Vilken bilstol har ni?
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Vilken bilstol har ni?

    Babyskyddet efter min yngsta har blivit för gammalt i plasten så jag får köpa ett nytt och har helt kärat ner mej i detta!

    http://www.gracobaby.se/sv_SE/product/8A96/AIRB/

    Jo, vi vet ju att vi väntar en tjej Dessutom tycker jag det är bättre med ett ljusare tyg på sommaren för svart samlar värme...

    Har ni fixat stol? Med eller utan basenhet? Vi hoppar nog basen... eller?
  2. 1
    Vilken bilstol har ni? Babyskyddet efter min yngsta har blivit för gammalt i plasten så jag får köpa ett nytt och har helt kärat ner mej i detta!

    http://www.gracobaby.se/sv_SE/product/8A96/AIRB/

    Jo, vi vet ju att vi väntar en tjej Dessutom tycker jag det är bättre med ett ljusare tyg på sommaren för svart samlar värme...

    Har ni fixat stol? Med eller utan basenhet? Vi hoppar nog basen... eller?
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Vi har köpt en sån bilstol Mörkgrå och röd. Men jag kan varmt rekommendera basen om ni känner att ni har råd. Den tar bort många svordomar när man ska sätt in stolen i bilen....och även en och annan öm rygg
  4. 2
    Vi har köpt en sån bilstol Mörkgrå och röd. Men jag kan varmt rekommendera basen om ni känner att ni har råd. Den tar bort många svordomar när man ska sätt in stolen i bilen....och även en och annan öm rygg
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Åå vad roligt Men det handlar alltså om själva fastsättandet, inte att det är säkrare? För jag tar aldrig ur stolen... och så är jag rätt snitsig på att få fast dem nu
  6. 3
    Åå vad roligt Men det handlar alltså om själva fastsättandet, inte att det är säkrare? För jag tar aldrig ur stolen... och så är jag rätt snitsig på att få fast dem nu
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Vi köpte den till sonen och tänker ha den igen.
    Är nöjd men två saker att tänka på:
    - Köpte med basen och måste säga att de gånger vi använt den utan bas i andra bilar har den känts lite vinglig, den är ju rätt stor.
    - Den är stor. Alltså tung. Jag orkade inte bära barnet så långt i den och bara när han var riktigt liten, sen blev det för tungt. Där är det också en fördel med bas då man slipper koppla loss stolen för att ta ut barnet, för du kommer förmodligen mest bara plocka ut bebisen, inte helt stolen.

    Trots detta gillar jag den jättemycket. Med basen är den väldigt stabil, den känns säker och ungen kan ha den länge - upp till 13 kilo om jag inte minns fel.
  8. 4
    Vi köpte den till sonen och tänker ha den igen.
    Är nöjd men två saker att tänka på:
    - Köpte med basen och måste säga att de gånger vi använt den utan bas i andra bilar har den känts lite vinglig, den är ju rätt stor.
    - Den är stor. Alltså tung. Jag orkade inte bära barnet så långt i den och bara när han var riktigt liten, sen blev det för tungt. Där är det också en fördel med bas då man slipper koppla loss stolen för att ta ut barnet, för du kommer förmodligen mest bara plocka ut bebisen, inte helt stolen.

    Trots detta gillar jag den jättemycket. Med basen är den väldigt stabil, den känns säker och ungen kan ha den länge - upp till 13 kilo om jag inte minns fel.
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Jag har nåt annat märke från Finland till min dotter nu, den ska bebis få använda sen.
    Den är utan bas för att vi vill kunna flytta över till annan bil enkelt.
    Men den används ju mest i min bil och jag tar aldrig ur den om vi nu inte ska flytta över till annan bil nån gång. Trivs jättebra med den, men kommer inte ihåg vad märket heter.
  10. 5
    Jag har nåt annat märke från Finland till min dotter nu, den ska bebis få använda sen.
    Den är utan bas för att vi vill kunna flytta över till annan bil enkelt.
    Men den används ju mest i min bil och jag tar aldrig ur den om vi nu inte ska flytta över till annan bil nån gång. Trivs jättebra med den, men kommer inte ihåg vad märket heter.
  11. Medlem sedan
    Sep 2010
    #6
    Vi hade Acta Graco sist och det blir nog det igen. Vi köper två bas-delar eftersom vi har två bilar. Basen är hur smidig som helst. Det är så skönt att slippa mecka med bilbälte eller sovande bäbis.

    Troligtvis köper vi ett system som gör att man kan fästa stolen rakt på en barnvagn. Acta Graco har ett eget system men jag tror att även Emmaljunga har adapters för andra märken.

    Om nu allt går som det skall dvs... vi köper nog bara barnstol före... (fast hade jag fått bestämma så hade jag inte köpt det heller). Maken köpte en mössa i förra veckan för han kunde inte hålla sig... så nu har vi en mössa... jag är knäpp.
  12. 6
    Vi hade Acta Graco sist och det blir nog det igen. Vi köper två bas-delar eftersom vi har två bilar. Basen är hur smidig som helst. Det är så skönt att slippa mecka med bilbälte eller sovande bäbis.

    Troligtvis köper vi ett system som gör att man kan fästa stolen rakt på en barnvagn. Acta Graco har ett eget system men jag tror att även Emmaljunga har adapters för andra märken.

    Om nu allt går som det skall dvs... vi köper nog bara barnstol före... (fast hade jag fått bestämma så hade jag inte köpt det heller). Maken köpte en mössa i förra veckan för han kunde inte hålla sig... så nu har vi en mössa... jag är knäpp.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Vi har en Maxi Cosi, som vi köpte till sonen. Den är röd och svart och fint tycker jag, och så väger den inte så mycket. Vi köpte utan bas och det var ju korkat förstås. Ska försöka få tag på en bas den här gången.
  14. 7
    Vi har en Maxi Cosi, som vi köpte till sonen. Den är röd och svart och fint tycker jag, och så väger den inte så mycket. Vi köpte utan bas och det var ju korkat förstås. Ska försöka få tag på en bas den här gången.
  15. Medlem sedan
    Jun 2010
    #8
    Med en adapter kan man fästa denna stol på i alla fall Teutonia Fun som vi har köpt.
  16. 8
    Med en adapter kan man fästa denna stol på i alla fall Teutonia Fun som vi har köpt.
  17. Medlem sedan
    Sep 2010
    #9
    Ah, bra att veta att det finns fler att välja på! Men jag har envist vägrat att gå in och titta på barnvagnar ännu... så vi väntar till senare med att bestämma oss. Jag känner mig ändå väl förberedd, den här gången har vi iallafall en uppfattning. Sist köpte vi en begagnad Teutonia som var så stor så att vi inte fick plats med hundarna i bagaget trots att vi hade volvo V70 och ganska små hundar...
  18. 9
    Ah, bra att veta att det finns fler att välja på! Men jag har envist vägrat att gå in och titta på barnvagnar ännu... så vi väntar till senare med att bestämma oss. Jag känner mig ändå väl förberedd, den här gången har vi iallafall en uppfattning. Sist köpte vi en begagnad Teutonia som var så stor så att vi inte fick plats med hundarna i bagaget trots att vi hade volvo V70 och ganska små hundar...
  19. Medlem sedan
    May 2006
    #10
    På besök från dec-10

    Vi köpte en Brio (kommer inte ihåg modellen men den går att fästa på nån modell av Brios vagnar) utan bas men efter ett par gånger att ha försökt få fast den i bilen och med lilla bebben hängande som en ostbåge i den så införskaffades en bas - hallelujah säger jag bara.
    Så underbart!

    *klick* så var vi ute ur bilen, *klick* så var vi tillbaka in i den.

    Problemet enligt Babyland att vi hade så svårt att få fast stolen utan bas var att vi, liksom många andra som inte har nya bilar, är att bältena är för korta helt enkelt.

    Men även om jag hade en sprillans ny bil skulle jag köpa basen idag, den är underbar!
    Har bara gott att säga om vår Brio. Lätt och smidig. Syrran har en graco och vilken klump, tung är den också!
  20. 10
    På besök från dec-10

    Vi köpte en Brio (kommer inte ihåg modellen men den går att fästa på nån modell av Brios vagnar) utan bas men efter ett par gånger att ha försökt få fast den i bilen och med lilla bebben hängande som en ostbåge i den så införskaffades en bas - hallelujah säger jag bara.
    Så underbart!

    *klick* så var vi ute ur bilen, *klick* så var vi tillbaka in i den.

    Problemet enligt Babyland att vi hade så svårt att få fast stolen utan bas var att vi, liksom många andra som inte har nya bilar, är att bältena är för korta helt enkelt.

    Men även om jag hade en sprillans ny bil skulle jag köpa basen idag, den är underbar!
    Har bara gott att säga om vår Brio. Lätt och smidig. Syrran har en graco och vilken klump, tung är den också!
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11
    Vi lånade en acta graco sist till dottern med bas. Helt suverän nu får vi dock köpa 2st då vi inte har ngn att låna av.
  22. 11
    Vi lånade en acta graco sist till dottern med bas. Helt suverän nu får vi dock köpa 2st då vi inte har ngn att låna av.
  23. Medlem sedan
    Jun 2009
    #12
    Vi har Teutonias Tario med bassystem.
  24. 12
    Vi har Teutonias Tario med bassystem.
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13

    Vi har en sån

    fast med bas och jag kan verkligen rekommendera er att köpa en bas. Värt varenda krona att bara klicka i den i basen ostället för att krångla med bälten och så.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  26. 13
    Vi har en sån fast med bas och jag kan verkligen rekommendera er att köpa en bas. Värt varenda krona att bara klicka i den i basen ostället för att krångla med bälten och så.
  27. Medlem sedan
    Aug 2010
    #14
    Vi har köpt en Be Safe - Izi Sleep med isofix fäste.
  28. 14
    Vi har köpt en Be Safe - Izi Sleep med isofix fäste.
  29. Medlem sedan
    Jul 2010
    #15
    Besafe izi sleep, dock utan izofix fäste då vi inte har sånna fästen i vår bil
  30. 15
    Besafe izi sleep, dock utan izofix fäste då vi inte har sånna fästen i vår bil
  31. Medlem sedan
    Jun 2009
    #16
    Vi har en maxi cosi som man kan sätta på vår bugaboo vagn. Nu kommer vi ha en syskonvagn så det kommer inte gå att sätta den där men men... Vi har även en maxi cosi till Melker som han kan ha till 4 års ålder ungefär! Super nöjda!
  32. 16
    Vi har en maxi cosi som man kan sätta på vår bugaboo vagn. Nu kommer vi ha en syskonvagn så det kommer inte gå att sätta den där men men... Vi har även en maxi cosi till Melker som han kan ha till 4 års ålder ungefär! Super nöjda!

Liknande trådar

  1. vilken bilstol???
    By Sarasmamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 13:35
  2. Vilken bilstol
    By Jajja m A&A in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 08:35
  3. Nån som vet vilken bilstol
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 11:41
  4. Vilken bilstol...
    By Frågvis in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 21:09
  5. Vilken bilstol?
    By Karro75 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 09:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar