En amningsfråga
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    En amningsfråga

    Hej alla mammor

    Någon som har tips på vad man kan göra när det rinner för fort?
    Verkar som min kille inte hinner med ibland och det blir väldigt söligt och han blir arg

    Sen när han ätit en stund så börjar han skruva på sig och sprattla och verkar bli arg för att det inte kommer något. Gråter en skvätt när jag tar bort honom från bröstet men det går över rätt snabbt....
  2. 1
    En amningsfråga Hej alla mammor

    Någon som har tips på vad man kan göra när det rinner för fort?
    Verkar som min kille inte hinner med ibland och det blir väldigt söligt och han blir arg

    Sen när han ätit en stund så börjar han skruva på sig och sprattla och verkar bli arg för att det inte kommer något. Gråter en skvätt när jag tar bort honom från bröstet men det går över rätt snabbt....
  3. Medlem sedan
    Feb 2010
    #2
    Har samma problem men Oliver lyckades tömma en bröstet så han kan äta där nu. Det andra har jag fått pumpa ur och börjar bli bättre nu men har kämpat i två dagar nu :-( det enda som funkar är ett enormt tålamod!
  4. 2
    Har samma problem men Oliver lyckades tömma en bröstet så han kan äta där nu. Det andra har jag fått pumpa ur och börjar bli bättre nu men har kämpat i två dagar nu :-( det enda som funkar är ett enormt tålamod!
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Jag märker också att Milian får problem ibland, han sätter i halsen och tappar andan och det sprutar mjölk åt alla håll och kanter
    Men det händer aldrig när jag ligger ner och ammar, mjölken rinner lite saktare då, så det är mitt tips!
  6. 3
    Jag märker också att Milian får problem ibland, han sätter i halsen och tappar andan och det sprutar mjölk åt alla håll och kanter
    Men det händer aldrig när jag ligger ner och ammar, mjölken rinner lite saktare då, så det är mitt tips!
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Jag har läst att man ska kunna trycka försiktigt på ovansidan av bröstet och på så sätt hejda flödet lite i början... Har ingen aning ifall det fungerar eftersom jag har rakt motsatt problem, att mjölken rinner till för dåligt.
    Lustigt det där med amning, att det inte bara kan fungera helt problemfritt i stället.
  8. 4
    Jag har läst att man ska kunna trycka försiktigt på ovansidan av bröstet och på så sätt hejda flödet lite i början... Har ingen aning ifall det fungerar eftersom jag har rakt motsatt problem, att mjölken rinner till för dåligt.
    Lustigt det där med amning, att det inte bara kan fungera helt problemfritt i stället.
  9. Medlem sedan
    Feb 2010
    #5
    Ligga funkar bra för mig med. Nu har jag börjat "träna" på att sitta upp igen för Oliver äter gärna i minst 1 timme varje gång så blir lite tråkigt ensam i sängen ibland :-)
  10. 5
    Ligga funkar bra för mig med. Nu har jag börjat "träna" på att sitta upp igen för Oliver äter gärna i minst 1 timme varje gång så blir lite tråkigt ensam i sängen ibland :-)
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Tack för svar Ja på natten ligger jag ner och ammar och då är det aldrig några problem. Och ja, det verkar som att det alltid är något som krånglar. Men det är skönt att veta att man inte är ensam om sånt här
  12. 6
    Tack för svar Ja på natten ligger jag ner och ammar och då är det aldrig några problem. Och ja, det verkar som att det alltid är något som krånglar. Men det är skönt att veta att man inte är ensam om sånt här
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Intressant... Om jag trycker på ovansidan så sprutar det ännu fortare.
  14. 7
    Intressant... Om jag trycker på ovansidan så sprutar det ännu fortare.

Liknande trådar

  1. Amningsfråga
    By suzx in forum _1106 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-03, 17:38
  2. Amningsfråga
    By SarahB in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 12:28
  3. Amningsfråga
    By mammis in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 20:55
  4. Amningsfråga
    By Heffaklumpen- in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 22:32
  5. Amningsfråga
    By Heffaklumpen- in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 07:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar