illtjut
_1009 Septemberbarn
  1. jagbarajag
    #1

    illtjut

    Mattheo har lagt till med en ovana...han illtjuter (alltså inte gråta utan tjuta...som ett brandalarm), när han är glad, när han är ledsen och lite där emellan.

    Tänkte att det kanske är samma som det här med högfärdshostan...ett ljud han kommit på att han kan göra.

    Jag försöker säga nej och stirra på honom när han tjuter sådär i 100 decibel så det skär i öronen...men då tittar han bara på mig och fyrar av det största smajlet så då kan man ju inte låta bli att le.

    Han har börjar med att väcka oss på detta sätt...förr var det lite mysigt prat och nu illtjuter han till någon av oss dyker upp.

    Någon annan av era små som kommit på detta eminenta (stavas det så) sätt att kommunicera?
  2. 1
    illtjut Mattheo har lagt till med en ovana...han illtjuter (alltså inte gråta utan tjuta...som ett brandalarm), när han är glad, när han är ledsen och lite där emellan.

    Tänkte att det kanske är samma som det här med högfärdshostan...ett ljud han kommit på att han kan göra.

    Jag försöker säga nej och stirra på honom när han tjuter sådär i 100 decibel så det skär i öronen...men då tittar han bara på mig och fyrar av det största smajlet så då kan man ju inte låta bli att le.

    Han har börjar med att väcka oss på detta sätt...förr var det lite mysigt prat och nu illtjuter han till någon av oss dyker upp.

    Någon annan av era små som kommit på detta eminenta (stavas det så) sätt att kommunicera?
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Japp, Erik gör ungefär likadant ibland... Men jag tror att det är så med alla nya ljud de kommer på att de kan göra. Igår har han lärt sig säga "bu, bo och ma" och inatt väcktes jag av dessa ljud som han "sjöng" i olika tonarter och sedan tystnade en stund för att kolla hur jag kommer reagera. Gulligt, men lagom irriterande 3.30 på morgonen =)
  4. 2
    Japp, Erik gör ungefär likadant ibland... Men jag tror att det är så med alla nya ljud de kommer på att de kan göra. Igår har han lärt sig säga "bu, bo och ma" och inatt väcktes jag av dessa ljud som han "sjöng" i olika tonarter och sedan tystnade en stund för att kolla hur jag kommer reagera. Gulligt, men lagom irriterande 3.30 på morgonen =)
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Noah har hittat ett tjut som låter liknande ljudet man får om man drar med naglarna på svarta tavlan :-( Hua för öronen
  6. 3
    Noah har hittat ett tjut som låter liknande ljudet man får om man drar med naglarna på svarta tavlan :-( Hua för öronen
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4

    kristallspräckaren

    har slagit till här också. men hon har alltid låtit som en vildvittra, och jag ber och bönar att hon inte blir en sån där skrikfia...

    men jag har märkt att hon härmar mitt tonläge, så jag talar med en mjuk, mörk röst och hoppas på det bästa... :P
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  8. 4
    kristallspräckaren har slagit till här också. men hon har alltid låtit som en vildvittra, och jag ber och bönar att hon inte blir en sån där skrikfia...

    men jag har märkt att hon härmar mitt tonläge, så jag talar med en mjuk, mörk röst och hoppas på det bästa... :P
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Jo tack, en oktoberbebis här som också lagt till med den ovanan. Speciellt kul var det idag då vi var på jubileumsbrunch på ett litet ställe då han körde igång med sina illvrål. Jag var tvungen att gå ut. Utanför dörren blev han knäpptyst.
    Hemma innan gröten gör han likadant, det går inte nog fort. Idag fick jag nog och härmade honom. Då blev han knäpptyst och tittade på mig med stora ögon. Sen knäppte vi igen lilla skriktruten med gröt och banan.
  10. 5
    Jo tack, en oktoberbebis här som också lagt till med den ovanan. Speciellt kul var det idag då vi var på jubileumsbrunch på ett litet ställe då han körde igång med sina illvrål. Jag var tvungen att gå ut. Utanför dörren blev han knäpptyst.
    Hemma innan gröten gör han likadant, det går inte nog fort. Idag fick jag nog och härmade honom. Då blev han knäpptyst och tittade på mig med stora ögon. Sen knäppte vi igen lilla skriktruten med gröt och banan.
  11. jagbarajag
    #6
    Haha...ja, jag har också härmat Mattheo ibland, då tystnar han och tittar på mig sen skrattar han och tjuter en gång till och flinar nöjt.

    Mahh...skär i öronen.
  12. 6
    Haha...ja, jag har också härmat Mattheo ibland, då tystnar han och tittar på mig sen skrattar han och tjuter en gång till och flinar nöjt.

    Mahh...skär i öronen.

Liknande trådar

  1. illtjut!
    By Mamma81E in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 15:03
  2. Illtjut!!!????
    By Minamamman in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 12:53
  3. Illtjut i natten!
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 14:23
  4. illtjut i natten!
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 13:33
  5. Illtjut i natten
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 10:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar