TRIXIE(och andra) ang Tailand
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    TRIXIE(och andra) ang Tailand

    NU när jag änd satt igång denna forum så kan jag väl fortsätta;-) Denna fråga kunde /borde kasnke gå till resor, men eftersom det är ingen riktigt planering igång känenr jag att jag kan börja med att fråga dig Trixie(och ev er andra här) som åker till Tailand.
    Ja börjar bli lite sugen att åka till T Så jag undrar var när hur????
    Vilken period ör bäst?
    JAg vill helst undvika charter och boka resan själv, hur funkar det? Hur reser ni? VAr skall man leta flygbiljet? Med vilken flygbolag? Vad är bra pris till biljet?
    Var i Thailand skall man åka?

    Många frågor, men det känns som om jag inte vet från vilken ände jag skall börja.

    TAck på förhand!!!!!

    /lycklig moster J :-)
    Jelena med L,MoA
  2. 1
    TRIXIE(och andra) ang Tailand NU när jag änd satt igång denna forum så kan jag väl fortsätta;-) Denna fråga kunde /borde kasnke gå till resor, men eftersom det är ingen riktigt planering igång känenr jag att jag kan börja med att fråga dig Trixie(och ev er andra här) som åker till Tailand.
    Ja börjar bli lite sugen att åka till T Så jag undrar var när hur????
    Vilken period ör bäst?
    JAg vill helst undvika charter och boka resan själv, hur funkar det? Hur reser ni? VAr skall man leta flygbiljet? Med vilken flygbolag? Vad är bra pris till biljet?
    Var i Thailand skall man åka?

    Många frågor, men det känns som om jag inte vet från vilken ände jag skall börja.

    TAck på förhand!!!!!

    /lycklig moster J :-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Jag är långt ifrån någon Thailandsexpert men efter två resor dit på mindre än två år så kan jag säga att jag blivit lite beroende. Jag och familjen vill väldigt gärna resa tillbaka igen.

    Vi har inte rest charter någon av gångerna och jag kan inte tänka mig att vi skulle göra det någon annan gång heller. Vi trivs med att åka reguljärt och att boka boende själva. Första gången flög vi med Berlin Air som är ett helt ok lågprisbolag, vi hade inget att klaga på, tvärtom för de pengarna (4400kr/person). En lång väntan i Berlin som vi nyttjade med att åka in och faktisk SE Berlin. Andra gången reste vi med SAS. Vi skulle nog helst resa med Thai eller Finnair som verkar bäst på resor till Thailand.
    Sen har vi bokat boende via Blocket båda ggr. Hus som varit hur fina som helst. Ena huset kostade 7000/v andra 5000/v. Husen har varit över våra förväntningar och de har varit svenska ägare. Vi har fått hjälp att boka taxi som väntat i BKK tor och det har fungerat väldigt bra. Skönt att ha allt fixat i förväg.
    Första resan gick till Mae Phim som ligger på östkusten straxt nedanför Pataya och Rayong. Lugn fin ort med få turister. Dit åkte vi i juni och det var jättefint väder.
    Andra resan gick till Hua Hin, som är en större stad som har "allt". Där fanns många utflykter, fina stränder (fast vi badade faktiskt mest i vår egna pool), bra shopping, bra golfbanor och mycket annat. Hua Hin ligger också i Siambukten fast på motsatt kust från Mae Phim.
    Sen finns Phuket sidan och där har vi inte varit. Där är klarare, vackrare vatten har vi förstått. Dit ska man inte åka i novmeber när vi åkte för då kan man råka ut för dåligt väder, bättre där från februari tror jag.Fast det är ju alltid bra väder i Thailand, varmt och skönt även om det regnar.
    Vi kommer förmodligen åka tillbaka till just Hua Hin nästa gång, det passade oss bra. Jag har fått väldigt många bra råd inför våra resor här: http://www.thailandguiden.se/
  4. 2
    Jag är långt ifrån någon Thailandsexpert men efter två resor dit på mindre än två år så kan jag säga att jag blivit lite beroende. Jag och familjen vill väldigt gärna resa tillbaka igen.

    Vi har inte rest charter någon av gångerna och jag kan inte tänka mig att vi skulle göra det någon annan gång heller. Vi trivs med att åka reguljärt och att boka boende själva. Första gången flög vi med Berlin Air som är ett helt ok lågprisbolag, vi hade inget att klaga på, tvärtom för de pengarna (4400kr/person). En lång väntan i Berlin som vi nyttjade med att åka in och faktisk SE Berlin. Andra gången reste vi med SAS. Vi skulle nog helst resa med Thai eller Finnair som verkar bäst på resor till Thailand.
    Sen har vi bokat boende via Blocket båda ggr. Hus som varit hur fina som helst. Ena huset kostade 7000/v andra 5000/v. Husen har varit över våra förväntningar och de har varit svenska ägare. Vi har fått hjälp att boka taxi som väntat i BKK tor och det har fungerat väldigt bra. Skönt att ha allt fixat i förväg.
    Första resan gick till Mae Phim som ligger på östkusten straxt nedanför Pataya och Rayong. Lugn fin ort med få turister. Dit åkte vi i juni och det var jättefint väder.
    Andra resan gick till Hua Hin, som är en större stad som har "allt". Där fanns många utflykter, fina stränder (fast vi badade faktiskt mest i vår egna pool), bra shopping, bra golfbanor och mycket annat. Hua Hin ligger också i Siambukten fast på motsatt kust från Mae Phim.
    Sen finns Phuket sidan och där har vi inte varit. Där är klarare, vackrare vatten har vi förstått. Dit ska man inte åka i novmeber när vi åkte för då kan man råka ut för dåligt väder, bättre där från februari tror jag.Fast det är ju alltid bra väder i Thailand, varmt och skönt även om det regnar.
    Vi kommer förmodligen åka tillbaka till just Hua Hin nästa gång, det passade oss bra. Jag har fått väldigt många bra råd inför våra resor här: http://www.thailandguiden.se/
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Oh, tack för svaren. Kul att läsa text av någon som verkligen är frälst. Vi har inte bestämmt oss än, ingen datum eller så finns. Srdan är inte ens intresserad, men jag skall nog lyckas övertala honom så småningom:-)
  6. 3
    Oh, tack för svaren. Kul att läsa text av någon som verkligen är frälst. Vi har inte bestämmt oss än, ingen datum eller så finns. Srdan är inte ens intresserad, men jag skall nog lyckas övertala honom så småningom:-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    måste rätta mig själv. Husen kostade 7 resp 5 tusen för två veckor, inte en
  8. 4
    måste rätta mig själv. Husen kostade 7 resp 5 tusen för två veckor, inte en
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    :-)
    jag trro att för vår del så blir det hotell, men det är ju långt dit. Vi får se:-)
    Men tack för beskrivningen!!!!
  10. 5
    :-)
    jag trro att för vår del så blir det hotell, men det är ju långt dit. Vi får se:-)
    Men tack för beskrivningen!!!!

Liknande trådar

  1. ~Trixie~ (m.fl!?)
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 21:06
  2. Till ME och Trixie och andra
    By -Tess- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 12:16
  3. Trixie (och andra) - ang magont
    By Gullan m Axel-03, bf 4/8 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 20:06
  4. Nike, ang tailand
    By Exista in forum _0507 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 18:28
  5. Tack Trixie och alla andra
    By Ballerina in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 19:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar