Svårt att kissa
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Svårt att kissa

    Är det nån mer som har det. Jag känner mig som jag kan tänka mig att män med prostatabesvär känner sig . Det rinner väääääldigt långsamt, om det rinner alls, det droppar mest. Och ofta känner jag mig hur kissnödig som helst, men när jag sätter mig på toa kommer ingenting.

    Var och lämnade urinprov idag hos BM, det var helt rent, inga problem alls. Det var ju skönt i och för sig.

    Inte nåt jätteproblem, men ändå. Vi, jag och BM, tror det kan bero på att moderkakan ligger i framvägg så bebis trycker mer på urinblåsan, men jag vet inte.
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  2. 1
    Svårt att kissa Är det nån mer som har det. Jag känner mig som jag kan tänka mig att män med prostatabesvär känner sig . Det rinner väääääldigt långsamt, om det rinner alls, det droppar mest. Och ofta känner jag mig hur kissnödig som helst, men när jag sätter mig på toa kommer ingenting.

    Var och lämnade urinprov idag hos BM, det var helt rent, inga problem alls. Det var ju skönt i och för sig.

    Inte nåt jätteproblem, men ändå. Vi, jag och BM, tror det kan bero på att moderkakan ligger i framvägg så bebis trycker mer på urinblåsan, men jag vet inte.
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Jag får också kämpa för att klämma fram några droppar och jag har moderkakan i framvägg. Det borde logiskt bli svårare för oss, dessutom kan jag tro att jag ska kissa massor så kommer det bara några droppar...
  4. 2
    Jag får också kämpa för att klämma fram några droppar och jag har moderkakan i framvägg. Det borde logiskt bli svårare för oss, dessutom kan jag tro att jag ska kissa massor så kommer det bara några droppar...
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Visst är det enerverande . Skitdrygt. Är uppe varannan timme och kissar. Fast då kommer det ju en del i alla fall.

    Hade inte det så här med dom andra två graviditeterna.
  6. 3
    Visst är det enerverande . Skitdrygt. Är uppe varannan timme och kissar. Fast då kommer det ju en del i alla fall.

    Hade inte det så här med dom andra två graviditeterna.
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    *räcker upp handen*! Har också moderkakan i framvägg och kissar ofta men inte mycket... Blir både förvånad och glad när jag verkligen får kissa rejält ...
  8. 4
    *räcker upp handen*! Har också moderkakan i framvägg och kissar ofta men inte mycket... Blir både förvånad och glad när jag verkligen får kissa rejält ...
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Mmm, det är mest på natten för min del, då det kommer "mycket".

    Skönt att höra ändå att min teori verkar vara sann, för min läkare hade inte hört talas om det. Men hon var ung
  10. 5
    Mmm, det är mest på natten för min del, då det kommer "mycket".

    Skönt att höra ändå att min teori verkar vara sann, för min läkare hade inte hört talas om det. Men hon var ung
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    På besök från junigruppen (dock känner jag igen dig då jag fick barn mars -07 )

    Jag har också moderkakan i framvägg och upplever samma problem med att kissa. Har varit lite orolig efs jag inte hade samma besvär i mina två första graviditeter... fast då hade jag ju även moderkakan i bakvägg så jag köper denna teori
  12. 6
    På besök från junigruppen (dock känner jag igen dig då jag fick barn mars -07 )

    Jag har också moderkakan i framvägg och upplever samma problem med att kissa. Har varit lite orolig efs jag inte hade samma besvär i mina två första graviditeter... fast då hade jag ju även moderkakan i bakvägg så jag köper denna teori
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Hej, tror jag minns dig . Grattis till graviditeten.

    Jag hade också moderkakan i bakvägg dom andra två graviditeterna, så jag vart också lite orolig. Men nu är jag mer och mer säker på att den här teorin stämmer.
  14. 7
    Hej, tror jag minns dig . Grattis till graviditeten.

    Jag hade också moderkakan i bakvägg dom andra två graviditeterna, så jag vart också lite orolig. Men nu är jag mer och mer säker på att den här teorin stämmer.
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    En till här som har moderkakan i framvägg och svårt att kissa.....Ibland går det inte och ibland inga problem...
    Men nu är det inte långt kvar tjejer!!
  16. 8
    En till här som har moderkakan i framvägg och svårt att kissa.....Ibland går det inte och ibland inga problem...
    Men nu är det inte långt kvar tjejer!!
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Nä det är sant och värre saker kan man ju råka ut för. Men det är drygt.

    Ska bli skönt när lillan kommer.
  18. 9
    Nä det är sant och värre saker kan man ju råka ut för. Men det är drygt.

    Ska bli skönt när lillan kommer.
  19. Medlem sedan
    Feb 2001
    #10
    Jag antar att ni fått rådet redan och testat det..men om inte..prova att luta er bakåt när ni kissar o prova även att vagga framåt o bakåt under kissandet..pressa aldrig på..hoppas det hjälper!
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    http://petitessozoe.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  20. 10
    Jag antar att ni fått rådet redan och testat det..men om inte..prova att luta er bakåt när ni kissar o prova även att vagga framåt o bakåt under kissandet..pressa aldrig på..hoppas det hjälper!
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    Tack, ska prova det.
  22. 11
    Tack, ska prova det.
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    Så är det nattetid för mig. Men det kanske beror på hur man ligger då, att det trycker på trots att det inte är dags. Det känns som att nätterna går ut på att gå på toa vara och varannan minut...
  24. 12
    Så är det nattetid för mig. Men det kanske beror på hur man ligger då, att det trycker på trots att det inte är dags. Det känns som att nätterna går ut på att gå på toa vara och varannan minut...
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13
    Tänker på att det enda postiva, (förutom mina älskade guldklimpar som kom ut genvägen), med mitt kejsarsnitt var att jag hade kateter och bara kunde strunta i att kissa. Det fick komma när det ville, mycket som lite .
    Jag behövde inte längre tänka på min kissnödighet dygnet runt, hehe.
  26. 13
    Tänker på att det enda postiva, (förutom mina älskade guldklimpar som kom ut genvägen), med mitt kejsarsnitt var att jag hade kateter och bara kunde strunta i att kissa. Det fick komma när det ville, mycket som lite .
    Jag behövde inte längre tänka på min kissnödighet dygnet runt, hehe.
  27. Medlem sedan
    Mar 2009
    #14
    Inatt kissade jag vid 23 snåret och sedan SOV JAG ÄNDA TILL 05:30 då det var dags igen. Hur lyxigt som helst !!!
  28. 14
    Inatt kissade jag vid 23 snåret och sedan SOV JAG ÄNDA TILL 05:30 då det var dags igen. Hur lyxigt som helst !!!
  29. Medlem sedan
    Jan 2006
    #15
    Haha, ja katetern är smidig. Har ju bara fött via kejsarsnitt, så jag får det den här gången också.
  30. 15
    Haha, ja katetern är smidig. Har ju bara fött via kejsarsnitt, så jag får det den här gången också.
  31. Medlem sedan
    Jan 2006
    #16
    Grattis!!! Vet inte när jag sov så länge sammanhängande sist . Tycker det är så jobbigt när jag vaknar och tror att kolockan är typ 4 och så är hon inte över midnatt än, och jag kommer vakna minst 2 ggr till innan hon blir 4 på riktigt.
  32. 16
    Grattis!!! Vet inte när jag sov så länge sammanhängande sist . Tycker det är så jobbigt när jag vaknar och tror att kolockan är typ 4 och så är hon inte över midnatt än, och jag kommer vakna minst 2 ggr till innan hon blir 4 på riktigt.
  33. Medlem sedan
    Mar 2009
    #17
    Jag vet - det suger fett att vakna sådär 3-4 ggr... Men jag vete 17 vad som hände inatt, jag sov som jag inte sovit på ett bra tag och det var så SKÖNT !
  34. 17
    Jag vet - det suger fett att vakna sådär 3-4 ggr... Men jag vete 17 vad som hände inatt, jag sov som jag inte sovit på ett bra tag och det var så SKÖNT !
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18
    Samma här, tredje snittet denna gång...
    Ett akut, två planerade.
    Det här med att man kan slappna av är ju också det enda postiva med katetern
    Har du fått ditt datum än?
  36. 18
    Samma här, tredje snittet denna gång...
    Ett akut, två planerade.
    Det här med att man kan slappna av är ju också det enda postiva med katetern
    Har du fått ditt datum än?
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19
    Oj, grattis! Verkligen superlyxigt!
  38. 19
    Oj, grattis! Verkligen superlyxigt!
  39. Medlem sedan
    Jan 2006
    #20
    Nä, jag är i v 27+2 och ska få datumet i v 35. Jag längtar efter datumet, blir så konkret då.

    Hoppas bara det blir lite bättre upplevelse den här gången. Förra gången höll jag fattningen på nåt otroligt vis. Sambon var helt övertygad om att jag skulle få bryt när som helst
  40. 20
    Nä, jag är i v 27+2 och ska få datumet i v 35. Jag längtar efter datumet, blir så konkret då.

    Hoppas bara det blir lite bättre upplevelse den här gången. Förra gången höll jag fattningen på nåt otroligt vis. Sambon var helt övertygad om att jag skulle få bryt när som helst
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. svårt att kissa
    By Anna med busarna )) in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 07:48
  2. Fler som har svårt att kissa?
    By Lia75 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 22:27
  3. svårt att kissa,å lite blandat
    By snutttan in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 15:43
  4. Urinläckage/svårt att kissa...
    By Älsklingsfrö in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 18:42
  5. Svårt att kissa igår
    By marie69a in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 16:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar