Smittar kristallsjukan? Och isåfall,
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Smittar kristallsjukan? Och isåfall,

    smittar den genom nätet? Määäääry, har du smittat mig?

    Jag blir lite, lite yr när jag rör på huvudet. Inte mycket och inte länge, men yr blir jag. Nu satt jag precis och rörde huvudet fram och tillbaka ( bara för att testa, inte för att jag har ofrivilliga rörelser ) och när jag stnnar huvudet så känns jag läätt yrslig. inte så deet blir svart framför ögonen utan sådär som om jag har snurrat några varv.

    Kan det vara kristallsjukan? En lindrig sådan?
  2. 1
    Smittar kristallsjukan? Och isåfall, smittar den genom nätet? Määäääry, har du smittat mig?

    Jag blir lite, lite yr när jag rör på huvudet. Inte mycket och inte länge, men yr blir jag. Nu satt jag precis och rörde huvudet fram och tillbaka ( bara för att testa, inte för att jag har ofrivilliga rörelser ) och när jag stnnar huvudet så känns jag läätt yrslig. inte så deet blir svart framför ögonen utan sådär som om jag har snurrat några varv.

    Kan det vara kristallsjukan? En lindrig sådan?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Njae,jag har fått lära mig att det inte smittar så jag tror att Mary är oskyldig
  4. 2
    Njae,jag har fått lära mig att det inte smittar så jag tror att Mary är oskyldig
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    kristallsjukan är ju att små kristraller lossnar ur benet i innerörat, så nej, smitta kan det inte göra... och så där helt spontant hade jag om jag var du inte skyllt på -MaryT- först och främst utan jag hade pekat med hela handen på EllaNora, eftersom hon är yrslig och svimmar och dom har inte klurat ut varför än

    *känner mig hjälpsam idag*

  6. 3
    kristallsjukan är ju att små kristraller lossnar ur benet i innerörat, så nej, smitta kan det inte göra... och så där helt spontant hade jag om jag var du inte skyllt på -MaryT- först och främst utan jag hade pekat med hela handen på EllaNora, eftersom hon är yrslig och svimmar och dom har inte klurat ut varför än

    *känner mig hjälpsam idag*

  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Attans. Känns alltid bra att kunna skyllla på någon
  8. 4
    Attans. Känns alltid bra att kunna skyllla på någon
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Smittar inte ,är vanligast hos kvinnor och går över av sig själv.
    Haft det själv,fast hela världen snurrade när jag låg i sängen,riktigt obehagligt i bland.
  10. 5
    Smittar inte ,är vanligast hos kvinnor och går över av sig själv.
    Haft det själv,fast hela världen snurrade när jag låg i sängen,riktigt obehagligt i bland.
  11. -magnolia
    #6
    Det där låter exakt som det min man haft i snart ett års tid. Han fick det efter en operation, men inget är fel på vare sig blodtryck eller blodvärden.
    Kan man ha kristallsjuka i nästan ett år, tro? Det är ju vedervärdigt att vara illamående! Jag hade ju något liknande, men det var betydligt mer akut (hade ingen balans alls första dygnet) men det gick över helt efter ett par veckor eller tre.
  12. 6
    Det där låter exakt som det min man haft i snart ett års tid. Han fick det efter en operation, men inget är fel på vare sig blodtryck eller blodvärden.
    Kan man ha kristallsjuka i nästan ett år, tro? Det är ju vedervärdigt att vara illamående! Jag hade ju något liknande, men det var betydligt mer akut (hade ingen balans alls första dygnet) men det gick över helt efter ett par veckor eller tre.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Arrrr såååå....EllaNora minsann!? Tänkte väl att det var någon härifrån!

    Nu har jag goolgat lite och man kan visst få det efter skador mot huvudet, men även bara så där pang på.
    Jaja, det blir nog bra
  14. 7
    Arrrr såååå....EllaNora minsann!? Tänkte väl att det var någon härifrån!

    Nu har jag goolgat lite och man kan visst få det efter skador mot huvudet, men även bara så där pang på.
    Jaja, det blir nog bra
  15. Medlem sedan
    Nov 2009
    #8
    Jag vet inte?? Kanske??
    I alla fall är jag på jobbet idag, trots yrsel. Min chef har parkerat mig på mitt rum och beordrat mig att sitta still i stolen i möjligaste mån . No problems. Jag kan ju jobba hårt med uppgiften att hålla mig uppdaterad på sociala medier....(läs: affa och fejsbooka)
  16. 8
    Jag vet inte?? Kanske??
    I alla fall är jag på jobbet idag, trots yrsel. Min chef har parkerat mig på mitt rum och beordrat mig att sitta still i stolen i möjligaste mån . No problems. Jag kan ju jobba hårt med uppgiften att hålla mig uppdaterad på sociala medier....(läs: affa och fejsbooka)
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Kan tänka att det är obehagligt. För nåra år sedan när jag föll av en häst, så fick jag lite kristallsjuka och det hölll i sig i nästan ett år.
  18. 9
    Kan tänka att det är obehagligt. För nåra år sedan när jag föll av en häst, så fick jag lite kristallsjuka och det hölll i sig i nästan ett år.
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Minns faktiskt inte hur länge mitt höll sig ,men det var obehagligt att ligga där i sängen och hela rummet bara snurrade som vid en fylla =/
  20. 10
    Minns faktiskt inte hur länge mitt höll sig ,men det var obehagligt att ligga där i sängen och hela rummet bara snurrade som vid en fylla =/
  21. -magnolia
    #11
    Det gjorde det alltså! Då är det säkert det maken lidit av. Han var ute och sprang för någon vecka sedan och då kände han plötsligt att det blev bättre.
  22. 11
    Det gjorde det alltså! Då är det säkert det maken lidit av. Han var ute och sprang för någon vecka sedan och då kände han plötsligt att det blev bättre.
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Försök bara att inte skaka på huvudet åt allt dumt du läser

    Vilken snäll chef du har. Hoppas att du snart blir bra!
  24. 12
    Försök bara att inte skaka på huvudet åt allt dumt du läser

    Vilken snäll chef du har. Hoppas att du snart blir bra!
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Jepp, det varade länge. Jag led inte av det och var inte mycket yr, men när jag vände mig i sängen och steg upp elller la mig, så kändes det mest. Sedan bara försvann det och jag tänkte inte på det förrän efter ganska lång tid. Oj, jag har ju inte varit yr på länge nu
  26. 13
    Jepp, det varade länge. Jag led inte av det och var inte mycket yr, men när jag vände mig i sängen och steg upp elller la mig, så kändes det mest. Sedan bara försvann det och jag tänkte inte på det förrän efter ganska lång tid. Oj, jag har ju inte varit yr på länge nu

Liknande trådar

  1. E-bay? Ngn som handlat och isåfall
    By 76an in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 10:38
  2. E-bay någon som handlat där och isåfall.
    By 76an in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 20:37
  3. kristallsjukan ?
    By snurrig in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 20:17
  4. Solar ni topless o isåfall var?
    By -Pixie- in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 15:38
  5. Isåfall säger jag - GRATTIS Jonatan
    By binks in forum _98 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 12:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar