Jobbigt..
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2009
    #1

    Jobbigt..

    att omgivningen inte alltid förstår att en ny bebis i magen inte tar bort sorgen efter vår älskade kille..
  2. 1
    Jobbigt.. att omgivningen inte alltid förstår att en ny bebis i magen inte tar bort sorgen efter vår älskade kille..
  3. Annam.4
    #2
    Ja, det är jobbigt! Och jag tror att det är något man hela tiden måste "kämpa med" som änglaförälder.

    Jag har fyra barn. De äldsta är 10 och 12 år, Hanna som dog skulle varit 6 och vår älskade lilla E är 4 år.

    När lilla E kom till oss var det nog den vanligaste kommentaren, att "NU är ni väl glada iallafall! NU kan ni gå vidare och glömma allt tråkigt!"

    Vadå!?? Det är klart att vi är glada över lilla E, men sorgen över Hanna finns ändå där. Den kommer alltid att finnas kvar, på sitt sätt. Jag vet inte när du förlorade ditt barn, men för mig har sorgen förbytts till en stor saknad. Jag kan inte säga lika tydligt att jag sörjer, men saknar min lilla kan jag göra så att det gör ont i mig, vissa dagar mer och andra dagar lite mindre.

    Jag hoppas så att allt går bra med det nya lilla livet i magen. Ingen INGEN kan ersätta det barn man har förlorat, men ett levande litet barn kan ge framtidstro och göra sorgen lite lättare att bära.

    Många kramar!
  4. 2
    Ja, det är jobbigt! Och jag tror att det är något man hela tiden måste "kämpa med" som änglaförälder.

    Jag har fyra barn. De äldsta är 10 och 12 år, Hanna som dog skulle varit 6 och vår älskade lilla E är 4 år.

    När lilla E kom till oss var det nog den vanligaste kommentaren, att "NU är ni väl glada iallafall! NU kan ni gå vidare och glömma allt tråkigt!"

    Vadå!?? Det är klart att vi är glada över lilla E, men sorgen över Hanna finns ändå där. Den kommer alltid att finnas kvar, på sitt sätt. Jag vet inte när du förlorade ditt barn, men för mig har sorgen förbytts till en stor saknad. Jag kan inte säga lika tydligt att jag sörjer, men saknar min lilla kan jag göra så att det gör ont i mig, vissa dagar mer och andra dagar lite mindre.

    Jag hoppas så att allt går bra med det nya lilla livet i magen. Ingen INGEN kan ersätta det barn man har förlorat, men ett levande litet barn kan ge framtidstro och göra sorgen lite lättare att bära.

    Många kramar!
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    ja.. jag har bara min änglason. Det har gått bättre nu efter ca 6 år. Nä sorgen försvinner inte. Men den ändras. stor kram.
  6. 3
    ja.. jag har bara min änglason. Det har gått bättre nu efter ca 6 år. Nä sorgen försvinner inte. Men den ändras. stor kram.

Liknande trådar

  1. Jobbigt,jobbigt, vad göra???
    By snart mamma till 3 in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 09:00
  2. Är det så här jobbigt
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 20:21
  3. jobbigt jobbigt men snart
    By whorra 4barns mamma in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 12:56
  4. Vad jobbigt det är...
    By håller mig i skinnet in forum Sex & erotik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 15:09
  5. Jobbigt..jobbigt...jobb....
    By Mamzing in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar