Ni som ej tagit reda på könet.../namn
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Ni som ej tagit reda på könet.../namn

    Finns det fler som jag/vi som inte vet vad det blir? Vad har ni för gissningar eller intuitioner? Jag/vi tror att det det blir en pojke, men vi har inget förslag på pojknamn så det har vi jobbat förtvivlat med att försöka komma på ett som känns bra. Flicknamn har vi istället åtminstone ett par-tre förslag.

    Hur går det för er andra.? Jag vill inte hamna i samma sits som ett pa bekanta där bebisen är ett pra månader och de har fortfarande inte bestämt namn. Hm.
  2. 1
    Ni som ej tagit reda på könet.../namn Finns det fler som jag/vi som inte vet vad det blir? Vad har ni för gissningar eller intuitioner? Jag/vi tror att det det blir en pojke, men vi har inget förslag på pojknamn så det har vi jobbat förtvivlat med att försöka komma på ett som känns bra. Flicknamn har vi istället åtminstone ett par-tre förslag.

    Hur går det för er andra.? Jag vill inte hamna i samma sits som ett pa bekanta där bebisen är ett pra månader och de har fortfarande inte bestämt namn. Hm.
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Vi har inte heller tagit reda på könet men gissar på en kille den här gången.

    Jag tror vi har namn klara.
    Kille = Gösta =)
    Tjej = Alva.
  4. 2
    Vi har inte heller tagit reda på könet men gissar på en kille den här gången.

    Jag tror vi har namn klara.
    Kille = Gösta =)
    Tjej = Alva.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Enligt ul är det en pojk och då är det en Olle
  6. 3
    Enligt ul är det en pojk och då är det en Olle
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    Vi är rätt säkra på att det är en tjej, men vi har pojknamna på lut också, i fall i fall
    Det blir en Bella eller Hannes.
  8. 4
    Vi är rätt säkra på att det är en tjej, men vi har pojknamna på lut också, i fall i fall
    Det blir en Bella eller Hannes.
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    härligt! Ja vi har också börjat titta på de gamla namnen.
  10. 5
    härligt! Ja vi har också börjat titta på de gamla namnen.
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    Jag tycker också Hannes är jättefint, men det finns i vår bekantskapskrets....
  12. 6
    Jag tycker också Hannes är jättefint, men det finns i vår bekantskapskrets....
  13. Medlem sedan
    Jun 2009
    #7
    Vi ska få en kille, det var inga tvivel om det enl bm

    Vi har två namn som det nog kommer stå i mellan, dock försöker jag spåna vidare för att inte stirra mig helt blind på dessa två.
  14. 7
    Vi ska få en kille, det var inga tvivel om det enl bm

    Vi har två namn som det nog kommer stå i mellan, dock försöker jag spåna vidare för att inte stirra mig helt blind på dessa två.
  15. Medlem sedan
    Jun 2009
    #8
    Till 99% är det en flicka och vi har alla namn klara, dock har vi några andra namn om det verkligen inte ser ut som en Selma! Vi har inget killnamn om det mot förmodan skulle komma ut en pojke...
  16. 8
    Till 99% är det en flicka och vi har alla namn klara, dock har vi några andra namn om det verkligen inte ser ut som en Selma! Vi har inget killnamn om det mot förmodan skulle komma ut en pojke...
  17. Medlem sedan
    May 2008
    #9
    Vi vet inte vad det blir. Har tilltallsnamn + två andranamn klara om det blir en flicka och tilltalsnamn+ en klar och en kanske om det blir en pojke. Har ju redan en son och 2 av de 3 flicknamnen är från förra gången.
  18. 9
    Vi vet inte vad det blir. Har tilltallsnamn + två andranamn klara om det blir en flicka och tilltalsnamn+ en klar och en kanske om det blir en pojke. Har ju redan en son och 2 av de 3 flicknamnen är från förra gången.
  19. Medlem sedan
    Nov 2010
    #10
    Vi har inte tagit reda på vad det blir... Tänker nog att det är en pojke, den är så vild inne i magen =) Fast jag måste erkänna att jag nog hoppas på en liten tjej.

    Eftersom vi bor i USA och min man är kandensare är det viktigt för oss att namnet funkar på både svenska och engelska, det begränsar oss lite tyvärr. Många fina svenska namn som försvinner för att de uttalas så olika på engelska. Vi har en låååång lista som jag hoppas ska bli något kortare innan vi åker till BB i alla fall

    Tjejnamn har vi ett par som vi gillar, Tindra och Freya. De är inga namn som folk känner till här borta, men de är lätta att uttala och stava för dem i alla fall.

    Killnamn har vi haft svårare med. Elliott och Emmett är ok. Förslag mottages tacksamt =)
  20. 10
    Vi har inte tagit reda på vad det blir... Tänker nog att det är en pojke, den är så vild inne i magen =) Fast jag måste erkänna att jag nog hoppas på en liten tjej.

    Eftersom vi bor i USA och min man är kandensare är det viktigt för oss att namnet funkar på både svenska och engelska, det begränsar oss lite tyvärr. Många fina svenska namn som försvinner för att de uttalas så olika på engelska. Vi har en låååång lista som jag hoppas ska bli något kortare innan vi åker till BB i alla fall

    Tjejnamn har vi ett par som vi gillar, Tindra och Freya. De är inga namn som folk känner till här borta, men de är lätta att uttala och stava för dem i alla fall.

    Killnamn har vi haft svårare med. Elliott och Emmett är ok. Förslag mottages tacksamt =)
  21. Medlem sedan
    Sep 2010
    #11
    Vi vet inte vad det bor där inne. Den är ganska vild men det var å andra sidan förra dottern också. Så jag har ingen aning - lite större chans för en flicka än en pojke men det är bara statistik.
    Jag kan inte tänka mig att kolla vad det är och inte bekymrar vi oss om det heller. Ett friskt barn vill vi gärna ha, sen får det ha vilket kön det nu har.

    Namn har vi ett par på lut, tjejnamn är svåra. Jag gillar traditionella namn och det är svårt att hitta ett traditionellt namn som man inte associerar med något/någon.

    Min mormor hade världens konstigaste andranamn: "Berthaldina"... Lite osäker på om det var ett h med eller inte. Men det namnet väljer vi inte.
  22. 11
    Vi vet inte vad det bor där inne. Den är ganska vild men det var å andra sidan förra dottern också. Så jag har ingen aning - lite större chans för en flicka än en pojke men det är bara statistik.
    Jag kan inte tänka mig att kolla vad det är och inte bekymrar vi oss om det heller. Ett friskt barn vill vi gärna ha, sen får det ha vilket kön det nu har.

    Namn har vi ett par på lut, tjejnamn är svåra. Jag gillar traditionella namn och det är svårt att hitta ett traditionellt namn som man inte associerar med något/någon.

    Min mormor hade världens konstigaste andranamn: "Berthaldina"... Lite osäker på om det var ett h med eller inte. Men det namnet väljer vi inte.
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12
    Här blir det troligtvis en Åke eller Filippa. I alla fall om mannen får bestämma. Jag har haft lite svårt att vänja mig vid Åke men nu börjar det kännas okej. Vi vill inte ha för vanliga namn, så mycket vet jag.
  24. 12
    Här blir det troligtvis en Åke eller Filippa. I alla fall om mannen får bestämma. Jag har haft lite svårt att vänja mig vid Åke men nu börjar det kännas okej. Vi vill inte ha för vanliga namn, så mycket vet jag.
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Vi vet ju, men..

    .. bara via RUL och det visade ju en kille Så med största sannolikhet så är det ju en kille...

    Vi är ju 5 viljor i den här familjen och barnen är helt på det klara med att han SKA heta Vincent. Jag tycker att det är ok...
    Jag vill ju att han ska heta Ludwig, hade det namnet redan till stora barnen för snart 10 år sen.
    Sen gillar vi Carl, som är ett släktnamn på makens sida. Det blir förmodligen andra namn.

    Tjejnamn måste vi ju ha som backup och det är glasklart om han nu skulle vara en tjej Astrid!!!
    ~~Alla goda ting äro tre~~
  26. 13
    Vi vet ju, men.. .. bara via RUL och det visade ju en kille Så med största sannolikhet så är det ju en kille...

    Vi är ju 5 viljor i den här familjen och barnen är helt på det klara med att han SKA heta Vincent. Jag tycker att det är ok...
    Jag vill ju att han ska heta Ludwig, hade det namnet redan till stora barnen för snart 10 år sen.
    Sen gillar vi Carl, som är ett släktnamn på makens sida. Det blir förmodligen andra namn.

    Tjejnamn måste vi ju ha som backup och det är glasklart om han nu skulle vara en tjej Astrid!!!
  27. Medlem sedan
    May 2010
    #14
    Alva var vårt filcknamn, det är så fint
    Vi ska få en Joel
  28. 14
    Alva var vårt filcknamn, det är så fint
    Vi ska få en Joel
  29. Medlem sedan
    May 2010
    #15
    Elias och Matilda är fina namn som fungerar på båda språken.
  30. 15
    Elias och Matilda är fina namn som fungerar på båda språken.
  31. Medlem sedan
    Sep 2009
    #16
    Ja, jag tycker om Alva. Min man har inte sagt emot iallafall, men det var ju han som bestämde Gösta. Nu har jag vant mig vid det. Han tjatade om det redan när vi väntade Julia
  32. 16
    Ja, jag tycker om Alva. Min man har inte sagt emot iallafall, men det var ju han som bestämde Gösta. Nu har jag vant mig vid det. Han tjatade om det redan när vi väntade Julia
  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17
    asalin83: Min man har "tjatat" om Åke och Filippa sen vi började försöka bli gravida för ungefär 1,5 år sedan. Innan jag blev gravid så tyckte jag det kändes ok men sen när jag blev gravid så kände jag mig tveksam till Åke eftersom man mest associerar till gubbar. Men nu har jag nog vant mig och inser att det nog blir en Åke i alla fall. Men man vet ju aldrig förrens den kommer ut.
  34. 17
    asalin83: Min man har "tjatat" om Åke och Filippa sen vi började försöka bli gravida för ungefär 1,5 år sedan. Innan jag blev gravid så tyckte jag det kändes ok men sen när jag blev gravid så kände jag mig tveksam till Åke eftersom man mest associerar till gubbar. Men nu har jag nog vant mig och inser att det nog blir en Åke i alla fall. Men man vet ju aldrig förrens den kommer ut.
  35. Medlem sedan
    Sep 2009
    #18
    Först var det på skämt för att retas med mig tror jag som min man valde Gösta. Och jag var helt emot det när jag väntade Julia så jag är glad att hon blev en tjej =)
    Men nu är jag så van vid Gösta o tycker det är gulligt.

    Jag tänkte också på gamla gubbar förut

    Tycker att Åke är gulligt =)
  36. 18
    Först var det på skämt för att retas med mig tror jag som min man valde Gösta. Och jag var helt emot det när jag väntade Julia så jag är glad att hon blev en tjej =)
    Men nu är jag så van vid Gösta o tycker det är gulligt.

    Jag tänkte också på gamla gubbar förut

    Tycker att Åke är gulligt =)
  37. Medlem sedan
    Mar 2009
    #19
    Vi tror det blir en tjej och har naturligtvid helt torka på tjejnamn. Vi byter varje vecka och prover oss fram. Det ska funka på svenska, franska och engelska. Phu... Vi har gått igenom Julia, Maia, Rebecka, Viktoria etc... Jag personligen är lite inne på Linnea, som är så svenskt att det förlsår! Men det är ju lätt att säga på alla 3 språk.
    Om det är en kille blir det André (Karl)!
  38. 19
    Vi tror det blir en tjej och har naturligtvid helt torka på tjejnamn. Vi byter varje vecka och prover oss fram. Det ska funka på svenska, franska och engelska. Phu... Vi har gått igenom Julia, Maia, Rebecka, Viktoria etc... Jag personligen är lite inne på Linnea, som är så svenskt att det förlsår! Men det är ju lätt att säga på alla 3 språk.
    Om det är en kille blir det André (Karl)!
  39. Medlem sedan
    Jan 2009
    #20
    Jag blir ändå lite glad av det namnet..har aldrig hört det förut. =)
  40. 20
    Jag blir ändå lite glad av det namnet..har aldrig hört det förut. =)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ta reda på könet?
    By LovelyT in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 12:19
  2. Hur man tar reda på könet
    By happy83 in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 06:57
  3. Att ta reda på könet!
    By Vera71 in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 16:47
  4. Nån som ska ta reda på könet?
    By Milla bf 16/1 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 21:42
  5. Ni som tagit reda på könet....
    By Maia m H & bf 14/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 09:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar