Skiftbyte
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Skiftbyte

    Idag började jag jobba efter föräldraledigheten och nu är det pappas tur att vara hemma.
    Det känns båda skönt och sorgsen på samma gång.
    Pappa kommer vara ledig tills november, sen blir det dags för dagis.
    Dock så har jag föräldraledighet kvar så kommer nog ta ut de i november i 50% eller nått.
  2. 1
    Skiftbyte Idag började jag jobba efter föräldraledigheten och nu är det pappas tur att vara hemma.
    Det känns båda skönt och sorgsen på samma gång.
    Pappa kommer vara ledig tills november, sen blir det dags för dagis.
    Dock så har jag föräldraledighet kvar så kommer nog ta ut de i november i 50% eller nått.
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Vad läskigt och spännande för dig men skoj att pappan ska vara hemma också =) Har du bestämt hur mycket du ska jobba när pappan börjar jobba igen, dvs hur långa dagar det kommer bli på dagis? Tycker det är supersvårt med sådant så sitter redan och funderar nu när vi fått dagisplats till Ludwig i höst!
  4. 2
    Vad läskigt och spännande för dig men skoj att pappan ska vara hemma också =) Har du bestämt hur mycket du ska jobba när pappan börjar jobba igen, dvs hur långa dagar det kommer bli på dagis? Tycker det är supersvårt med sådant så sitter redan och funderar nu när vi fått dagisplats till Ludwig i höst!
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Första månaden ska jag ta 50% föräldraledighet men sen efter det blir det full tid, min arbetsvecka är 38 timmar, samma för mannen. Och vi båda har ca. 1 timmes arbetsresa.
    Dock så funderar om man ska försöka hitta jobb närmare men jag trivs så jättebra på mitt jobb å skulle kännas tråkigt att byta...
  6. 3
    Första månaden ska jag ta 50% föräldraledighet men sen efter det blir det full tid, min arbetsvecka är 38 timmar, samma för mannen. Och vi båda har ca. 1 timmes arbetsresa.
    Dock så funderar om man ska försöka hitta jobb närmare men jag trivs så jättebra på mitt jobb å skulle kännas tråkigt att byta...

Liknande trådar

  1. skiftbyte
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 11:09
  2. Skiftbyte
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 08:21
  3. Hahaha! Skiftbyte...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 22:19
  4. dags för skiftbyte
    By tarantella in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 20:27
  5. Skiftbyte i hemmet!
    By Essbe in forum _05 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 09:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar