Ingrid tilbaka från safari
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Ingrid tilbaka från safari

    Nu har vi kommit tillbaka efter en veckas safari i Tanzania. En ganska "hardcore" safari med tanke på att vi bodde mitt ute på savannen i tält två nätter samt tre andra nätter på två olika lodger! Barnen har varit helt otroligt exemplariska och Ingrid var en liten drottning tyckte vår chaufför/guide. Vi körde på urusla vägar ca 5 timmar om dan och Ingrid klagade inte en enda gång! Har sovit i sin medhavda resesäng inklämd i trångt tält med hyenor som strök runt tältet, lite läskigt!

    Sen är ju 1,5-åringar ett himla sjå alltså. Ingrid vägrar sitta i barnstol när hon äter utan ska sitta i vanlig stol (eller stå) och äta med fingrarna, sen ut på upptäcktsfärd var tredje minut... vilket inte passar så bra när man är ute i bushen. Vi visste att detta skulle vara en utmaning för oss (vi föräldrar är slutkörda) men det var värt det. Bara lite rädda för malaria för nån profylax struntade vi i - det blev för jobbigt att klämma ner tabletter i Ingrids mun.

    Nu har vi bara 4 månader kvar i Afrika innan Ingrid på allvar blir en liten dagistjej i Sverige : )
    Mamma till tre underbara barn födda -03, -05 och -09
    www.stopoverkampala.blogspot.c om
  2. 1
    Ingrid tilbaka från safari Nu har vi kommit tillbaka efter en veckas safari i Tanzania. En ganska "hardcore" safari med tanke på att vi bodde mitt ute på savannen i tält två nätter samt tre andra nätter på två olika lodger! Barnen har varit helt otroligt exemplariska och Ingrid var en liten drottning tyckte vår chaufför/guide. Vi körde på urusla vägar ca 5 timmar om dan och Ingrid klagade inte en enda gång! Har sovit i sin medhavda resesäng inklämd i trångt tält med hyenor som strök runt tältet, lite läskigt!

    Sen är ju 1,5-åringar ett himla sjå alltså. Ingrid vägrar sitta i barnstol när hon äter utan ska sitta i vanlig stol (eller stå) och äta med fingrarna, sen ut på upptäcktsfärd var tredje minut... vilket inte passar så bra när man är ute i bushen. Vi visste att detta skulle vara en utmaning för oss (vi föräldrar är slutkörda) men det var värt det. Bara lite rädda för malaria för nån profylax struntade vi i - det blev för jobbigt att klämma ner tabletter i Ingrids mun.

    Nu har vi bara 4 månader kvar i Afrika innan Ingrid på allvar blir en liten dagistjej i Sverige : )
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    wow vilket underbart äventyr det låter som
  4. 2
    wow vilket underbart äventyr det låter som
  5. Medlem sedan
    Mar 2009
    #3
    Wow, häftigt! Jag förstår att ni är rätt slutkörda.
    Lovisa har liknande beteende som Ingrid vid måltider. Hon sitter en liten stund och äter i sin stol sen tackar hon för maten och ger oss sin tallrik (halväten) och vill sedan sitta på en vanlig stol och plockäta lite, helst då från våra tallrikar. Sen är det upp och ner, sitta i knä, sitta själv etc, etc... Phu...
  6. 3
    Wow, häftigt! Jag förstår att ni är rätt slutkörda.
    Lovisa har liknande beteende som Ingrid vid måltider. Hon sitter en liten stund och äter i sin stol sen tackar hon för maten och ger oss sin tallrik (halväten) och vill sedan sitta på en vanlig stol och plockäta lite, helst då från våra tallrikar. Sen är det upp och ner, sitta i knä, sitta själv etc, etc... Phu...
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Imponerande! Låter som ni haft det kanon. Detta får ju vår kommande semester att låta som en baggis i jämförelse
  8. 4
    Imponerande! Låter som ni haft det kanon. Detta får ju vår kommande semester att låta som en baggis i jämförelse
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Vilken resa. Så härligt. Vi som tyckte våran tre veckors resa till Thailand var kämpig med en 1,5 åring
    Välkomna tillbaka till Sweden då!!

    kram knodden
  10. 5
    Vilken resa. Så härligt. Vi som tyckte våran tre veckors resa till Thailand var kämpig med en 1,5 åring
    Välkomna tillbaka till Sweden då!!

    kram knodden
  11. Medlem sedan
    Dec 2011
    #6
    Hola!
    Jag gjorde en liknande safariresa med Dahlsafaris för två år sedan. De hjälpte oss med en Nanny som följde med på safariresan. Suverän hjälp för oss när barnen somnat och vi ville sitta en stund för oss själva i restaurangen på kvällen. Kan rekommendera fler att göra likadant ifall ni tvekar att ta med era barn på en safari. Inte blev det speciellt dyrt heller eftersom Tanzanier nästan kommer gratis in i nationalparkerna.

    Hastalavista!!!
  12. 6
    Hola!
    Jag gjorde en liknande safariresa med Dahlsafaris för två år sedan. De hjälpte oss med en Nanny som följde med på safariresan. Suverän hjälp för oss när barnen somnat och vi ville sitta en stund för oss själva i restaurangen på kvällen. Kan rekommendera fler att göra likadant ifall ni tvekar att ta med era barn på en safari. Inte blev det speciellt dyrt heller eftersom Tanzanier nästan kommer gratis in i nationalparkerna.

    Hastalavista!!!
  13. Medlem sedan
    Dec 2011
    #7

    safariresor

    Hola!
    Jag gjorde en liknande safariresa med Dahlsafaris för två år sedan. De hjälpte oss med en Nanny som följde med på safariresan. Suverän hjälp för oss när barnen somnat och vi ville sitta en stund för oss själva i restaurangen på kvällen. Kan rekommendera fler att göra likadant ifall ni tvekar att ta med era barn på en safari. Inte blev det speciellt dyrt heller eftersom Tanzanier nästan kommer gratis in i nationalparkerna.

    Hastalavista!!!
  14. 7
    safariresor Hola!
    Jag gjorde en liknande safariresa med Dahlsafaris för två år sedan. De hjälpte oss med en Nanny som följde med på safariresan. Suverän hjälp för oss när barnen somnat och vi ville sitta en stund för oss själva i restaurangen på kvällen. Kan rekommendera fler att göra likadant ifall ni tvekar att ta med era barn på en safari. Inte blev det speciellt dyrt heller eftersom Tanzanier nästan kommer gratis in i nationalparkerna.

    Hastalavista!!!

Liknande trådar

  1. nu är jag tilbaka...
    By mirakel nr.2 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 06:06
  2. Tilbaka från skolan
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 19:30
  3. Tilbaka igen från Lappis
    By Saftmaja in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 12:54
  4. Hälsningar från Ingrid!
    By singoalla in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 08:59
  5. Mia! Är du tilbaka från Barcelona?
    By o in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 14:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar