion hon med och går på antibiotika. Men det går åt rätt håll...
  12. 6
    Ja, du kanske ha sett mina senare inlägg... Blev ju rätt dramatiskt det hela. Jag var faktiskt in till läkaren på tisdagen, blev hemskickad utan att de gjorde nåt, de antog att det var en virus infektion. Åkte in igen på torsdagen, för då var det så svårt att få luft, då slutade det hela med en natt på IVA... Så kan det gå, fy fan va sjuk jag var. Är utskriven frpn infektion, men kvar på sjukhus med lilltjejen som såklart fick infektion hon med och går på antibiotika. Men det går åt rätt håll...
  13. Medlem sedan
    Feb 2010
    #7
    Jo läste om din förlossning, stackare. Tur att det börjar vända i alla fall!
  14. 7
    Jo läste om din förlossning, stackare. Tur att det börjar vända i alla fall!

Liknande trådar

  1. snart bebis...
    By kittla in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 18:56
  2. Snart en ny bebis!
    By Shaylagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 12:36
  3. Bebis snart!!!!
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 18:06
  4. Snart bebis här!
    By Marmelad in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 10:33
  5. snart bebis.......
    By star1980 in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 11:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar