Mat på jobbet?
Planera för barn
  1. Anonym
    #1

    Mat på jobbet?

    Jag har en fundering på det här med mat på jobbet.
    På mitt jobb har vi endast 15 min lunch och hittills har jag alltid druckit Naturdiet för att det ska gå snabbt. Nu ska vi försöka skaffa ett andra barn och då undrar jag om jag forf. kan dricka det? Mackor? Matlåda? ..Matlåda är nästan uteslutet då jag inte hinner.. eller så får jag bli elitätare.
    För att förtydliga är det ENDAST på jobbet jag dricker det, hemma är det vanlig mat och frukost som gäller.
  2. 1
    Mat på jobbet? Jag har en fundering på det här med mat på jobbet.
    På mitt jobb har vi endast 15 min lunch och hittills har jag alltid druckit Naturdiet för att det ska gå snabbt. Nu ska vi försöka skaffa ett andra barn och då undrar jag om jag forf. kan dricka det? Mackor? Matlåda? ..Matlåda är nästan uteslutet då jag inte hinner.. eller så får jag bli elitätare.
    För att förtydliga är det ENDAST på jobbet jag dricker det, hemma är det vanlig mat och frukost som gäller.
  3. Anonym
    #2
    Fy så trist med bara 15 min lunch. Förhoppningsvis gör det iaf att du kommer hem tidigare.

    Om du ser till att äta igen under resten av dagen borde det väl funka? Du kan säkert få råd av din BM. Ett förråd med kex (typ digestive), frukt och sånt för blodsockerdippar kan
    vara en bra ide.

    Var lyhörd för din kropps signaler. Den brukar försöka berätta vad den behöver.

    Lycka till!
  4. 2
    Fy så trist med bara 15 min lunch. Förhoppningsvis gör det iaf att du kommer hem tidigare.

    Om du ser till att äta igen under resten av dagen borde det väl funka? Du kan säkert få råd av din BM. Ett förråd med kex (typ digestive), frukt och sånt för blodsockerdippar kan
    vara en bra ide.

    Var lyhörd för din kropps signaler. Den brukar försöka berätta vad den behöver.

    Lycka till!
  5. Anonym
    #3
    Jobbar du i Sverige? Och arbetar du mer än 5 timmar per dag?
    OM så har du rätt att ha minst 30 minuters matrast. Svensk lag!!!
  6. 3
    Jobbar du i Sverige? Och arbetar du mer än 5 timmar per dag?
    OM så har du rätt att ha minst 30 minuters matrast. Svensk lag!!!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Det går, det är klart att det går. När jag jobbar har jag varken lunch, middags eller någon som helst rast. Av den väldigt enkla anledningen att jag jobbar självständigt. Att lämna mitt jobb går inte då jag har ansvar för en tredje persons väl och ve.

    Jag har dock utvecklat en sanslöst god förmåga att tväräta en frukt eller en macka på stående fot samtidigt som jag jobbar, annars skulle man stupa.
  8. 4
    Det går, det är klart att det går. När jag jobbar har jag varken lunch, middags eller någon som helst rast. Av den väldigt enkla anledningen att jag jobbar självständigt. Att lämna mitt jobb går inte då jag har ansvar för en tredje persons väl och ve.

    Jag har dock utvecklat en sanslöst god förmåga att tväräta en frukt eller en macka på stående fot samtidigt som jag jobbar, annars skulle man stupa.

Liknande trådar

  1. Vad ska jag ta med att äta på jobbet?
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 12:26
  2. Pà jobbet
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 15:38
  3. Är på jobbet
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 18:22
  4. jobbet...
    By J m K&L in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 22:26
  5. Aff på jobbet?!
    By Animisha in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 18:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar