Fyra veckor....
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Fyra veckor....

    ... utan alkohol, kaffebröd och annat onyttigt är det idag (det enda som slunkit ner är en ruta mörk choklad varje fredag resp lördag). Och mitt mål var att skippa dessa onödiga/onyttiga saker tills 1 februari. Så nu sitter jag och smuttar på ett glas vin; det fanns lite över i den lilla flaska efter att jag hällt en skvätt i den långputtrande köttfärssåsen som står på spisen. Kanske lite tidigt på dagen tycker ni - men jag föredrar ett glas vin medan jag lagar mat och sen hellre ta vatten till maten!

    Vikten går neråt. Vägde 60,9 kg på simhallens våg idag. Men det är nog snarare runt 61,5 kg (tror mer på min hemmavåg). Men jag är ändå nöjd för jag vägde 64,2 kg den 15 februari när jag vägde mig för första gången sedan i somras.

    Ha en bra kväll! Här blir det Melodifestival-tittande med resten av familjen. Och troligen en ruta mörk choklad eller två.
  2. 1
    Fyra veckor.... ... utan alkohol, kaffebröd och annat onyttigt är det idag (det enda som slunkit ner är en ruta mörk choklad varje fredag resp lördag). Och mitt mål var att skippa dessa onödiga/onyttiga saker tills 1 februari. Så nu sitter jag och smuttar på ett glas vin; det fanns lite över i den lilla flaska efter att jag hällt en skvätt i den långputtrande köttfärssåsen som står på spisen. Kanske lite tidigt på dagen tycker ni - men jag föredrar ett glas vin medan jag lagar mat och sen hellre ta vatten till maten!

    Vikten går neråt. Vägde 60,9 kg på simhallens våg idag. Men det är nog snarare runt 61,5 kg (tror mer på min hemmavåg). Men jag är ändå nöjd för jag vägde 64,2 kg den 15 februari när jag vägde mig för första gången sedan i somras.

    Ha en bra kväll! Här blir det Melodifestival-tittande med resten av familjen. Och troligen en ruta mörk choklad eller två.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Så himla

    duktig du varit ! Och är fortfarande förstås

    Du är helt klart värd ett glas vin !
  4. 2
    Så himla duktig du varit ! Och är fortfarande förstås

    Du är helt klart värd ett glas vin !
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Tack! Ja det var verkligen gott! Det smakar ju extra gott när man inte druckit det på ett tag också! Och så blir man ju lite lättpåverkad, så det räcker gott med 1½ glas!

    Nu blir det kaffe och en ruta mörk choklad!
  6. 3
    Tack! Ja det var verkligen gott! Det smakar ju extra gott när man inte druckit det på ett tag också! Och så blir man ju lite lättpåverkad, så det räcker gott med 1½ glas!

    Nu blir det kaffe och en ruta mörk choklad!
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Men du har ju kämpat på jättebra! Grattis till lyckat mål och fin minskning. Vet ju hur svårt du har det att tappa vikt. Trevlig kväll!
  8. 4
    Men du har ju kämpat på jättebra! Grattis till lyckat mål och fin minskning. Vet ju hur svårt du har det att tappa vikt. Trevlig kväll!
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5
    Tack! Ja, min kropp är inte känd för att vara samarbetsvillig så det känns jätteskönt. Tror det beror på en kombination av strikt kost samt variation på träningen!

    Och snurrig av ett glas vin blev jag nog också - menar såklart att jag vägde in mig 15 januari och INTE 15 februari. För det vore ju att gå händelserna i förväg!
  10. 5
    Tack! Ja, min kropp är inte känd för att vara samarbetsvillig så det känns jätteskönt. Tror det beror på en kombination av strikt kost samt variation på träningen!

    Och snurrig av ett glas vin blev jag nog också - menar såklart att jag vägde in mig 15 januari och INTE 15 februari. För det vore ju att gå händelserna i förväg!
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    Jag läste nog 15 januari och det utan vin. Märkte inte ens att du skrivit fel.

    Varierad träning kan nog göra susen. Jag har själv inte tränat på 2 veckor nu pga sjukdom men i morgon smäller det när jag ändå ska ta barnen till dansen som är på gymmet.
  12. 6
    Jag läste nog 15 januari och det utan vin. Märkte inte ens att du skrivit fel.

    Varierad träning kan nog göra susen. Jag har själv inte tränat på 2 veckor nu pga sjukdom men i morgon smäller det när jag ändå ska ta barnen till dansen som är på gymmet.
  13. Medlem sedan
    Jul 2001
    #7
    Usch, ja - läste om er magsjuka. Blä!!! Här var det bara Milla som blev sjuk tack och lov. Men vår dos kommer säkert också senare - det brukar aldrig slå fel. Ingen vinter utan hela familjen däckad åtminstone en gång!
  14. 7
    Usch, ja - läste om er magsjuka. Blä!!! Här var det bara Milla som blev sjuk tack och lov. Men vår dos kommer säkert också senare - det brukar aldrig slå fel. Ingen vinter utan hela familjen däckad åtminstone en gång!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Bra jobbat och grattis till minus
  16. 8
    Bra jobbat och grattis till minus
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Härligt!! Kul ett kroppen släpper ifrån sig, det är du verkligen värd
  18. 9
    Härligt!! Kul ett kroppen släpper ifrån sig, det är du verkligen värd
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Bra jobbat! Heja!
  20. 10
    Bra jobbat! Heja!

Liknande trådar

  1. Om fyra veckor
    By pösmunken in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 19:19
  2. Om fyra veckor...
    By Eyrene in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 10:56
  3. Fyra veckor tog det
    By Nefertari in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 18:01
  4. Om fyra veckor:)
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 21:07
  5. Fyra veckor
    By Ann m.H,H&A in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 16:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar