Näe, det var inte alls :-((
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Näe, det var inte alls :-((

    så lätt som att byta kardemummamjölk mot kardemumma + mjölk. Kardemumman blir ju liskom som små bitar i kafet, som simmar runt. Inte gott att dricka knaprigt kaffe liksom. *vältrar mig i mitt i-landsproblem*

    Har någon sett kardemummamjölk på köpes någonstans?
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Näe, det var inte alls :-(( så lätt som att byta kardemummamjölk mot kardemumma + mjölk. Kardemumman blir ju liskom som små bitar i kafet, som simmar runt. Inte gott att dricka knaprigt kaffe liksom. *vältrar mig i mitt i-landsproblem*

    Har någon sett kardemummamjölk på köpes någonstans?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Men hur mixade du kardemumman?
    Måste mixas smått smått som pulver....
  4. 2
    Men hur mixade du kardemumman?
    Måste mixas smått smått som pulver....
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    kan man inte köpa kardemumma i bit? i så fall så kokar man mjölke med kardemumman och tar sen bort den.
    alterntivt. Köp kardemumma essens. det blir ju inga bitar av.
  6. 3
    kan man inte köpa kardemumma i bit? i så fall så kokar man mjölke med kardemumman och tar sen bort den.
    alterntivt. Köp kardemumma essens. det blir ju inga bitar av.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    nej, men du kan inte typ koka mjölk och kardemummakärnor en liten stund då och låta det dra, så att säga... och sen sila av kärnorna?!?
  8. 4
    nej, men du kan inte typ koka mjölk och kardemummakärnor en liten stund då och låta det dra, så att säga... och sen sila av kärnorna?!?
  9. Medlem sedan
    Mar 1998
    #5
    Det är väl en storköksprodukt i sån pyttetrekantstetra? Du känner ingen med F-skatt som kan handla hos grossist åt dig?
  10. 5
    Det är väl en storköksprodukt i sån pyttetrekantstetra? Du känner ingen med F-skatt som kan handla hos grossist åt dig?
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6
    Annars har http://www.essencefabriken.se/ kardemummaextrakt. Postorder minimum 250 kr men du kanske känner nån i Stockholm som kan köpa åt dig.
  12. 6
    Annars har http://www.essencefabriken.se/ kardemummaextrakt. Postorder minimum 250 kr men du kanske känner nån i Stockholm som kan köpa åt dig.
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Elle kan jag gå till macken och fåga om jag får köpa av dem?
  14. 7
    Elle kan jag gå till macken och fåga om jag får köpa av dem?
  15. Medlem sedan
    May 2009
    #8
    Mäh vad petig du är? Annars testa att göra så här:

    Krossa kardemumman när du brygger kaffet, lägg i filtret. Häll på vanlig mjölk. Alt. pula ner det i kaffebehållaren i espressomaskinen.
  16. 8
    Mäh vad petig du är? Annars testa att göra så här:

    Krossa kardemumman när du brygger kaffet, lägg i filtret. Häll på vanlig mjölk. Alt. pula ner det i kaffebehållaren i espressomaskinen.
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Inte krossa NÄR du brygger kaffet, utan innan såklart, men så smaksätter du kaffet och inte mjölken.
  18. 9
    Inte krossa NÄR du brygger kaffet, utan innan såklart, men så smaksätter du kaffet och inte mjölken.
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Precis, krossa kardemumman och lägg på kaffet överst i kaffefiltret och brygg som vanligt. Då smakar kaffet kardemumma och du kan ha vanlig mjölk i.
  20. 10
    Precis, krossa kardemumman och lägg på kaffet överst i kaffefiltret och brygg som vanligt. Då smakar kaffet kardemumma och du kan ha vanlig mjölk i.

Liknande trådar

  1. Nej, det går inte alls
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 10:42
  2. Mår inte alls bra!
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 16:55
  3. Nej, jag har inte alls PMS
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 20:11
  4. inte alls
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 15:22
  5. Inte kul alls...
    By Siv m. D&S in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 11:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar