HEMMA!!!!!!!
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    HEMMA!!!!!!!

    Ja i går em kom vi hem. Skrev ett meddelande här igår kväll men det försvan när jag skulle skicka iväg det. Orkade inte skriva igen.
    Det är skönt att vara hemma! Men det känns rätt märkligt att ha bebisar igen, att de har kommit ut nu.
    Allt gick bra. Men vi fick vänta på snittet. Skulle ha varit först ut på fredagen och jag var färdiggjord till halv 8. men kl 10 kom de och sa attde fått in ett akutsnitt och sedan kom det även annat i vägen.
    Mer vid 1 så var det äntligen våran tur! Strax efter två så var de båda ute. 48 cm långa och vikterna låg på 3140 och 3680. Inga småpluttar.
    Mådde jättebra under snittet, bara illamående en kort stund. Stor skilnad mot de andra jag gjort.
    Storasyskonen är jättestolta över bebisarna. mammahjärtat smälter
    Kämpar nu med amningen och är det något som är jobbigt så är det de onda bröstvårtorna. Inta alls kul, har glömt hur ont det junde göra. Jag hoppas att mjölken rinner till ordentligt snart!
    Hur är det med er?
  2. 1
    HEMMA!!!!!!! Ja i går em kom vi hem. Skrev ett meddelande här igår kväll men det försvan när jag skulle skicka iväg det. Orkade inte skriva igen.
    Det är skönt att vara hemma! Men det känns rätt märkligt att ha bebisar igen, att de har kommit ut nu.
    Allt gick bra. Men vi fick vänta på snittet. Skulle ha varit först ut på fredagen och jag var färdiggjord till halv 8. men kl 10 kom de och sa attde fått in ett akutsnitt och sedan kom det även annat i vägen.
    Mer vid 1 så var det äntligen våran tur! Strax efter två så var de båda ute. 48 cm långa och vikterna låg på 3140 och 3680. Inga småpluttar.
    Mådde jättebra under snittet, bara illamående en kort stund. Stor skilnad mot de andra jag gjort.
    Storasyskonen är jättestolta över bebisarna. mammahjärtat smälter
    Kämpar nu med amningen och är det något som är jobbigt så är det de onda bröstvårtorna. Inta alls kul, har glömt hur ont det junde göra. Jag hoppas att mjölken rinner till ordentligt snart!
    Hur är det med er?
  3. Medlem sedan
    Dec 2010
    #2
    Stort grattis till tvillingarna! Skönt att allt gick bra
  4. 2
    Stort grattis till tvillingarna! Skönt att allt gick bra
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Åh vad skoj! Ett stort grattis!
  6. 3
    Åh vad skoj! Ett stort grattis!
  7. Medlem sedan
    Jul 2010
    #4
    Grattis till tvillingarna! Skönt att höra att allt gått bra. Jag är på förlossningen nu, men här är det fullt så mycket väntan lär det bli.

    Skönt att ha kommit hem! Ta hand om er. Kram
  8. 4
    Grattis till tvillingarna! Skönt att höra att allt gått bra. Jag är på förlossningen nu, men här är det fullt så mycket väntan lär det bli.

    Skönt att ha kommit hem! Ta hand om er. Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2010
    #5
    ÅÅååh grattis Trollmor till dina två "små"pojkar
    Vad skönt att höra att allting gick bra för er och att ni alla är hemma nu!
    Herrejisses, det var inga småbebisar du hade där inne i magen. Hur tusan fick de plats? Har ni bestämt er för vad era pojkar ska få heta?

    Snellie, lycka till idag! Håller alla mina tummar er!
    Kram!
  10. 5
    ÅÅååh grattis Trollmor till dina två "små"pojkar
    Vad skönt att höra att allting gick bra för er och att ni alla är hemma nu!
    Herrejisses, det var inga småbebisar du hade där inne i magen. Hur tusan fick de plats? Har ni bestämt er för vad era pojkar ska få heta?

    Snellie, lycka till idag! Håller alla mina tummar er!
    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jul 2010
    #6
    så härligt! stort grattis till pojkarna!!
  12. 6
    så härligt! stort grattis till pojkarna!!
  13. Medlem sedan
    Jul 2010
    #7
    Grattis till pojkarna Skönt att allt gått bra...men man blir lite avis på att du redan fått dina
  14. 7
    Grattis till pojkarna Skönt att allt gått bra...men man blir lite avis på att du redan fått dina
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8
    ¨Grattis!! Gud så roligt!
  16. 8
    ¨Grattis!! Gud så roligt!
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    Nämen är ni redan hemma!! Ett stort grattis till pojkarna!!

    Hur mår du nu efter snittet? Gör det mycket ont, kan du vara uppe o röra på dig nåt?
  18. 9
    Nämen är ni redan hemma!! Ett stort grattis till pojkarna!!

    Hur mår du nu efter snittet? Gör det mycket ont, kan du vara uppe o röra på dig nåt?
  19. Medlem sedan
    Aug 2010
    #10
    Jättestort grattis!! Vad skönt att allt gått så bra och att de var så pass stora. Är precis som Jaka lite nyfiken på om ni bestämt namn till småttingarna än?

    Lycka till!
  20. 10
    Jättestort grattis!! Vad skönt att allt gått så bra och att de var så pass stora. Är precis som Jaka lite nyfiken på om ni bestämt namn till småttingarna än?

    Lycka till!
  21. Medlem sedan
    May 2010
    #11
    Välkomna hem!!! o grattis såklart.
  22. 11
    Välkomna hem!!! o grattis såklart.
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Grattis! Vad skönt att allt gick bra! Snart är det min tur. Vad kul att de är så välväxta! Lycka till nu! Kram!
  24. 12
    Grattis! Vad skönt att allt gick bra! Snart är det min tur. Vad kul att de är så välväxta! Lycka till nu! Kram!
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Åh, grattis! Vad härligt att vara hemma med de små liven. Åh, nu längtar jag ju ännu mer efter min lill* plutt!!
    Fast den där första tiden med amningen är ju ingen höjdare, hoppas det snart blir bättre!

    Allt är bra med mig, tror jag håller på att dra på mig en förkylning dock. Har slutat jobba nu och går här hemma med min 3-åring och leker hela dagarna Å fixar/städar/grejer en del oxå!
  26. 13
    Åh, grattis! Vad härligt att vara hemma med de små liven. Åh, nu längtar jag ju ännu mer efter min lill* plutt!!
    Fast den där första tiden med amningen är ju ingen höjdare, hoppas det snart blir bättre!

    Allt är bra med mig, tror jag håller på att dra på mig en förkylning dock. Har slutat jobba nu och går här hemma med min 3-åring och leker hela dagarna Å fixar/städar/grejer en del oxå!
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14

    Grattis!

    Härligt med två välmående bebisar. Skönt att de inte var så små.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  28. 14
    Grattis! Härligt med två välmående bebisar. Skönt att de inte var så små.
  29. Medlem sedan
    Jul 2010
    #15
    Stort grattis till pojkarna! Skönt att de inte är pyttesmå :-)
    Första veckorna med amning är inte alltid så himla kul. Har svårt att föreställa nej hur det är att amma två.
  30. 15
    Stort grattis till pojkarna! Skönt att de inte är pyttesmå :-)
    Första veckorna med amning är inte alltid så himla kul. Har svårt att föreställa nej hur det är att amma två.
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16
    GRATTIS! Vad härligt! Har de små grynen fått några namn än?
  32. 16
    GRATTIS! Vad härligt! Har de små grynen fått några namn än?
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17
    Stort grattis till pojkarna!!! Nu längtar jag till mitt snitt den 7:e. Ta hand om er och hoppas det inte blir allt för sårigt på brösten...jag vet ju hur ont det gör!!
  34. 17
    Stort grattis till pojkarna!!! Nu längtar jag till mitt snitt den 7:e. Ta hand om er och hoppas det inte blir allt för sårigt på brösten...jag vet ju hur ont det gör!!
  35. Medlem sedan
    Dec 2007
    #18
    Härligt att höra att det gått bra, längtar oxå efter mina troll. Men ett tag till vill jag att dom stannar. Du får gärna titta in hos oss som väntar två med nyttiga tips :-) ha det så mysigt nu. Kram L
  36. 18
    Härligt att höra att det gått bra, längtar oxå efter mina troll. Men ett tag till vill jag att dom stannar. Du får gärna titta in hos oss som väntar två med nyttiga tips :-) ha det så mysigt nu. Kram L
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19
    men åhhh! GRATTIS Trollmor! Låter helt underbart! Vilka stora grabbar du fick!
    Mys på nu och ta hand om nipplarna, usch den delen hade jag förträngt
  38. 19
    men åhhh! GRATTIS Trollmor! Låter helt underbart! Vilka stora grabbar du fick!
    Mys på nu och ta hand om nipplarna, usch den delen hade jag förträngt
  39. Medlem sedan
    Feb 2007
    #20
    Men STORT grattis!! Jag har inte vart här på jätte länge och vilka nyheter man får Lycka till med amningen! Och bebisarna med förstås!!

    Kram
  40. 20
    Men STORT grattis!! Jag har inte vart här på jätte länge och vilka nyheter man får Lycka till med amningen! Och bebisarna med förstås!!

    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hemma - och hemma med sjukis
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 20:04
  2. Hemma!
    By sisak in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 14:12
  3. Hemma :)
    By zibzib in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 12:53
  4. Hemma hos oss
    By tinfil2 in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 20:39
  5. Hemma nu
    By Graboid in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 09:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar