Sommarläger?
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Sommarläger?

    Kan vi inte tipsa varandra litet om sommarläger? Vi tänkte som vanligt åka på credos sommarläger (om vi kommer med) på Hjälmared (http://www.credosommar.se/) - väldigt lyxigt med helpension (om man itne vill ha miniversion och bo i tält/husvagn m egenhushåll) och barnaktiviteter under förmiddagarna. Och så Carl och Lenas barnandakter på kvällarna! Jag har sökt på nätet efter fler läger men hittar inte - nog brukar ELMBV ha på strandgården och breanäs och kyrkliga förbundet på Örtagården? De kanske inte är bestämda än eller också söker jag fel. Fler tips?
  2. 1
    Sommarläger? Kan vi inte tipsa varandra litet om sommarläger? Vi tänkte som vanligt åka på credos sommarläger (om vi kommer med) på Hjälmared (http://www.credosommar.se/) - väldigt lyxigt med helpension (om man itne vill ha miniversion och bo i tält/husvagn m egenhushåll) och barnaktiviteter under förmiddagarna. Och så Carl och Lenas barnandakter på kvällarna! Jag har sökt på nätet efter fler läger men hittar inte - nog brukar ELMBV ha på strandgården och breanäs och kyrkliga förbundet på Örtagården? De kanske inte är bestämda än eller också söker jag fel. Fler tips?
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Vi annordrar familjeläger för hela familjen för sjätte året i rad. I år kommer vi åka till Finnåkers kursgård.
    Men den riktar sig i första hand till våra pastoratsbor.
    Information om den har inte gått ut än men snart är inbjudan klart och kommer synas på vår hemsida också: www.svenskakyrkan.se/marsta
    Vi har även sommarkyrkis som riktar sig till låg- och mellanstadieåldrarna, veckan efter skolavslutningen.
    Skadar ju aldrig att göra reklam för den ifall det finns några pastoratsbor på detta forum ;-)
  4. 2
    Vi annordrar familjeläger för hela familjen för sjätte året i rad. I år kommer vi åka till Finnåkers kursgård.
    Men den riktar sig i första hand till våra pastoratsbor.
    Information om den har inte gått ut än men snart är inbjudan klart och kommer synas på vår hemsida också: www.svenskakyrkan.se/marsta
    Vi har även sommarkyrkis som riktar sig till låg- och mellanstadieåldrarna, veckan efter skolavslutningen.
    Skadar ju aldrig att göra reklam för den ifall det finns några pastoratsbor på detta forum ;-)
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Så kul! Jag bor långt därifrån men tycker att det är bra att lobba för församlings/pastoratsläger - ger faktiskt så mycket till gemenskapen!
  6. 3
    Så kul! Jag bor långt därifrån men tycker att det är bra att lobba för församlings/pastoratsläger - ger faktiskt så mycket till gemenskapen!
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    I Norge har UMU ett stort familjearbete som inkluderar en hel del läger, även UMU i Danmark har familjeläger fast inte så många. Vi har varit ett år i Grimerud. Jättefint!
    Var precis inne och kollade på hemsidan. De kommer att ha 3 läger på Flämslätt utanför Skara - samtliga fulltecknade.
    http://www.familiefokus.no/index.php....3.4.5.6.7.8.9
  8. 4
    I Norge har UMU ett stort familjearbete som inkluderar en hel del läger, även UMU i Danmark har familjeläger fast inte så många. Vi har varit ett år i Grimerud. Jättefint!
    Var precis inne och kollade på hemsidan. De kommer att ha 3 läger på Flämslätt utanför Skara - samtliga fulltecknade.
    http://www.familiefokus.no/index.php....3.4.5.6.7.8.9

Liknande trådar

  1. Sommarläger i Sverige?
    By Burk-Anna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 10:47
  2. sommarläger?
    By smamma in forum _98 Alla barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 19:49
  3. Sommarläger
    By Rultan in forum Stora barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 22:47
  4. Sommarläger
    By Anna med E in forum Utvecklingshämning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 20:28
  5. Sommarläger, var hitta dem?
    By åsa in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 03:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar