tvätta pingu?
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    tvätta pingu?

    Hej!
    Nån som vet om man kan tvätta mjukisdjur med hårda ögon i tvättmaskin? Pingu är favorit hemma hos oss och han är rejält smutsig nu :-) Har tvättat honom för hand tidigare, men skulle vilja få honom riktigt ren en gång också.
  2. 1
    tvätta pingu? Hej!
    Nån som vet om man kan tvätta mjukisdjur med hårda ögon i tvättmaskin? Pingu är favorit hemma hos oss och han är rejält smutsig nu :-) Har tvättat honom för hand tidigare, men skulle vilja få honom riktigt ren en gång också.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Jag hade provat om den nu är rejält smutsig. Mjukdjur och snuttisar blir verkligen äckliga efter ett tag...
    Vet inte om en tvättpåse (som man har till bh:ar)skulle skona den något. Kanske du kan stoppa den i ett örngott och sen köra den i maskinen. Jag hade chansat och blir det inte bra så köp en ny. Hoppas det funkar!
  4. 2
    Jag hade provat om den nu är rejält smutsig. Mjukdjur och snuttisar blir verkligen äckliga efter ett tag...
    Vet inte om en tvättpåse (som man har till bh:ar)skulle skona den något. Kanske du kan stoppa den i ett örngott och sen köra den i maskinen. Jag hade chansat och blir det inte bra så köp en ny. Hoppas det funkar!
  5. Medlem sedan
    Feb 2010
    #3
    tack för tipsen! ska testa att tvätta den i en tvättpåse och hoppas att det funkar :-)
  6. 3
    tack för tipsen! ska testa att tvätta den i en tvättpåse och hoppas att det funkar :-)
  7. Anonym
    #4
    Om de hårda ögonen inte skulle klara tvättmaskin kanske den inte är så lämplig till små barn heller. De är ju rätt pilliga med sina små fingrar.
    En tanke bara..
  8. 4
    Om de hårda ögonen inte skulle klara tvättmaskin kanske den inte är så lämplig till små barn heller. De är ju rätt pilliga med sina små fingrar.
    En tanke bara..
  9. Medlem sedan
    Feb 2010
    #5
    tack för tipset med tvättpåse! nu luktar pingu gott igen :-)
  10. 5
    tack för tipset med tvättpåse! nu luktar pingu gott igen :-)

Liknande trådar

  1. Tvätta eller inte tvätta...
    By _emsi_ in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 23:11
  2. pingu!
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 08:45
  3. Pingu!
    By rut123 in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 18:10
  4. Pingu!
    By Kamomilla in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 23:01
  5. Pingu!!!!
    By Ancis in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 18:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar