Sova 2 ggr/dag?
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Sova 2 ggr/dag?

    Vi har precis gjort inskolningen på dagis klar. Det går superbra han sticker iväg in så fort kläderna åkt av, men vi har en jätte trött kille som inte riktigt orkar med Vi ska prova att ha honom att sova 2 ggr/dag igen (slutade för flera månader sen). Prova för att se om det blir bättre. Det kan ju kanske vara andra orsaker också, han är lite små förkyld. Sover bra på nätterna...
    Jag hoppas det ska gå bättre med mer sömn, inget roligt för honom att vara så gnällig och missnöjd hela tiden. Han som i vanliga fall är som en sol hela tiden.
    Är detta vanligt, tänkte bara höra mig för om någon har varit med om detta!?
  2. 1
    Sova 2 ggr/dag? Vi har precis gjort inskolningen på dagis klar. Det går superbra han sticker iväg in så fort kläderna åkt av, men vi har en jätte trött kille som inte riktigt orkar med Vi ska prova att ha honom att sova 2 ggr/dag igen (slutade för flera månader sen). Prova för att se om det blir bättre. Det kan ju kanske vara andra orsaker också, han är lite små förkyld. Sover bra på nätterna...
    Jag hoppas det ska gå bättre med mer sömn, inget roligt för honom att vara så gnällig och missnöjd hela tiden. Han som i vanliga fall är som en sol hela tiden.
    Är detta vanligt, tänkte bara höra mig för om någon har varit med om detta!?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Heeelt normalt!
    Tänk vilken omställning för honom från att ha varit hemma med er och till att komma till förskolan med massor av barn och nya intryck hela tiden! Oftast är det tufft med inskolning för dem. Även om de trivs hur bra som helst så märks det på dem på något vis att allt inte är "som det alltid har varit".
    Testa att låta honom sova en extra gång på dagen. Det kan säkert hjälpa honom!
    När vi skolar in "småttisar" så låter vi dem ofta få sova lite vid halv nio, nio. En halvtimme eller 40 minuter bara, så de orkar sig igenom förmiddagen. Sen kan de ändå somna gott tillsammans med de andra barnen vid halv ett ändå.
  4. 2
    Heeelt normalt!
    Tänk vilken omställning för honom från att ha varit hemma med er och till att komma till förskolan med massor av barn och nya intryck hela tiden! Oftast är det tufft med inskolning för dem. Även om de trivs hur bra som helst så märks det på dem på något vis att allt inte är "som det alltid har varit".
    Testa att låta honom sova en extra gång på dagen. Det kan säkert hjälpa honom!
    När vi skolar in "småttisar" så låter vi dem ofta få sova lite vid halv nio, nio. En halvtimme eller 40 minuter bara, så de orkar sig igenom förmiddagen. Sen kan de ändå somna gott tillsammans med de andra barnen vid halv ett ändå.
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Ja det blir att prova sig fram lite nu för att se vad som funkar! Tack!
  6. 3
    Ja det blir att prova sig fram lite nu för att se vad som funkar! Tack!
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Joar-Wilding går på dagis från 7:30 till 14:30. Han sover 1½-2timmar på dagis efter lunch. Men när jag hämta 14:30 så brukar han somna i vagnen oxå Så han är jättetrött oxå! Eller så sover han en halvtimme hemma innan middagen.
  8. 4
    Joar-Wilding går på dagis från 7:30 till 14:30. Han sover 1½-2timmar på dagis efter lunch. Men när jag hämta 14:30 så brukar han somna i vagnen oxå Så han är jättetrött oxå! Eller så sover han en halvtimme hemma innan middagen.
  9. Emblon
    #5
    Vår dottern är med trött. Sover på dagis sådär kl 12 tills hon vaknar el då mellis börjar kl 14.20.

    Men ofta då hon kommer hem sover hon sådär 30 min igen innan middag. Verkar behövas som ni andra säger här.
  10. 5
    Vår dottern är med trött. Sover på dagis sådär kl 12 tills hon vaknar el då mellis börjar kl 14.20.

    Men ofta då hon kommer hem sover hon sådär 30 min igen innan middag. Verkar behövas som ni andra säger här.

Liknande trådar

  1. Sova middag eller sova tidigt?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 15:48
  2. Sova eller inte sova, det är frågan
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 10:29
  3. Sova eller inte sova?
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 14:49
  4. Sova, sova, sova, sova säng!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 22:27
  5. Sova sova sova-vilket gissel
    By Anne med Veera o Vincent in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 16:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar