Vad aktiverar ni era små med??
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Vad aktiverar ni era små med??

    Hejsan!
    Tycker att det är så svårt att hitta på bra saker att aktivera min son med.
    Han fyllde 5 månader den 3 feb.
    Leksaker han har på filten nu tycker han är jätte tråkiga.

    Tips på bra leksaker behövs.

    Tips på bra aktiviteter som både liten och stor tycker är kul.

    Hur får ni vakentiden att gå?
    Ibland tycker jag att den segar sig fram om man är hemma.

    Sedan tycker jag att det är så trist att leksaker är såå dyyra...

    Nu vill jag höra era tankar.
  2. 1
    Vad aktiverar ni era små med?? Hejsan!
    Tycker att det är så svårt att hitta på bra saker att aktivera min son med.
    Han fyllde 5 månader den 3 feb.
    Leksaker han har på filten nu tycker han är jätte tråkiga.

    Tips på bra leksaker behövs.

    Tips på bra aktiviteter som både liten och stor tycker är kul.

    Hur får ni vakentiden att gå?
    Ibland tycker jag att den segar sig fram om man är hemma.

    Sedan tycker jag att det är så trist att leksaker är såå dyyra...

    Nu vill jag höra era tankar.
  3. Medlem sedan
    Feb 2010
    #2
    Här varvar vi gåstol, hoppgunga, babygym, lekfilt där vi busar och övar på att ligga på mage (vilket lilleman avskyr). Kevin blev 5 månader igår.

    Vi lunchar med grannen och hennes lilla tjej, antingen hos oss eller hos dem. Går på öppna förskolan en gång i veckan och babysimmar en dag i veckan. Jag tycker dagarna bara flyger iväg.

    Leksaker finns hur mycket som helst för en billig peng på loppisar, tradera, blocket osv. Visst har jag köpt en del nytt också men det mesta har vi fått eller köpt begagnat. Leksaker går ju att tvätta, för hand eller i tvättmaskin om det är mjuka saker.
  4. 2
    Här varvar vi gåstol, hoppgunga, babygym, lekfilt där vi busar och övar på att ligga på mage (vilket lilleman avskyr). Kevin blev 5 månader igår.

    Vi lunchar med grannen och hennes lilla tjej, antingen hos oss eller hos dem. Går på öppna förskolan en gång i veckan och babysimmar en dag i veckan. Jag tycker dagarna bara flyger iväg.

    Leksaker finns hur mycket som helst för en billig peng på loppisar, tradera, blocket osv. Visst har jag köpt en del nytt också men det mesta har vi fått eller köpt begagnat. Leksaker går ju att tvätta, för hand eller i tvättmaskin om det är mjuka saker.
  5. Medlem sedan
    Feb 2010
    #3
    Visst ja, vi har ju börjat med lite mat också så det tar också en del tid.
  6. 3
    Visst ja, vi har ju börjat med lite mat också så det tar också en del tid.
  7. jagbarajag
    #4
    Hm...ja...det är svårt.

    Mattheo tycker att det är jättetråkigt att bara vara hemma med mig. Så har det varit sen julas. Han tjuter så fort han tröttnar.

    Har hoppgunga men tyvärr inga dörrlister att hänga upp den i.
    Men vi köpte en sån där hög barnstol på ikea i helgen och han älskar att sitta i den. Favvo leksakerna är alla hans nappar som han aldrig använt men som är roliga att leka med och en påse med pasta som tydligen låter väldigt spännande och intressent.

    Mattheo har inte så många leksaker egentligen utan vi är jättemycket ute...i princip varje dag. Vi går till öppna förskolan 2 ggr i veckan, sen träffas vi och fikar med olika personer eller så är vi ute och går eller är i stan och upptäcker nya ställen.

    Ska skaffa en gåstol snart tror jag.

    Annars brukar vi busa, dansa, läsa bok (han kan titta länge på alla bilder och texten), gosa...men vi är oftast inte hemma utan vi promenerar runt och antingen sitter han i sin sittvagn eller i bärsele och spanar på mig eller omgivningen :-)

    Öppna förskolan är verkligen ett tips...Mattheo trivs iaf jättebra där...med alla andra barn :-)
  8. 4
    Hm...ja...det är svårt.

    Mattheo tycker att det är jättetråkigt att bara vara hemma med mig. Så har det varit sen julas. Han tjuter så fort han tröttnar.

    Har hoppgunga men tyvärr inga dörrlister att hänga upp den i.
    Men vi köpte en sån där hög barnstol på ikea i helgen och han älskar att sitta i den. Favvo leksakerna är alla hans nappar som han aldrig använt men som är roliga att leka med och en påse med pasta som tydligen låter väldigt spännande och intressent.

    Mattheo har inte så många leksaker egentligen utan vi är jättemycket ute...i princip varje dag. Vi går till öppna förskolan 2 ggr i veckan, sen träffas vi och fikar med olika personer eller så är vi ute och går eller är i stan och upptäcker nya ställen.

    Ska skaffa en gåstol snart tror jag.

    Annars brukar vi busa, dansa, läsa bok (han kan titta länge på alla bilder och texten), gosa...men vi är oftast inte hemma utan vi promenerar runt och antingen sitter han i sin sittvagn eller i bärsele och spanar på mig eller omgivningen :-)

    Öppna förskolan är verkligen ett tips...Mattheo trivs iaf jättebra där...med alla andra barn :-)
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Milo ligger jätte mycket på sina filtar på golvet , han vill inte ligga på rygg längre utan rullar upp och ligger på mage och plockar å tuggar på det mesta han kommer åt. han ät väldigt nöjd på golvet bara han inte är hungrig eller trött .. han brukar vara med när jag tränar ligger på mattan nedanför å får pussar när jag gör armhävningar det tycker han är jätte skoj , testa ! förena nytta me nöje
  10. 5
    Milo ligger jätte mycket på sina filtar på golvet , han vill inte ligga på rygg längre utan rullar upp och ligger på mage och plockar å tuggar på det mesta han kommer åt. han ät väldigt nöjd på golvet bara han inte är hungrig eller trött .. han brukar vara med när jag tränar ligger på mattan nedanför å får pussar när jag gör armhävningar det tycker han är jätte skoj , testa ! förena nytta me nöje
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    För oss är livet enklare denna gång eftersom 3-åringen skuttar runt, skriker och håller låda vilket sysselsätter lillen.

    Men jag minns när 1an var liten. Han blev överlycklig om man öppnade kylskåpet för det var något han inte brukade få se...

    Lite tips som funkar för oss:
    Sätta på en skiva och sjunga och dansa till (vardagsmotionen räddad)
    Bada (i balja alltså)
    Sjunga sånger med handrörelser.
    Handrörelser i största allmänhet, i brist på leksaker.

    Och för övrigt ut på äventyr till kyrkor och bibliotek som är de som brukar ha gratis aktiviteter.
  12. 6
    För oss är livet enklare denna gång eftersom 3-åringen skuttar runt, skriker och håller låda vilket sysselsätter lillen.

    Men jag minns när 1an var liten. Han blev överlycklig om man öppnade kylskåpet för det var något han inte brukade få se...

    Lite tips som funkar för oss:
    Sätta på en skiva och sjunga och dansa till (vardagsmotionen räddad)
    Bada (i balja alltså)
    Sjunga sånger med handrörelser.
    Handrörelser i största allmänhet, i brist på leksaker.

    Och för övrigt ut på äventyr till kyrkor och bibliotek som är de som brukar ha gratis aktiviteter.

Liknande trådar

  1. Vad aktiverar ni era små med??
    By tjolahoppsan in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 22:19
  2. Hur aktiverar ni era bebisar?*imt*
    By Sofia med wilma in forum _0509 Septemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 21:31
  3. Hur aktiverar man en 34-åring?
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 21:01
  4. Hur aktiverar man en 12-månaders??
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 20:37
  5. Hur "aktiverar" ni era små?
    By MESS in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 07:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar