Humöret
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Humöret

    Hur brukar man behandla babyblues?
  2. 1
    Humöret Hur brukar man behandla babyblues?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Dom tvådagars blues? Då låser man in sig, tar inte hem folk och myser i bubblan.

    Efter det..?

    Man pratar med någon, typ bvc så man kan se vad man kan göra. Behandla, tja det beror ju på hur man mår. Det finns hjälp att få. Det bästa är att få veta att man inte är ensam, och att partnern bli införstådd i hur kvinnan mår. Så det finns förståelse. Det värsta är att ingen vet och en kvinna går runt och mår dåiligt.

    Känner man att det mest går på sitt humör så kanske det är mer stress och hormoner. Inte depression. Jag kan känna mig rätt pmsig i bland. Det är bara försöka ta ett djupt andetag och tänka att det beror på hormoner, det är inte jag.

    Och se till att någon (eller en själv) tar hand lite extra om en.
    Det beror ju på hur problemet är helt enkelt.
  4. 2
    Dom tvådagars blues? Då låser man in sig, tar inte hem folk och myser i bubblan.

    Efter det..?

    Man pratar med någon, typ bvc så man kan se vad man kan göra. Behandla, tja det beror ju på hur man mår. Det finns hjälp att få. Det bästa är att få veta att man inte är ensam, och att partnern bli införstådd i hur kvinnan mår. Så det finns förståelse. Det värsta är att ingen vet och en kvinna går runt och mår dåiligt.

    Känner man att det mest går på sitt humör så kanske det är mer stress och hormoner. Inte depression. Jag kan känna mig rätt pmsig i bland. Det är bara försöka ta ett djupt andetag och tänka att det beror på hormoner, det är inte jag.

    Och se till att någon (eller en själv) tar hand lite extra om en.
    Det beror ju på hur problemet är helt enkelt.

Liknande trådar

  1. Humöret
    By Monica med 3 in forum _00 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-21, 16:28
  2. Humöret
    By Camellis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 06:36
  3. Humöret
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 10:50
  4. humöret???
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 20:10
  5. Pms humöret
    By Liz in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 19:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar