=) Ny här.. Väntar första barnet
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2011
    #1

    =) Ny här.. Väntar första barnet

    Har precis registrerat mig här och vet inte riktigt hur allt fungerar. =P
    Vill mest hitta lite trevliga människor som man kan prata med. Har försökt mig på andra sidor, men det har inte lyckats så bra.

    Väntar mitt första barn till den 4:e juli. Jag längtar sååå mycket! Älskar känslan när det buffar och bökar i magen. Har många veckor kvar då jag bara är i vecka 22 ^^

    Hoppas det är nån som nappar på tråden och kanske har lust att prata nån gång.

    =)
  2. 1
    =) Ny här.. Väntar första barnet Har precis registrerat mig här och vet inte riktigt hur allt fungerar. =P
    Vill mest hitta lite trevliga människor som man kan prata med. Har försökt mig på andra sidor, men det har inte lyckats så bra.

    Väntar mitt första barn till den 4:e juli. Jag längtar sååå mycket! Älskar känslan när det buffar och bökar i magen. Har många veckor kvar då jag bara är i vecka 22 ^^

    Hoppas det är nån som nappar på tråden och kanske har lust att prata nån gång.

    =)
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Välkommen hit och stort grattis
    Väntar också mitt första barn som är beräknad 22 april Det är en liten kille i magen på mig som ska heta Loke.

    Buffar och sparkar är det bästa som finns
  4. 2
    Välkommen hit och stort grattis
    Väntar också mitt första barn som är beräknad 22 april Det är en liten kille i magen på mig som ska heta Loke.

    Buffar och sparkar är det bästa som finns
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Välkommen!! Och ett stort grattis!

    Här finns det mycket trevligt folk att prata med
    Själv är jag i vecka 36 och här beräknat bf till 26mars. Mitt och sambon första barn, och jag börjar bli nervös inför förlossningen.
    Vi vet att det är en liten Olle som vi väntar på

    Stort grattis och välkommen igen
  6. 3
    Välkommen!! Och ett stort grattis!

    Här finns det mycket trevligt folk att prata med
    Själv är jag i vecka 36 och här beräknat bf till 26mars. Mitt och sambon första barn, och jag börjar bli nervös inför förlossningen.
    Vi vet att det är en liten Olle som vi väntar på

    Stort grattis och välkommen igen
  7. Medlem sedan
    Feb 2011
    #4
    Tack så jättemycket!

    Åh så spännande! Vilket fint namn. Det var jag och pappan till barnet inne på och diskuterade, fast ett tag innan jag blev gravid ^^ Men nu har vi kommit fram till att det ligger en Isack i magen.

    Ibland är det som att bebisen vet när man inte är på så bra humör. Och då får man buff i magen och blir genast på bättre humör.
  8. 4
    Tack så jättemycket!

    Åh så spännande! Vilket fint namn. Det var jag och pappan till barnet inne på och diskuterade, fast ett tag innan jag blev gravid ^^ Men nu har vi kommit fram till att det ligger en Isack i magen.

    Ibland är det som att bebisen vet när man inte är på så bra humör. Och då får man buff i magen och blir genast på bättre humör.
  9. Medlem sedan
    Feb 2011
    #5
    Tack ska du ha! =)

    Grattis till er också. Då är det inte långt kvar nu ^^ Har du/ni nån särskild planering inför förlossningen?

    Fint namn =)

    Jag velar hela tiden mellan att vara supertaggad redan nu och i nästa stund tänker jag massa hemska tankar om förlossningen. =P Nojjar mig över att det ska hända nåt eller att det ska gå galet och göra hemskt ont..

    =)
  10. 5
    Tack ska du ha! =)

    Grattis till er också. Då är det inte långt kvar nu ^^ Har du/ni nån särskild planering inför förlossningen?

    Fint namn =)

    Jag velar hela tiden mellan att vara supertaggad redan nu och i nästa stund tänker jag massa hemska tankar om förlossningen. =P Nojjar mig över att det ska hända nåt eller att det ska gå galet och göra hemskt ont..

    =)
  11. Medlem sedan
    Feb 2011
    #6
    =) Grattis till bebis i magen!
  12. 6
    =) Grattis till bebis i magen!
  13. Medlem sedan
    Jan 2011
    #7
    Välkommen! Vill du prata med folk som ska föda samma månad som dig så hittar du det under ankomstgrupper. Själv är jag i vecka 37 och rädslan för hur ont mm det kommer göra att föda fram lille Ludde har övergått till en längtan! Jobbigt att vara gravid nu.
  14. 7
    Välkommen! Vill du prata med folk som ska föda samma månad som dig så hittar du det under ankomstgrupper. Själv är jag i vecka 37 och rädslan för hur ont mm det kommer göra att föda fram lille Ludde har övergått till en längtan! Jobbigt att vara gravid nu.
  15. Medlem sedan
    Feb 2011
    #8
    Grattis! Jag är precis som du, ny och gravid (fast jag är beräknad till oktober ;P)
  16. 8
    Grattis! Jag är precis som du, ny och gravid (fast jag är beräknad till oktober ;P)
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Hej Malin! Jag väntar också mitt första barn i juli och tänkte bara bjuda in dig till "vår" ankomstgrupp, Ankomst 2011/07. Leta i rullistan till vänster så hittar du gruppen där!
  18. 9
    Hej Malin! Jag väntar också mitt första barn i juli och tänkte bara bjuda in dig till "vår" ankomstgrupp, Ankomst 2011/07. Leta i rullistan till vänster så hittar du gruppen där!
  19. Medlem sedan
    Feb 2011
    #10
    Hej och grattis!
    Jag är också ny här på forumet, blev medlem igår. Jag väntar mitt första barn någon gång i slutet av September; 30/9 tror jag att min barnmorska sa vid första besöket. Ska på inskrivning 21/3 och tänker då ta reda på det lite bättre.

    Fick reda på att jag var gravid förra tisdagen då jag gjorde grav.test. Är just nu i 9:e veckan och kan knappt bärga mig förrän det är dags för nedkomst. Det känns som en evighet fram till dess men jag får väl stå ut.

    Men jag är väldigt nyfiken på hur det känns när barnet börjar sparka i magen, det måste vara en otrolig känsla. Enligt dig verkar det vara en härlig känsla. Jag antar att jag kommer nog att känna likadant!
  20. 10
    Hej och grattis!
    Jag är också ny här på forumet, blev medlem igår. Jag väntar mitt första barn någon gång i slutet av September; 30/9 tror jag att min barnmorska sa vid första besöket. Ska på inskrivning 21/3 och tänker då ta reda på det lite bättre.

    Fick reda på att jag var gravid förra tisdagen då jag gjorde grav.test. Är just nu i 9:e veckan och kan knappt bärga mig förrän det är dags för nedkomst. Det känns som en evighet fram till dess men jag får väl stå ut.

    Men jag är väldigt nyfiken på hur det känns när barnet börjar sparka i magen, det måste vara en otrolig känsla. Enligt dig verkar det vara en härlig känsla. Jag antar att jag kommer nog att känna likadant!
  21. Medlem sedan
    Feb 2011
    #11
    =) Tack så mkt! Kikade lite, men det tycks vara många gamla trådar där folk inte längre håller till.

    Mysigt att du inte har så långt kvar. Jag tänker också en del på det där med hur ont det ska göra. =/
  22. 11
    =) Tack så mkt! Kikade lite, men det tycks vara många gamla trådar där folk inte längre håller till.

    Mysigt att du inte har så långt kvar. Jag tänker också en del på det där med hur ont det ska göra. =/
  23. Medlem sedan
    Feb 2011
    #12
    Tack! =) Grattis till dig också!
    Då är du ganska nyplussad då?
  24. 12
    Tack! =) Grattis till dig också!
    Då är du ganska nyplussad då?
  25. Medlem sedan
    Feb 2011
    #13
    Hejsan! Tack ska du ha. =) Jag ska kika in där.
  26. 13
    Hejsan! Tack ska du ha. =) Jag ska kika in där.
  27. Medlem sedan
    Feb 2011
    #14
    Hej! Grattis till dig också! =)

    Det är en underbar känsla som knappt går att beskriva. Man måste känna den själv för att förstå. Nu är jag såpass långt gången att jag börjat lära mig hur liten fungerar. Brukar lyssna på musik när jag vill att han ska vakna. Peta lite på magen, vänta en stund, sen får man en knuff tillbaka. Det är såå mysigt. Till en början är det lite svårt att urskilja vad som är vad. Men när du kommit upp i runt 20 veckor så tar man inte miste på vad som är en spark ^^

    Jag tyckte veckorna segade sig fram, men nu rullar det på rätt bra.
  28. 14
    Hej! Grattis till dig också! =)

    Det är en underbar känsla som knappt går att beskriva. Man måste känna den själv för att förstå. Nu är jag såpass långt gången att jag börjat lära mig hur liten fungerar. Brukar lyssna på musik när jag vill att han ska vakna. Peta lite på magen, vänta en stund, sen får man en knuff tillbaka. Det är såå mysigt. Till en början är det lite svårt att urskilja vad som är vad. Men när du kommit upp i runt 20 veckor så tar man inte miste på vad som är en spark ^^

    Jag tyckte veckorna segade sig fram, men nu rullar det på rätt bra.
  29. Medlem sedan
    Feb 2011
    #15
    Tack så mycket!

    Tycker också att veckorna segar sig fram. Hoppas att tiden går fortare framöver.
  30. 15
    Tack så mycket!

    Tycker också att veckorna segar sig fram. Hoppas att tiden går fortare framöver.
  31. Medlem sedan
    Jan 2011
    #16
    Tiden kommer rusa iväg men samtidigt gå väldigt långsamt! Knepet är att försöka förtränga att man är gravid och sysselsätta sig med annat! I alla fall för mig! Samtidigt som jag tycker att det går långsamt som tusan så känns det nästan som nyss som jag fick veta att jag var gravid. Och nu är jag i vecka 38. Lycka till!
  32. 16
    Tiden kommer rusa iväg men samtidigt gå väldigt långsamt! Knepet är att försöka förtränga att man är gravid och sysselsätta sig med annat! I alla fall för mig! Samtidigt som jag tycker att det går långsamt som tusan så känns det nästan som nyss som jag fick veta att jag var gravid. Och nu är jag i vecka 38. Lycka till!
  33. Medlem sedan
    Nov 2010
    #17
    Halloj!
    Jag väntar också mitt första barn och är nu i vecka 21.
    Just nu känns det som att veckorna rullar på rätt bra.
    Men det där går ju i perioder. Skönt att man har kommit förbi illamåendet i alla fall Härligt att magen syns numera också. Så att folk inte behöver undra om man blivit tjock eller faktiskt är med barn
    Jag pratar gärna om ditten och datten framöver.
    Finns också i tråden för ankomst i juli.
    Vi hörs!!
  34. 17
    Halloj!
    Jag väntar också mitt första barn och är nu i vecka 21.
    Just nu känns det som att veckorna rullar på rätt bra.
    Men det där går ju i perioder. Skönt att man har kommit förbi illamåendet i alla fall Härligt att magen syns numera också. Så att folk inte behöver undra om man blivit tjock eller faktiskt är med barn
    Jag pratar gärna om ditten och datten framöver.
    Finns också i tråden för ankomst i juli.
    Vi hörs!!
  35. Medlem sedan
    Feb 2011
    #18
    Hej! Jag är också helt ny här! Väntar mitt första barn nu i slutet av mars och det ska bli super spännande! :-)
  36. 18
    Hej! Jag är också helt ny här! Väntar mitt första barn nu i slutet av mars och det ska bli super spännande! :-)
  37. Medlem sedan
    Feb 2011
    #19
    Hej!
    Grattis till er!
    Jag är också ny, både på sajten och som gravid för första gången. Är bara i vecka sju än så länge, så det är fortfarande lite dröm-känsla på det hela.
    Jag pratar mer än gärna, om typ allt. Man har ju så många frågor och funderingar när man gör en sån här stor grej för första gången.

    Kram och lycka till!
  38. 19
    Hej!
    Grattis till er!
    Jag är också ny, både på sajten och som gravid för första gången. Är bara i vecka sju än så länge, så det är fortfarande lite dröm-känsla på det hela.
    Jag pratar mer än gärna, om typ allt. Man har ju så många frågor och funderingar när man gör en sån här stor grej för första gången.

    Kram och lycka till!
  39. Medlem sedan
    Nov 2010
    #20
    Ja, jag håller med fullständigt!
    Det är mycket som snurrar i huvudet och mycket som händer med kroppen. Tur att vi har varann
  40. 20
    Ja, jag håller med fullständigt!
    Det är mycket som snurrar i huvudet och mycket som händer med kroppen. Tur att vi har varann
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Någon mer 30+ som väntar första barnet?
    By Maddsen in forum _1209 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 19:53
  2. Ni som väntar första barnet...
    By Trelleborgstjej in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 13:55
  3. 20 år och väntar första barnet
    By Angel-iica in forum Gravidsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 11:31
  4. 19 år och väntar första barnet!
    By Caooo in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 09:41
  5. Ni som väntar 3e, 4e, etc barnet!
    By Linnsan1986 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 22:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar