Tillbaka från hjärtultraljud nr 2
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Tillbaka från hjärtultraljud nr 2

    Hej alla,

    Idag kollade vi lilla skruttans hjärta igen, och det slår lite slarvigt. Varannat - var femte slag är ett extraslag, och det är för mycket. Men extraslagen i sig är visst inte farliga, utan bara om de utvecklas till hjärtklappning. Så nu ska vi kolla hjärtat på mvc en gång i veckan ett tag framöver för att se så att inte pulsen går upp för kraftigt på bebisen.

    Läkaren var fantastisk - och jag är återigen så glad att bo i Göteborg som har Sveriges bästa barnkardiologi.


    Här följer en uppnaning!

    Hjälp fler barn att få tillgång till samma vård - ge en slant till Hjärt-lungfonden: Nu är det Alla Banrhjärtans Månad!

    http://www.hjart-lungfonden.se/Kampa...jartans-manad/


    Jag är förstås lite orolig, men måste säga att det känns rätt ok ändå. Läkaren var inte jätteorolig, han sa tom, att "jag tror inte vi ses igen" := Det bådar ju gott!


    Kram och tack för all omtanke!
    M
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Tillbaka från hjärtultraljud nr 2 Hej alla,

    Idag kollade vi lilla skruttans hjärta igen, och det slår lite slarvigt. Varannat - var femte slag är ett extraslag, och det är för mycket. Men extraslagen i sig är visst inte farliga, utan bara om de utvecklas till hjärtklappning. Så nu ska vi kolla hjärtat på mvc en gång i veckan ett tag framöver för att se så att inte pulsen går upp för kraftigt på bebisen.

    Läkaren var fantastisk - och jag är återigen så glad att bo i Göteborg som har Sveriges bästa barnkardiologi.


    Här följer en uppnaning!

    Hjälp fler barn att få tillgång till samma vård - ge en slant till Hjärt-lungfonden: Nu är det Alla Banrhjärtans Månad!

    http://www.hjart-lungfonden.se/Kampa...jartans-manad/


    Jag är förstås lite orolig, men måste säga att det känns rätt ok ändå. Läkaren var inte jätteorolig, han sa tom, att "jag tror inte vi ses igen" := Det bådar ju gott!


    Kram och tack för all omtanke!
    M
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    Härligt att du känner dig bättre till mods nu! Bara att hålla tummen å hoppas på de bästa nu då!
    Är detta nåt ärftligt eller vet dom vad de beror på?

    Härligt att få titta lite i 3d oxå (avis)
  4. 2
    Härligt att du känner dig bättre till mods nu! Bara att hålla tummen å hoppas på de bästa nu då!
    Är detta nåt ärftligt eller vet dom vad de beror på?

    Härligt att få titta lite i 3d oxå (avis)
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Vad skönt att det inte är farligt iaf, hoppas det håller sig på en ofarlig nivå s.a.s. Eller allra helst slutar slarva

    Kram!
  6. 3
    Vad skönt att det inte är farligt iaf, hoppas det håller sig på en ofarlig nivå s.a.s. Eller allra helst slutar slarva

    Kram!
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Ååh va skönt att höra!
    Har jobbat så fruktansvärt mycket sista tiden så jag har bara hunnit med små snabbisar här inne och blev så ledsen sist jag läste om ert första Ul med hjärtinfon..men dagens besked lät ju verkligen lovande! :-) Lycka till!
  8. 4
    Ååh va skönt att höra!
    Har jobbat så fruktansvärt mycket sista tiden så jag har bara hunnit med små snabbisar här inne och blev så ledsen sist jag läste om ert första Ul med hjärtinfon..men dagens besked lät ju verkligen lovande! :-) Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Vad skönt att du kan få känna dig lite mindre orolig och att läkaren verkade så positiv. Skönt att de kommer ha lite extra koll på hjärtslagen nu. Håller tummarna för att allt bara är bra!
  10. 5
    Vad skönt att du kan få känna dig lite mindre orolig och att läkaren verkade så positiv. Skönt att de kommer ha lite extra koll på hjärtslagen nu. Håller tummarna för att allt bara är bra!
  11. Medlem sedan
    Oct 2010
    #6
    Skönt att du ändå är positiv och blev omhändertagen av folk som kunde sin grej och kunde lugna dig. Hoppas att det inte utvecklar sig till klaffel utan att bebisen kan få ha det gott i magen.
    Mina tankar till er!
    Kram
  12. 6
    Skönt att du ändå är positiv och blev omhändertagen av folk som kunde sin grej och kunde lugna dig. Hoppas att det inte utvecklar sig till klaffel utan att bebisen kan få ha det gott i magen.
    Mina tankar till er!
    Kram
  13. Medlem sedan
    May 2007
    #7
    Vad skönt att det ändå är åt det positiva hållet! Håller tummarna för att det fortsätter så nu!

    Kram
  14. 7
    Vad skönt att det ändå är åt det positiva hållet! Håller tummarna för att det fortsätter så nu!

    Kram
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Det låter ju som ett bättre besked och det lät ju lovande att läkaren inte trodde att ni skulle ses igen. Jag hoppas att det fortsätter i samma riktning!
    Kramar
  16. 8
    Det låter ju som ett bättre besked och det lät ju lovande att läkaren inte trodde att ni skulle ses igen. Jag hoppas att det fortsätter i samma riktning!
    Kramar
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Låter mycket bättre! Jättebra att ni får kolla hjärtat hela tiden så ni kan känna er trygga!
  18. 9
    Låter mycket bättre! Jättebra att ni får kolla hjärtat hela tiden så ni kan känna er trygga!

Liknande trådar

  1. Tillbaka från hjärtultraljud :/
    By Sintra in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:43
  2. Tillbaka från hjärtultraljud :/
    By Sintra in forum _1106 Junibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 12:18
  3. Inget hjärtultraljud
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 20:19
  4. Hjärtultraljud (Ej för känsliga)
    By Jess74 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 21:49
  5. Rapport från hjärtultraljud
    By Maon in forum _0707 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar