Svikare och förrädare!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Svikare och förrädare!

    Tack så mycket era svikare och förrädare! Här har jag burit er tätt intill mig under så många år och hur tackar ni mig? Jo, genom att emigrera! Jag tycks inte ha mer än slutit ögonen och vaknar upp och ser att ni beger er söderut, mot sydliga breddgrader, försvinner ifrån mig medan jag står kvar här och skriker: Kom tillbaka, kom tillbaka!

    Jag kan ge er allt, ni ska alltid få er vilja igenom, jag ska krama er varje dag, smeka er och inte stänga in er, ni ska få er frihet tillbaka bara ni kommer tillbaka till mig. Men svarar ni? Nej, inte ett dyft, ni bara drar er sakta bort ifrån mig medan jag står här och tittar sörjande på.
    Det är inte rättvist! Inte!
    Vad mer begär ni av mer än fyrtio års samarbete? Jag kan gärna inte gå och bära er i mina händer, det skulle vara mycket opraktiskt för att inte tala om obekvämt, därför har jag lagt er att vila på bomull, i siden, i nylon och spets men oavsett vad jag valt väljer ni ändå att svika mig, förräda mig, söka er nedåt.

    Jag vill att ni ska vara kramvänliga igen för män, och då menar jag inte män i storleksordningen 122 cm i ögonhöjd, den kramvänligheten har jag varken börjat eller slutat med, så ni kan inte säga att ni vill söka nya möjligheter. Ni kanske söker er tillbaka till er ursprung? Det är modernt nu men jag säger: Våga gå emot strömmen, stanna, vara kvar i eländet och utvecklas. Vad är söderns fröjder mot en krispig alptopp? Jag bara frågar?

    Så kära bröst, svikare, förrädare och Quislingar, stanna kvar hos mig och sluta emigrera söderut, mina droppformade kärleksbomber omskola er icke till ICA-påsar, det är det inte värt. Jag vill ha kvar er som mina vänner!

    Med vänlig hälsning
    Kvinnan där uppe i norr....
    Missunna aldrig en människa dess lycka, du vet ingenting om dess sorger.....

    http://gammelbyn.blogspot.com/
    http://porr-ullet.blogspot.com/

    Vill du läsa min mer personliga blogg? PM:a mig då för lösen och åtkomst, den innehåller så pass privata saker om livet att den vill jag veta vem som läser. Men fråga på, det är alltid kul med någon som vill läsa det man skriver!
  2. 1
    Svikare och förrädare! Tack så mycket era svikare och förrädare! Här har jag burit er tätt intill mig under så många år och hur tackar ni mig? Jo, genom att emigrera! Jag tycks inte ha mer än slutit ögonen och vaknar upp och ser att ni beger er söderut, mot sydliga breddgrader, försvinner ifrån mig medan jag står kvar här och skriker: Kom tillbaka, kom tillbaka!

    Jag kan ge er allt, ni ska alltid få er vilja igenom, jag ska krama er varje dag, smeka er och inte stänga in er, ni ska få er frihet tillbaka bara ni kommer tillbaka till mig. Men svarar ni? Nej, inte ett dyft, ni bara drar er sakta bort ifrån mig medan jag står här och tittar sörjande på.
    Det är inte rättvist! Inte!
    Vad mer begär ni av mer än fyrtio års samarbete? Jag kan gärna inte gå och bära er i mina händer, det skulle vara mycket opraktiskt för att inte tala om obekvämt, därför har jag lagt er att vila på bomull, i siden, i nylon och spets men oavsett vad jag valt väljer ni ändå att svika mig, förräda mig, söka er nedåt.

    Jag vill att ni ska vara kramvänliga igen för män, och då menar jag inte män i storleksordningen 122 cm i ögonhöjd, den kramvänligheten har jag varken börjat eller slutat med, så ni kan inte säga att ni vill söka nya möjligheter. Ni kanske söker er tillbaka till er ursprung? Det är modernt nu men jag säger: Våga gå emot strömmen, stanna, vara kvar i eländet och utvecklas. Vad är söderns fröjder mot en krispig alptopp? Jag bara frågar?

    Så kära bröst, svikare, förrädare och Quislingar, stanna kvar hos mig och sluta emigrera söderut, mina droppformade kärleksbomber omskola er icke till ICA-påsar, det är det inte värt. Jag vill ha kvar er som mina vänner!

    Med vänlig hälsning
    Kvinnan där uppe i norr....
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Ät bakelser!

    Fast det var visst det du hade slutat med...? Den dag din man börjar leta efter handtaget till dina ICA-påsar är det dags att oroa sig på allvar...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Ät bakelser! Fast det var visst det du hade slutat med...? Den dag din man börjar leta efter handtaget till dina ICA-påsar är det dags att oroa sig på allvar...
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Haha, du är för rolig!!

  6. 3
    Haha, du är för rolig!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    *vill ha en gillaknapp på Aff NU*
  8. 4
    *vill ha en gillaknapp på Aff NU*
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Mmm vilka rackare de e...
  10. 5
    Mmm vilka rackare de e...
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Hahah, du är fantastisk ullet!
  12. 6
    Hahah, du är fantastisk ullet!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Ha ha ja jäklars...

    inte roligt att helt plötsligt inse att man har två penricher

    Kan du inte träna dom eller nåt....
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Ha ha ja jäklars... inte roligt att helt plötsligt inse att man har två penricher

    Kan du inte träna dom eller nåt....
  15. ÅJ67 m 3 kidz
    #8
    Men tänk så smidigt om du skulle gå vilse i skogen och måste övernatta där. Det är bara att lägga det ena bröstet som liggunderlag och vira in sig i det andra då vet du .

    *Hon som alltid tänker praktiskt*
  16. 8
    Men tänk så smidigt om du skulle gå vilse i skogen och måste övernatta där. Det är bara att lägga det ena bröstet som liggunderlag och vira in sig i det andra då vet du .

    *Hon som alltid tänker praktiskt*
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9
    hahahah, får mig osökt att tänka på Nöjesmassakern och Sven Melanders nya OS-gren: Gäddtjatning. Man står på stranden och t j a t a r upp gäddorna på land...
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  18. 9
    hahahah, får mig osökt att tänka på Nöjesmassakern och Sven Melanders nya OS-gren: Gäddtjatning. Man står på stranden och t j a t a r upp gäddorna på land...
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Hahaha. Allt som borde vara norröver drar söderut för varje år som går.
  20. 10
    Hahaha. Allt som borde vara norröver drar söderut för varje år som går.

Liknande trådar

  1. Jag= svikare
    By Daga in forum Autismspektrum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 08:40
  2. Jag - en svikare
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 10:58
  3. Förrädare....japp!
    By mamzen64 in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 21:32
  4. Jag-en norrländsk förrädare!
    By Akleja in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 08:42
  5. svikare...
    By Aimo in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 13:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar