5½års-kontroll igår
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    5½års-kontroll igår

    Nu är Tösen utskriven från BVC Igår var hon på sista kollen, ritade cirkel, fyrkant o triangel, en gubbe o skrev sitt namn. Hon sa inte mycket till sköterskan, men svarade lite lätt på tilltal, helst skulle jag svara på frågorna. Men när jag svarade helt fel (för att få henne att snacka) så tog hon till orda o förklarade mina felsägningar 16,7 kg och 112 cm lång, det är en nätt liten tjej vi har. Men av vikttappet i samband med borrelian i somras syns inte ett spår, hon ligger exakt på sin kurva som hon följt sedan 18 månaders ålder.
    Ja, så blev det ju en vaccination o idag har hon haft 38 i feber o ont i armen, men pappa var ändå hemma med lillasyster, så det har varit tjejdag o pappavabb idag.

    Nån mer som fått kallelse eller gör ni inte utskrivningsträffar på bvc?
  2. 1
    5½års-kontroll igår Nu är Tösen utskriven från BVC Igår var hon på sista kollen, ritade cirkel, fyrkant o triangel, en gubbe o skrev sitt namn. Hon sa inte mycket till sköterskan, men svarade lite lätt på tilltal, helst skulle jag svara på frågorna. Men när jag svarade helt fel (för att få henne att snacka) så tog hon till orda o förklarade mina felsägningar 16,7 kg och 112 cm lång, det är en nätt liten tjej vi har. Men av vikttappet i samband med borrelian i somras syns inte ett spår, hon ligger exakt på sin kurva som hon följt sedan 18 månaders ålder.
    Ja, så blev det ju en vaccination o idag har hon haft 38 i feber o ont i armen, men pappa var ändå hemma med lillasyster, så det har varit tjejdag o pappavabb idag.

    Nån mer som fått kallelse eller gör ni inte utskrivningsträffar på bvc?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Vi har inte vart ännu, men gissar att det blr nu under våren. Jag minns bara att de tar spruta. Hemmavägd och mätt är ellen 115 cm. och 20 komma nånting i kilo af.
  4. 2
    Vi har inte vart ännu, men gissar att det blr nu under våren. Jag minns bara att de tar spruta. Hemmavägd och mätt är ellen 115 cm. och 20 komma nånting i kilo af.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Hos oss var det 5-årskontroll i oktober, och det var sista gången på bvc (om inget oväntat händer före skolstarten i höst). Någon 5½års-kontroll har vi inte här, men jag antar att ni inte hade någon 5-årskontroll i höstas.

    T fick också feber efter 5-årssprutan och fick vara hemma från dagis. Jag tror knappt att jag har hört talas om någon som inte har fått det. Hon är nog snart helt pigg igen!
  6. 3
    Hos oss var det 5-årskontroll i oktober, och det var sista gången på bvc (om inget oväntat händer före skolstarten i höst). Någon 5½års-kontroll har vi inte här, men jag antar att ni inte hade någon 5-årskontroll i höstas.

    T fick också feber efter 5-årssprutan och fick vara hemma från dagis. Jag tror knappt att jag har hört talas om någon som inte har fått det. Hon är nog snart helt pigg igen!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Jag kompletterar med lite siffror. T var nog 115 cm lång redan när han fyllde 5 år i höstas, så han är lite längre nu. Han väger ca 21,5 kg. Han är relativt lång och tung utan att vara tjock alls. Han ligger över medel på både längd och vikt, men han ligger på samma kurva för båda så han är helt proportionerlig (som bvc-tanten så fint har berättat för mig sen han var där första gången som bebis).
  8. 4
    Jag kompletterar med lite siffror. T var nog 115 cm lång redan när han fyllde 5 år i höstas, så han är lite längre nu. Han väger ca 21,5 kg. Han är relativt lång och tung utan att vara tjock alls. Han ligger över medel på både längd och vikt, men han ligger på samma kurva för båda så han är helt proportionerlig (som bvc-tanten så fint har berättat för mig sen han var där första gången som bebis).
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Ingen av mina stora har fått feber av den sprutan. Vad jag kan minnas har de inte fått feber av någon spruta. Få se hur det går för ellen när det blr dax!
  10. 5
    Ingen av mina stora har fått feber av den sprutan. Vad jag kan minnas har de inte fått feber av någon spruta. Få se hur det går för ellen när det blr dax!
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Jo

    Fast vi gjorde den redan i höstas, när hon fyllde fem. Med de andra tror jag att vi gjorde den på vårterminen, precis som du beskriver.
    Jag skrev om det då, med BVC-sköterskan som var lite opedagogisk med sprutan, men det gick tillslut ändå. Sara har också följt sin kurva exakt. Medelkurvan dessutom, mitt lilla standardbarn
  12. 6
    Jo Fast vi gjorde den redan i höstas, när hon fyllde fem. Med de andra tror jag att vi gjorde den på vårterminen, precis som du beskriver.
    Jag skrev om det då, med BVC-sköterskan som var lite opedagogisk med sprutan, men det gick tillslut ändå. Sara har också följt sin kurva exakt. Medelkurvan dessutom, mitt lilla standardbarn
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Hos oss var också 5-årskontrollen den sista. Jag skrev lite om den då i början av december. Katja är nu 117 cm och väger 21,5 kg (mätte henne häromdagen när vi skaffade nytt pass och vågen står i badrummet så den stigs det upp på då och då). Sprutan tog vi efter jul och Katja fick ont i armen och hade över 39 grader på natten.
  14. 7
    Hos oss var också 5-årskontrollen den sista. Jag skrev lite om den då i början av december. Katja är nu 117 cm och väger 21,5 kg (mätte henne häromdagen när vi skaffade nytt pass och vågen står i badrummet så den stigs det upp på då och då). Sprutan tog vi efter jul och Katja fick ont i armen och hade över 39 grader på natten.

Liknande trådar

  1. kontroll igår
    By isin 70 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 11:26
  2. Bm kontroll igår.
    By hoppfull in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 23:12
  3. 3 mån kontroll igår
    By Susanne med 3 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 17:31
  4. 1-års kontroll igår...
    By lisamea in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 11:33
  5. 1 års kontroll igår
    By __tess__ in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 19:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar