Sovproblem - dagtid
_1006 Junibarn
  1. Anonym
    #1

    Sovproblem - dagtid

    Jag har en tjej som nu är 8 månader gammal och ända sedan hon föddes, har jag haft problem med hur jag ska få henne till att sova på dagen. Hon kan vara jättetrött, men när jag lägger henne i sängen, så bara vägrar hon och skriker. Har försökt med femminutersmetoden, som jag blivit rekomenderad av många, men jag har för mycket samvete för att klara av att höra henne skrika en längre stund. Jag känner att det nu bör vara dags om någon gång att få in lite rutiner vad gäller hennes sovningar. Hon sover alltid bra på natten, men aldrig på dagen. Ger henne alltid välling innan hon ska sova på kvällen, men tycker kanske inte att det alltid är lägligt varje gång som hon ska sova på dagen? Tycker att hon bör kunna somna själv nu.

    Jag börjar verkligen känna mej rådlös och mår allt sämre för att det nästan aldrig fungerar.

    Hon sover okej om vi är iväg under dagarna, då hon lätt kan somna i bilen osv men de dagar som vi faktiskt är hemma, vet jag inte vad jag ska ta mig till längre.

    Snälla hjälp med tips och råd!
  2. 1
    Sovproblem - dagtid Jag har en tjej som nu är 8 månader gammal och ända sedan hon föddes, har jag haft problem med hur jag ska få henne till att sova på dagen. Hon kan vara jättetrött, men när jag lägger henne i sängen, så bara vägrar hon och skriker. Har försökt med femminutersmetoden, som jag blivit rekomenderad av många, men jag har för mycket samvete för att klara av att höra henne skrika en längre stund. Jag känner att det nu bör vara dags om någon gång att få in lite rutiner vad gäller hennes sovningar. Hon sover alltid bra på natten, men aldrig på dagen. Ger henne alltid välling innan hon ska sova på kvällen, men tycker kanske inte att det alltid är lägligt varje gång som hon ska sova på dagen? Tycker att hon bör kunna somna själv nu.

    Jag börjar verkligen känna mej rådlös och mår allt sämre för att det nästan aldrig fungerar.

    Hon sover okej om vi är iväg under dagarna, då hon lätt kan somna i bilen osv men de dagar som vi faktiskt är hemma, vet jag inte vad jag ska ta mig till längre.

    Snälla hjälp med tips och råd!
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Min dotter har också svårt att somna själv på dagen men då brukar jag söva henne i selen. Ibland får hon sova hela tuppluren där och ibland lägger jag ner henne i sängen när hon somnat.

    Lycka till!
  4. 2
    Min dotter har också svårt att somna själv på dagen men då brukar jag söva henne i selen. Ibland får hon sova hela tuppluren där och ibland lägger jag ner henne i sängen när hon somnat.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Jobbigt för er båda! Funkar det med promenader, kan hon sova i vagnen? Det brukar funka med min son. Han sover visserligen bra på dagarna men han får sova när han är trött, inte för att han "ska" sova. Du kan också testa att ha henne i vagnen fast inomhus, att ligga nära henne till hon somnar och sen lämna henne, att låta henne ha en filt som hon kan dra över huvudet (min son tycker att det är för ljust om dagarna och vill gärna ha någonting över ögonen när han sover dagtid).

    Lycka till!
  6. 3
    Jobbigt för er båda! Funkar det med promenader, kan hon sova i vagnen? Det brukar funka med min son. Han sover visserligen bra på dagarna men han får sova när han är trött, inte för att han "ska" sova. Du kan också testa att ha henne i vagnen fast inomhus, att ligga nära henne till hon somnar och sen lämna henne, att låta henne ha en filt som hon kan dra över huvudet (min son tycker att det är för ljust om dagarna och vill gärna ha någonting över ögonen när han sover dagtid).

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Min son sover också uselt dagtid och gnäller för att han är trött, men för oss är lösningen promenader för han sover bra när vagnen rullar. Att bara lägga honom i sängen funkar inte alls, han har aldrig somnat så av sig själv utan måste vaggas till sömns.
  8. 4
    Min son sover också uselt dagtid och gnäller för att han är trött, men för oss är lösningen promenader för han sover bra när vagnen rullar. Att bara lägga honom i sängen funkar inte alls, han har aldrig somnat så av sig själv utan måste vaggas till sömns.

Liknande trådar

  1. Sovproblem
    By ugglehjärta in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 17:34
  2. Sovproblem
    By numfar in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 08:01
  3. Sovproblem...
    By Elina04 in forum Downs Syndrom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 20:27
  4. Sovproblem??
    By Trött DS mamma in forum Downs Syndrom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 14:40
  5. sovproblem
    By jennie med Saga in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 05:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar