Olika stora:(
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Olika stora:(

    Idag tyckte jag inte att det var så roligt på UL. Förra gången, för tre v sedan så skillde det bara ca 70 gram mellan dem. Men idag så var det ca 300 gram mellan dem. Ena väger 3 kilo och den andra 2700. Han sa att det inte var någon fara alls och att de låg innom gränsen för vad det får skilja mellan dem. Men ändååå. Jag trodde verkligen att vi skulle få två bebisar som vägde över tre kilo. Och inte att det skulle vara så stor skillnad mellan dem.
    Jaja nästa fredag så får vi träffa dem och verklogen se hur mycket de väger. Jag hoppas bara att den minsta ska gå upp mer och att han mår bra när han kommer ut.
  2. 1
    Olika stora:( Idag tyckte jag inte att det var så roligt på UL. Förra gången, för tre v sedan så skillde det bara ca 70 gram mellan dem. Men idag så var det ca 300 gram mellan dem. Ena väger 3 kilo och den andra 2700. Han sa att det inte var någon fara alls och att de låg innom gränsen för vad det får skilja mellan dem. Men ändååå. Jag trodde verkligen att vi skulle få två bebisar som vägde över tre kilo. Och inte att det skulle vara så stor skillnad mellan dem.
    Jaja nästa fredag så får vi träffa dem och verklogen se hur mycket de väger. Jag hoppas bara att den minsta ska gå upp mer och att han mår bra när han kommer ut.
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    Förstår att det är oroligt, men de lär klara sig bra båda två, 2700 är ju bra som sagt.

    Snart är de här och du får träffa dem. Tänk, att man får träffa sin lille kråka snart.

    Det viktigaste är ju som du sa att de mår bra! Fast jag förstår, finns det något att oroa sig för så gör man det...
    kram!
  4. 2
    Förstår att det är oroligt, men de lär klara sig bra båda två, 2700 är ju bra som sagt.

    Snart är de här och du får träffa dem. Tänk, att man får träffa sin lille kråka snart.

    Det viktigaste är ju som du sa att de mår bra! Fast jag förstår, finns det något att oroa sig för så gör man det...
    kram!
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Hej hej!
    Jag kikar in från April gruppen.
    Jag var på viktskattning igår och fick då höra att det är som sagt bara en skattning. Nu vet jag inte om dom kanske är extra noga med tvillingar eller så, men det kan ju hända att de väger över 3000 båda två?

    När jag gjorde viktskattning med min son, veckan innan han föddes, så skulle han väga 4200, men när han sju dagar senare kom så vägde han 3600. Så för mig har det inte varit så exakt.

    Lycka till!
  6. 3
    Hej hej!
    Jag kikar in från April gruppen.
    Jag var på viktskattning igår och fick då höra att det är som sagt bara en skattning. Nu vet jag inte om dom kanske är extra noga med tvillingar eller så, men det kan ju hända att de väger över 3000 båda två?

    När jag gjorde viktskattning med min son, veckan innan han föddes, så skulle han väga 4200, men när han sju dagar senare kom så vägde han 3600. Så för mig har det inte varit så exakt.

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Jo att de klarar sig vet jag. Men ääändåååå... De låg så lika förra gången. Så den ena måsta ha börjat snika åt sig mer näring. Fast som sagt var, det var ingen fara sa doktorn. men som du sa, man ska alltid oroa sig för något!
  8. 4
    Jo att de klarar sig vet jag. Men ääändåååå... De låg så lika förra gången. Så den ena måsta ha börjat snika åt sig mer näring. Fast som sagt var, det var ingen fara sa doktorn. men som du sa, man ska alltid oroa sig för något!
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Nä du har rätt. Det behöver inte stämma, hoppas att den lilla är större än vad de tror.
    Stor skillnad på din sons vikter!! Intressant.
  10. 5
    Nä du har rätt. Det behöver inte stämma, hoppas att den lilla är större än vad de tror.
    Stor skillnad på din sons vikter!! Intressant.
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Tittar in från januari
    Båda mina barn har vägt 300 gram mer än UL uppskattat att de gjorde, min barnmorska sa att det kunde bero lite på hur de låg i magen. De mår säkert bra där inne!
    Roligt med tvillingar, mina systrar är tvillingar och vägde bara lite över 2 kilo var när de föddes så jag tycker dina är stora!
  12. 6
    Tittar in från januari
    Båda mina barn har vägt 300 gram mer än UL uppskattat att de gjorde, min barnmorska sa att det kunde bero lite på hur de låg i magen. De mår säkert bra där inne!
    Roligt med tvillingar, mina systrar är tvillingar och vägde bara lite över 2 kilo var när de föddes så jag tycker dina är stora!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Åhh vad bra för mig att höra. Tack. Har tvillingar tidigare och de vägde 3104 och 3240 när de plockades ut i v38+2. Så jag är nog "bortskämd" med att tvillingar ska vara större
  14. 7
    Åhh vad bra för mig att höra. Tack. Har tvillingar tidigare och de vägde 3104 och 3240 när de plockades ut i v38+2. Så jag är nog "bortskämd" med att tvillingar ska vara större
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Jag är ju i v30 nu och vi var på koll igår, då vägde dom enl uppskattning ca 1300 & 1400gr. Det har hela tiden skiljt ngr hundra gram mellan dom. Men dom följer sina egna kurvor så jag är inte allt för orolig. Vad vägde dina i v30? Kommer du ihåg det? Kram
  16. 8
    Jag är ju i v30 nu och vi var på koll igår, då vägde dom enl uppskattning ca 1300 & 1400gr. Det har hela tiden skiljt ngr hundra gram mellan dom. Men dom följer sina egna kurvor så jag är inte allt för orolig. Vad vägde dina i v30? Kommer du ihåg det? Kram
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    Mina var rätt stora, vägde ca 1900 i v 31+0.
  18. 9
    Mina var rätt stora, vägde ca 1900 i v 31+0.

Liknande trådar

  1. Olika stora twins
    By Dubbl1 in forum _0906 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 14:57
  2. Olika stora bröst!?
    By Lina+Andrea & Freja in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 10:38
  3. Olika stora bröst
    By Undrar in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 19:22
  4. Olika stora bröst?
    By Lilla trean och jag in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 07:50
  5. Det där med olika stora barn
    By Kristina med 3 in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 21:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar