ventilerar...
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2011
    #1

    ventilerar...

    Hej, är helt ny här.
    Jag och min man bestämde oss i höstas att vi ska försöka skaffa barn och har nu försökt i tre månader men ännu inget pluss
    Har nu bestämt mig för att jag ska börja försöka ventilera lite här då och då istället för att tjata öronen av min man..

    Så hej jag heter Becka är 24 och försöker bli gravid!! Tänkte att det kunde vara kul och ha lite kontakt med andra i min situation och detta känns som det naturliga valet av sida...
  2. 1
    ventilerar... Hej, är helt ny här.
    Jag och min man bestämde oss i höstas att vi ska försöka skaffa barn och har nu försökt i tre månader men ännu inget pluss
    Har nu bestämt mig för att jag ska börja försöka ventilera lite här då och då istället för att tjata öronen av min man..

    Så hej jag heter Becka är 24 och försöker bli gravid!! Tänkte att det kunde vara kul och ha lite kontakt med andra i min situation och detta känns som det naturliga valet av sida...
  3. Medlem sedan
    Feb 2011
    #2
    Välkommen Becka .
    Vad roligt att ni har bestämt er för att försöka bli gravida =). Tycker att det är väldigt skönt att kunna skriva här när jag har några funderingar, för här är vi i samma sits. Pratar man med någon bekant här hemma så har dem så svårt att förstå vad man gör igenom tycker jag!

    Håller tummarna för ett plus snarast för er =).
  4. 2
    Välkommen Becka .
    Vad roligt att ni har bestämt er för att försöka bli gravida =). Tycker att det är väldigt skönt att kunna skriva här när jag har några funderingar, för här är vi i samma sits. Pratar man med någon bekant här hemma så har dem så svårt att förstå vad man gör igenom tycker jag!

    Håller tummarna för ett plus snarast för er =).
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    hej och välkommen
    vad roligt att det kommit så många nya den senaste veckan!

    jag har hängt här sedan september 2010. vi försöker få till ett syskon till vår son som är född i april 2008. jag blev gravid på fjärde försöket och plussade 8/1, men fick tyvärr missfall 21/1 så nu väntar jag på att kroppen ska komma igång igen. jag tror att jag har ägglossning typ idag, men eftersom läkaren avrådde oss från att försöka bli gravida på första ägglossningen så har vi bestämt oss för att vänta till nästa månad.

    försök att inte stressa upp dig (jag VET hur svårt det är, tro mig...) men tre månader av försök är inte så länge. tänk såhär: du kan bli gravid ca 2 dagar per månad, så under de tre månader som gått så har ni bara haft chans i ca 6 dagar. det är inte så mycket, eller hur?

    skriv gärna in dig på bim-listan så vet vi andra när vi ska hålla tummarna extra hårt för dig!
  6. 3
    hej och välkommen
    vad roligt att det kommit så många nya den senaste veckan!

    jag har hängt här sedan september 2010. vi försöker få till ett syskon till vår son som är född i april 2008. jag blev gravid på fjärde försöket och plussade 8/1, men fick tyvärr missfall 21/1 så nu väntar jag på att kroppen ska komma igång igen. jag tror att jag har ägglossning typ idag, men eftersom läkaren avrådde oss från att försöka bli gravida på första ägglossningen så har vi bestämt oss för att vänta till nästa månad.

    försök att inte stressa upp dig (jag VET hur svårt det är, tro mig...) men tre månader av försök är inte så länge. tänk såhär: du kan bli gravid ca 2 dagar per månad, så under de tre månader som gått så har ni bara haft chans i ca 6 dagar. det är inte så mycket, eller hur?

    skriv gärna in dig på bim-listan så vet vi andra när vi ska hålla tummarna extra hårt för dig!

Liknande trådar

  1. Ventilerar lite
    By Anonym in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 09:21
  2. Ventilerar lite med er
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 10:35
  3. Ventilerar... (obs! Långt!)
    By Lillmysan in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 09:39
  4. Ventilerar en idé .......
    By sandra & co in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 20:45
  5. ventilerar lite :(
    By Sissi82 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar