Adhd som förälder? - Sidan 4
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #61
    Det du beskriver illustrerar skillnaden mellan olika npf, tydligast vad gäller ADHD resp AS-personligheter.

    För att göra det enkelt i ord - och detta baserar jag på de personer jag känenr med resp npf - så handlar adhd om att inte "få ändan ur vagnen" för att ma n glömmer el instinktivt vet att man inte vet hur man ska klara av det man ska göra, medan AS handlar om att man både komemr ihåg och kan klara det man ska men absolut INTE tänker göra det om nån annan anser att det ska göras
    Liiiite förenklat....... sen finns det alla möjliga mellanformer såklart, vi är ju individer
  2. 61
    Det du beskriver illustrerar skillnaden mellan olika npf, tydligast vad gäller ADHD resp AS-personligheter.

    För att göra det enkelt i ord - och detta baserar jag på de personer jag känenr med resp npf - så handlar adhd om att inte "få ändan ur vagnen" för att ma n glömmer el instinktivt vet att man inte vet hur man ska klara av det man ska göra, medan AS handlar om att man både komemr ihåg och kan klara det man ska men absolut INTE tänker göra det om nån annan anser att det ska göras
    Liiiite förenklat....... sen finns det alla möjliga mellanformer såklart, vi är ju individer
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #62
    Välkommen till tantens "mottagning"!
  4. 62
    Välkommen till tantens "mottagning"!
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #63
  6. 63
  7. Medlem sedan
    Mar 1998
    #64


    Åh, tack det var jättebra förklarat. Sparas!
    Kan konstatera att jag då är en kombo. Den tjurskalliga sidan i mig är AS och den glömska är ADHD.
  8. 64


    Åh, tack det var jättebra förklarat. Sparas!
    Kan konstatera att jag då är en kombo. Den tjurskalliga sidan i mig är AS och den glömska är ADHD.
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande trådar

  1. Bara ADHD eller ADHD+AS?
    By Hallonmamman in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 22:18
  2. Vad är skillnaden på ADHD och ADHD
    By Pappa Pelle in forum Bokstavsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 08:27
  3. Har förälder
    By bromba in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 13:11
  4. Förälder med adhd?
    By maria_nik in forum Bokstavsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 08:00
  5. Förälder till barn med ADHD efterlyses!!
    By Tove in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 08:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar