Börjar redan synsas lite v7
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Börjar redan synsas lite v7

    Är nu i vecka 7 och min mage börjar redan synas lite. Känns som det är för tidigt. Hur är det för er?
  2. 1
    Börjar redan synsas lite v7 Är nu i vecka 7 och min mage börjar redan synas lite. Känns som det är för tidigt. Hur är det för er?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Nope

    Är nu i vecka 7 och min mage börjar redan synas lite. Känns som det är för tidigt. Hur är det för er?
    Syns inget alls - men min förra gång - med nr 4 syntes det sent - v 17
  4. 2
    Nope
    Är nu i vecka 7 och min mage börjar redan synas lite. Känns som det är för tidigt. Hur är det för er?
    Syns inget alls - men min förra gång - med nr 4 syntes det sent - v 17
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    jag är tjock som en gris. Helt oproportioneligt stor mage. Är i vecka 10 nu.
  6. 3
    jag är tjock som en gris. Helt oproportioneligt stor mage. Är i vecka 10 nu.
  7. Anonym
    #4
    Läste att man kan bli lite svullen i v7.
  8. 4
    Läste att man kan bli lite svullen i v7.
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    inget konstigt

    Är nu i vecka 7 och min mage börjar redan synas lite. Känns som det är för tidigt. Hur är det för er?
    I början sväller tarmarna.. livmodern trycker sakta men säkert tarmnarna uppåt när den växer så det som syns är gravidmage, men tarmar.. limodern når inte över blygdbenet förrän ca v 12 vill jag minnas..

    Jag ser ut att vara i 5:e månaden men det är bara tarmar, går in i v.9 imorgon..
  10. 5
    inget konstigt
    Är nu i vecka 7 och min mage börjar redan synas lite. Känns som det är för tidigt. Hur är det för er?
    I början sväller tarmarna.. livmodern trycker sakta men säkert tarmnarna uppåt när den växer så det som syns är gravidmage, men tarmar.. limodern når inte över blygdbenet förrän ca v 12 vill jag minnas..

    Jag ser ut att vara i 5:e månaden men det är bara tarmar, går in i v.9 imorgon..
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Jag var mer svullen i v. 6&7 än nu i v.8 men jag tycker nog att jag har en liten bulle. Fast det är mer fläskigt än "snygg gravidmage". Kan ju bero på de 2 kg jag gick upp i jul och skulle banta bort fast jag hann inte innan jag fick reda på att jag var gravid???
  12. 6
    Jag var mer svullen i v. 6&7 än nu i v.8 men jag tycker nog att jag har en liten bulle. Fast det är mer fläskigt än "snygg gravidmage". Kan ju bero på de 2 kg jag gick upp i jul och skulle banta bort fast jag hann inte innan jag fick reda på att jag var gravid???
  13. Medlem sedan
    Jan 2011
    #7
    Samma här, en riktig liten tjockis
  14. 7
    Samma här, en riktig liten tjockis
  15. Medlem sedan
    Jun 2008
    #8
    Jag är så mullig ändå, så det syns inget ännu. Förra graviditeten var jag dock extremt svullen i början. Det har mer att göra med att tarmarna "förslappas" och arbetar långsammare än med livmoderns storlek så här tidigt tror jag. Läste att tarmarna tar DUBBELT så stor plats under graviditeten.
  16. 8
    Jag är så mullig ändå, så det syns inget ännu. Förra graviditeten var jag dock extremt svullen i början. Det har mer att göra med att tarmarna "förslappas" och arbetar långsammare än med livmoderns storlek så här tidigt tror jag. Läste att tarmarna tar DUBBELT så stor plats under graviditeten.
  17. Medlem sedan
    Jan 2011
    #9
    jag är i vecka nio är är jättestor. har svårt att dölja det på jobbet, känns skitjobbigt. känner mig bara fet och ful, inte gravidfin alls
    man kan tro att jag är vecka 16-18 typ
  18. 9
    jag är i vecka nio är är jättestor. har svårt att dölja det på jobbet, känns skitjobbigt. känner mig bara fet och ful, inte gravidfin alls
    man kan tro att jag är vecka 16-18 typ
  19. Medlem sedan
    Mar 2010
    #10
    Jag är också i vecka 7 men magen är bara svullen som en del andra skriver. Under förra graviditeten kände jag mig mest småtjock i början innan man riktigt ser att det är en gravidmage. Just nu längtar jag tills det syns på riktigt & man kan berätta för omgivningen vad som är på gång .
  20. 10
    Jag är också i vecka 7 men magen är bara svullen som en del andra skriver. Under förra graviditeten kände jag mig mest småtjock i början innan man riktigt ser att det är en gravidmage. Just nu längtar jag tills det syns på riktigt & man kan berätta för omgivningen vad som är på gång .
  21. Medlem sedan
    Oct 2010
    #11
    Skönt och höra att det inte bara är jag som fått lite mage =). I min föra graviditet så började det synas väldigt sent att jag var gravid. Jag kommer ihåg på mitt första ultraljud då hade jag typ ingen mage alls.
  22. 11
    Skönt och höra att det inte bara är jag som fått lite mage =). I min föra graviditet så började det synas väldigt sent att jag var gravid. Jag kommer ihåg på mitt första ultraljud då hade jag typ ingen mage alls.

Liknande trådar

  1. Börjar redan
    By Majjen in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 10:01
  2. Då börjar det gå utför redan:(
    By anna197 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 06:46
  3. Börjar redan
    By Ia m. lilla O + grodan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 10:10
  4. Börjar bli deppig redan
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 07:16
  5. Nej det börjar redan (illamående)
    By Trean bf 29/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 19:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar