Babysim
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Babysim

    Tänkte höra om någon av er har några tips eller om det är något speciellt vi ska tänka på...

    Börjar babysim för första gången på söndag vid 15.30-16.00.
    Lite sent, Julia är ju 7 månader men det fick bli så

    Vi har iaf inhandlat babysimbyxor, men är det något annat som ni kan tipsa om?
    Vid ombytet, i bassängen, vid duschen, efteråt?
  2. 1
    Babysim Tänkte höra om någon av er har några tips eller om det är något speciellt vi ska tänka på...

    Börjar babysim för första gången på söndag vid 15.30-16.00.
    Lite sent, Julia är ju 7 månader men det fick bli så

    Vi har iaf inhandlat babysimbyxor, men är det något annat som ni kan tipsa om?
    Vid ombytet, i bassängen, vid duschen, efteråt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Ludwig är inne i sin andra omgång babysim, han gick 1:an i höstas och nu kör vi 2:an. Babysimbyxor är ju ett måste så det är bra att det är inhandlat ta med handduk till dig och Julia såklart och badkläder till dig. Ta gärna med vatten i nappflaska för barnen blir ofta törstiga (och supertrötta) efteråt. Annars är det inte så mycket att tänka på, man brukar behöva duscha innan och efteråt för hygienens skull. Det är verkligen underbart med babysim och Ludwig har älskat det varje sekund, han tjuter av glädje när vi kommer in till bassängen Ni kommer få lära er massa mysiga ramsor och lekar i vatten som ni kommer ha massa nytta av när ni badar framöver!

    Ha så superskoj!
  4. 2
    Ludwig är inne i sin andra omgång babysim, han gick 1:an i höstas och nu kör vi 2:an. Babysimbyxor är ju ett måste så det är bra att det är inhandlat ta med handduk till dig och Julia såklart och badkläder till dig. Ta gärna med vatten i nappflaska för barnen blir ofta törstiga (och supertrötta) efteråt. Annars är det inte så mycket att tänka på, man brukar behöva duscha innan och efteråt för hygienens skull. Det är verkligen underbart med babysim och Ludwig har älskat det varje sekund, han tjuter av glädje när vi kommer in till bassängen Ni kommer få lära er massa mysiga ramsor och lekar i vatten som ni kommer ha massa nytta av när ni badar framöver!

    Ha så superskoj!
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Alli har gått på babysim sen hon var 4 månader och det är veckans höjdpunkt! Där vi går måste man ha simblöja eller simblöja OCH simbyxa. Min erfarenhet är att simblöjan håller mer tätt än byxan, så köp simblöjor att ha under.

    Ett annat tips är att ha med minst två handdukar, så du kan svepa in ditt barn om ni får vänta en stund innan ni går ner i bassängen och även när ni kommer upp ur vattnet och ska gå till omklädningsrummet igen. Efter bad och dusch brukar jag lägga Alli på golvet på den ena handduken (och torka henne med den) och torka mig själv med den andra.

    Ha så kul!
  6. 3
    Alli har gått på babysim sen hon var 4 månader och det är veckans höjdpunkt! Där vi går måste man ha simblöja eller simblöja OCH simbyxa. Min erfarenhet är att simblöjan håller mer tätt än byxan, så köp simblöjor att ha under.

    Ett annat tips är att ha med minst två handdukar, så du kan svepa in ditt barn om ni får vänta en stund innan ni går ner i bassängen och även när ni kommer upp ur vattnet och ska gå till omklädningsrummet igen. Efter bad och dusch brukar jag lägga Alli på golvet på den ena handduken (och torka henne med den) och torka mig själv med den andra.

    Ha så kul!

Liknande trådar

  1. Babysim?
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 19:22
  2. Babysim
    By Nizze in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 21:32
  3. Babysim?
    By Jolie in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 14:50
  4. Babysim...
    By Helen+1 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 09:26
  5. babysim
    By emelia in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar