Slafsigt klädd
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Slafsigt klädd

    Fick jag anledning att tänka på idag när jag satt och studerade en bunt högstadieungdomar. De alllra allra flesta hade ju jeans eller nyare adidas(liknande)byxor och någon enfärgad vinterjacka, eller så hade de hårdrocks eller emostil.

    Men så fanns det några stycken, som försökte verka kaxiga dessutom. Som gick omkring med riktigt slaf´siga kläder och jag tyckte faktiskt lite synd om dem. Jag vet inte om det beror på att föräldrarna inte har råd eller om de verkligen inte bryr sig men pastellfärgade flerfärgade tygjacor och kornblå tygbyxor i pyjamasstil där rumpan hängde ner som om h'n gjort på sig?
    ~Vi ser inte saker som de är, vi ser saker som vi är.~

    ~Man får starkare ben i uppförsbacke~

    ~Det är aldrig för sent att få minnen för livet~

    ~Smärta är oundvikligt, lidande är valfritt~
  2. 1
    Slafsigt klädd Fick jag anledning att tänka på idag när jag satt och studerade en bunt högstadieungdomar. De alllra allra flesta hade ju jeans eller nyare adidas(liknande)byxor och någon enfärgad vinterjacka, eller så hade de hårdrocks eller emostil.

    Men så fanns det några stycken, som försökte verka kaxiga dessutom. Som gick omkring med riktigt slaf´siga kläder och jag tyckte faktiskt lite synd om dem. Jag vet inte om det beror på att föräldrarna inte har råd eller om de verkligen inte bryr sig men pastellfärgade flerfärgade tygjacor och kornblå tygbyxor i pyjamasstil där rumpan hängde ner som om h'n gjort på sig?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Har sett samma stil många ggr. Bedrövligt fult. Kan ursäkta dem med ungdomligt oförstånd. Värre när folk går så när de är 25+...
  4. 2
    Har sett samma stil många ggr. Bedrövligt fult. Kan ursäkta dem med ungdomligt oförstånd. Värre när folk går så när de är 25+...
  5. jagbarajag
    #3
    haha

    Vet du när jag gick på universitet i USA så gick...vuxna människor...runt med pyjamasbyxor...till skolan...sånna där med nallar på!

    En dag frågade en tjej varför jag alltid klädde mig så fint!!? Hade då på mig blåjeans, vit t-shirt och en svart kofta...frågade vad hon menar...då sa hon...ja jeans har man ju bara på sig när man går ut.

    Ja...när man gick ut så hade man blåjeans och en stor bylsig college tröja eller nån reklam t-shirt....eller superkort kjol och spagetti linne.

    Där snackar vi slafsigt!
  6. 3
    haha

    Vet du när jag gick på universitet i USA så gick...vuxna människor...runt med pyjamasbyxor...till skolan...sånna där med nallar på!

    En dag frågade en tjej varför jag alltid klädde mig så fint!!? Hade då på mig blåjeans, vit t-shirt och en svart kofta...frågade vad hon menar...då sa hon...ja jeans har man ju bara på sig när man går ut.

    Ja...när man gick ut så hade man blåjeans och en stor bylsig college tröja eller nån reklam t-shirt....eller superkort kjol och spagetti linne.

    Där snackar vi slafsigt!
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    jag tycker faktiskt ungdomarna jag ser (13-15) ser ganska prydliga ut hela bunten, det är klart de kan ha joggingbrallor eller onepiece men det ser sällan slafsigt ut
  8. 4
    jag tycker faktiskt ungdomarna jag ser (13-15) ser ganska prydliga ut hela bunten, det är klart de kan ha joggingbrallor eller onepiece men det ser sällan slafsigt ut
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    smaken är som baken dvs delad..

    Huvudsaken är man är snäll tycker jag.
  10. 5
    smaken är som baken dvs delad..

    Huvudsaken är man är snäll tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Det är ju en modestil bland unga killar som jag inte kommer på vad den heter. Med smala lite korta färgglada byxor, udda skjortor och konstiga glasögon. Lite uppklippta frisyrer sådär. Jag tycker det ser poppigt ut!
  12. 6
    Det är ju en modestil bland unga killar som jag inte kommer på vad den heter. Med smala lite korta färgglada byxor, udda skjortor och konstiga glasögon. Lite uppklippta frisyrer sådär. Jag tycker det ser poppigt ut!
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    det där är ju poppare...

    ...Achelois!!! Du måste ja koll!!!

    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  14. 7
    det där är ju poppare... ...Achelois!!! Du måste ja koll!!!

  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Poppare har jag aldrig hört talas om- känner mig plötsligt gammal
  16. 8
    Poppare har jag aldrig hört talas om- känner mig plötsligt gammal
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Inte så alls! Tänk dig en tygjacka från början av nittitalet ihop med noppriga tunna bomullsbyxor i pyjamastig med häng i baken som om man gjort på sig. Inslitet så, inte sytt så...
  18. 9
    Inte så alls! Tänk dig en tygjacka från början av nittitalet ihop med noppriga tunna bomullsbyxor i pyjamastig med häng i baken som om man gjort på sig. Inslitet så, inte sytt så...
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Nu låter du precis som min svärmor , på riktigt alltså.
  20. 10
    Nu låter du precis som min svärmor , på riktigt alltså.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Nej, de vet jag hur de ser ut. Gamla urtvättade pyjamasbyxor med muddar nertill och häng och nopprig bomullsjacka som också sitter illa. Ser du det nu?
  22. 11
    Nej, de vet jag hur de ser ut. Gamla urtvättade pyjamasbyxor med muddar nertill och häng och nopprig bomullsjacka som också sitter illa. Ser du det nu?
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Hm. Nä, det lät mest bara fattigt, eller nåt. Och KALLT!
  24. 12
    Hm. Nä, det lät mest bara fattigt, eller nåt. Och KALLT!
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13

    men jag har ju fusk...

    ...en tonåring med koll på sin samtid!!!

    kanske världens finaste tonåring förresten - ba´så du vet!!!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  26. 13
    men jag har ju fusk... ...en tonåring med koll på sin samtid!!!

    kanske världens finaste tonåring förresten - ba´så du vet!!!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    *asg* Hoppas hon är trevlig

    Jag tycker synd om folk med fel storlek och urtvättat, särskilt i den åldern.
  28. 14
    *asg* Hoppas hon är trevlig

    Jag tycker synd om folk med fel storlek och urtvättat, särskilt i den åldern.
  29. kerstimärta
    #15
    Inser att jag får vara tacksam att sonen köper chinos på Dressman som han bara har aningens långt ner i midjan.

    Över det t-shirt och huvtröja.

    (och under långkalsonger! )
  30. 15
    Inser att jag får vara tacksam att sonen köper chinos på Dressman som han bara har aningens långt ner i midjan.

    Över det t-shirt och huvtröja.

    (och under långkalsonger! )
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Jupp, riktigt så varmt är det inte.
  32. 16
    Jupp, riktigt så varmt är det inte.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Alltså, det kan ju vara så att de inte bryr sig eller tycker att det är snyggt/bekvämt men det såg hemskans fattigt ut.
  34. 17
    Alltså, det kan ju vara så att de inte bryr sig eller tycker att det är snyggt/bekvämt men det såg hemskans fattigt ut.
  35. kerstimärta
    #18
    Ja, det låter helt urfattigt....
  36. 18
    Ja, det låter helt urfattigt....
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Hon är en fördomsfull gammal skata men jag älskar henne .
    Varför tycker du synd om folk pga hur de klä sig för? Jag tycker det är befriande när människor klär sig bekvämt- unga som gamla utan att tänka på att andra ska tycka de är "snygga". Värre är det när småtjejer klär sig i obekväma, alldeles för trånga kläder med höga klackar som de staplar omkring i (idag såg jag en tjej i kort jacka, kortkjol och NYLON strumpor står och frysa utanför hemköp)- för att de förmodligen vill vara "snygga".
    Nä- mer Slafs åt folket!!!
  38. 19
    Hon är en fördomsfull gammal skata men jag älskar henne .
    Varför tycker du synd om folk pga hur de klä sig för? Jag tycker det är befriande när människor klär sig bekvämt- unga som gamla utan att tänka på att andra ska tycka de är "snygga". Värre är det när småtjejer klär sig i obekväma, alldeles för trånga kläder med höga klackar som de staplar omkring i (idag såg jag en tjej i kort jacka, kortkjol och NYLON strumpor står och frysa utanför hemköp)- för att de förmodligen vill vara "snygga".
    Nä- mer Slafs åt folket!!!
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Min 8 åring har noll-koll. Sambon däremot är noga med kläder... jag ropade nyss och frågade honom om poppare men han suckade bara (hur jag nu ska tolka det).
  40. 20
    Min 8 åring har noll-koll. Sambon däremot är noga med kläder... jag ropade nyss och frågade honom om poppare men han suckade bara (hur jag nu ska tolka det).
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Slafsigt/oslafsigt snyggt/osnyggt
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 08:43
  2. Slafsigt?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 23:54
  3. Vad är slafsigt?
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 23:53
  4. Redigt eller slafsigt?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 23:00
  5. Kom på att jag var klädd
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 16:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar