Jobbet!
_1107 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2011
    #1

    Jobbet!

    Är helt slut när jag kommer hem från jobbet. Har ett väldigt fysiskt jobb, där de tar noll hänsyn till graviditet. Gråter ibland när jag kommer hem. Vad ska jag göra??
  2. 1
    Jobbet! Är helt slut när jag kommer hem från jobbet. Har ett väldigt fysiskt jobb, där de tar noll hänsyn till graviditet. Gråter ibland när jag kommer hem. Vad ska jag göra??
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Prata med din chef på en gång! Han/hon har inte rätt att på ngt sätt diskriminera dig pga din gravditet. Kan man ta bort ngn av dina arbetsuppgifter eller förflytta dig? Tycker också du ska prata med din barnmorska, kanske ska du inte jobba full tid om du har ett så fysiskt arbete?

    Hoppas det löser sig för dig!!
  4. 2
    Prata med din chef på en gång! Han/hon har inte rätt att på ngt sätt diskriminera dig pga din gravditet. Kan man ta bort ngn av dina arbetsuppgifter eller förflytta dig? Tycker också du ska prata med din barnmorska, kanske ska du inte jobba full tid om du har ett så fysiskt arbete?

    Hoppas det löser sig för dig!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Om...

    du har ett väldigt fysiskt krävande jobb så kan du be om att få bli omplacerad så att du får lugnare arbetsuppgifter (t ex om du har ett farligt jobb, eller väldigt monotont jobb eller jobbar med kemikalier. Går inte det så är ju havandeskapspenning en sista utväg men det är de nog ganska restriktiva med tror jag.

    Läs här på FK: http://www.forsakringskassan.se/nav/...75577752de02d6
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  6. 3
    Om... du har ett väldigt fysiskt krävande jobb så kan du be om att få bli omplacerad så att du får lugnare arbetsuppgifter (t ex om du har ett farligt jobb, eller väldigt monotont jobb eller jobbar med kemikalier. Går inte det så är ju havandeskapspenning en sista utväg men det är de nog ganska restriktiva med tror jag.

    Läs här på FK: http://www.forsakringskassan.se/nav/...75577752de02d6

Liknande trådar

  1. Vad ska jag ta med att äta på jobbet?
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 12:26
  2. Pà jobbet
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 15:38
  3. Är på jobbet
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 18:22
  4. jobbet...
    By J m K&L in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 22:26
  5. Aff på jobbet?!
    By Animisha in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 18:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar