Bakteriell vaginos?
Mammasnack
  1. Anonym
    #1

    Bakteriell vaginos?

    Det var diagnosen jag fick idag när jag var hos allmänläkaren eftersom jag misstänkte svamp efter avslutad antibiotikakur mot UVI.
    Det kliar och har blivit som självsprickor, ömt och skört. Tydligen var det rött och irriterat i slidan och på livmodertappen med. Samma problem brukar återkomma efter mens dessutom.
    Men jag har alltid hört att bakteriell vaginos ska lukta hemskt illa och att man ska ha en gråaktig flytning vilket inte stämmer på mig alls.

    Kan man ha bakteriell vaginos utan fisklukt? Ska jag behandla med antibiotikan, eller ska jag ringa gyn istället?
  2. 1
    Bakteriell vaginos? Det var diagnosen jag fick idag när jag var hos allmänläkaren eftersom jag misstänkte svamp efter avslutad antibiotikakur mot UVI.
    Det kliar och har blivit som självsprickor, ömt och skört. Tydligen var det rött och irriterat i slidan och på livmodertappen med. Samma problem brukar återkomma efter mens dessutom.
    Men jag har alltid hört att bakteriell vaginos ska lukta hemskt illa och att man ska ha en gråaktig flytning vilket inte stämmer på mig alls.

    Kan man ha bakteriell vaginos utan fisklukt? Ska jag behandla med antibiotikan, eller ska jag ringa gyn istället?
  3. Liz*
    #2
    Jag tycker det låter som att du har svamp men om du ska behandla mot svamp eller gå till gyn är det bäst att du avgör själv.
    Svamp har dessutom förmågan att komma tillbaka vid eller efter mensen så där kan du vara förutseende och använda kräm redan innan det blommar upp.
  4. 2
    Jag tycker det låter som att du har svamp men om du ska behandla mot svamp eller gå till gyn är det bäst att du avgör själv.
    Svamp har dessutom förmågan att komma tillbaka vid eller efter mensen så där kan du vara förutseende och använda kräm redan innan det blommar upp.

Liknande trådar

  1. Bakteriell Vaginos??
    By tuva06 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-04-03, 06:17
  2. Bakteriell vaginos...
    By sofie in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-03, 10:28
  3. Bakteriell vaginos?
    By anonym idag in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-08-03, 10:28
  4. Bakteriell vaginos
    By anonymt tjej in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 15:53
  5. bakteriell vaginos?
    By Sintra in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 22:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar