Betyg redan i sexan
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Medlem sedan
    Nov 2010
    #1

    Betyg redan i sexan

    Varit på föräldramöte i skolan och fick höra att de som nu går i årsk 4 (som dottern gör) kommer bli först ut med att få betygssättning från årsk 6.
    Känns lite skrämmande att det blir så snart.
    Den läraren som har dem i årsk 6 har aldrig tidigare satt betyg så nu bli det till att kolla upp alla regler för vad som gäller.
  2. 1
    Betyg redan i sexan Varit på föräldramöte i skolan och fick höra att de som nu går i årsk 4 (som dottern gör) kommer bli först ut med att få betygssättning från årsk 6.
    Känns lite skrämmande att det blir så snart.
    Den läraren som har dem i årsk 6 har aldrig tidigare satt betyg så nu bli det till att kolla upp alla regler för vad som gäller.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag tror på ett sätt att det är bra. Då får vi veta svart på vitt hur det är.
    Har upplevt att vi fått besked om att det inte går så bra i ett eller annat ämne så inlindat att man inte fattar att det är ett problem. Sedan att det kommer finnas lärare som inte kan se "bortom" dyslexin det tror jag kommer att bli ett problem.
  4. 2
    Jag tror på ett sätt att det är bra. Då får vi veta svart på vitt hur det är.
    Har upplevt att vi fått besked om att det inte går så bra i ett eller annat ämne så inlindat att man inte fattar att det är ett problem. Sedan att det kommer finnas lärare som inte kan se "bortom" dyslexin det tror jag kommer att bli ett problem.

Liknande trådar

  1. Jag ser nu att jag redan har betyg i
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-14, 22:34
  2. Sexan
    By Cissi med 6 (snart) in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 19:08
  3. Lilla sexan?
    By Virrig mamma till 5 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 00:28
  4. Sexan är här
    By auroraleigh in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 07:42
  5. Nu är sexan här
    By auroraleigh in forum Många barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 11:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar