Relationer hit och dit
Styvfamiljer
  1. Anonymfrågare
    #1

    Relationer hit och dit

    Halloj! Har en man med ett barn sedan tidigare. Han och hans ex har ett väl fungerande schema och kommer överens rättså okej. Inte goda vänner men de har lagt sitt agg åt sidan och gör (för det mesta:-) sitt bästa för att allt ska funka bra och har en trevlig ton mot varandra och exet mot mig. Alltså så långt allt väl. MEN min man har två föräldrar som inte är lika nöjda. De tycker inte att de få träffa barnet tillräckligt mycket. Min man har en svår relation till sina föräldrar, de har genom åren uppträtt extremt egoistiskt och tänker mest på sig själva och vilken fasad de visar utåt. Detta gör väl att min man inte ärså överdrivet förtjust i att träffas, men träffas någon gång ibland, lika mycket som när han var gift med exet. Men föräldrarna tycker det är pinsamt att ha en skild son och detta gör att de nästan fått som en fixidé på att kunna få träffa barnet när de behagar - de har också uttryckt att de ser det som en tävling och att om man bara ligger på och ligger i så ska man "vinna över" barnet helt och hållet och inte behöva förhålla sig till några nymoderna scheman med olika boenden och att de tycker min man är feg och löjlig som accepterar detta delade boende enligt shcema,

    Så från att inte ha brytt sig något särskilt (coh bryr sig inte särskilt mycket heller om andra barnbarn som de har) så har de nu ett extremt intresse för detta barn och de har då deklarerat för min man att de INTE tänker förhålla sig till det schema som mannen och exfrun kommit överens om, utan de ligger på för att få träffa barnet när de behagar och går då direkt till exfrun för att visa sitt missnöje med att min man inte levererar det dom vill ha. Exfrun som förvisso oftast är trevlig och resonlig har ändå en dragning till att spela detta sidospel med barnets farmor och farfar eftersom det underminerar barnets pappa till viss del, hon njuter väl lite av att hon har dem runt sitt lillfinger och att han är så maktlös och helt utan stöd å sin sida.

    Är detta normalt?
  2. 1
    Relationer hit och dit Halloj! Har en man med ett barn sedan tidigare. Han och hans ex har ett väl fungerande schema och kommer överens rättså okej. Inte goda vänner men de har lagt sitt agg åt sidan och gör (för det mesta:-) sitt bästa för att allt ska funka bra och har en trevlig ton mot varandra och exet mot mig. Alltså så långt allt väl. MEN min man har två föräldrar som inte är lika nöjda. De tycker inte att de få träffa barnet tillräckligt mycket. Min man har en svår relation till sina föräldrar, de har genom åren uppträtt extremt egoistiskt och tänker mest på sig själva och vilken fasad de visar utåt. Detta gör väl att min man inte ärså överdrivet förtjust i att träffas, men träffas någon gång ibland, lika mycket som när han var gift med exet. Men föräldrarna tycker det är pinsamt att ha en skild son och detta gör att de nästan fått som en fixidé på att kunna få träffa barnet när de behagar - de har också uttryckt att de ser det som en tävling och att om man bara ligger på och ligger i så ska man "vinna över" barnet helt och hållet och inte behöva förhålla sig till några nymoderna scheman med olika boenden och att de tycker min man är feg och löjlig som accepterar detta delade boende enligt shcema,

    Så från att inte ha brytt sig något särskilt (coh bryr sig inte särskilt mycket heller om andra barnbarn som de har) så har de nu ett extremt intresse för detta barn och de har då deklarerat för min man att de INTE tänker förhålla sig till det schema som mannen och exfrun kommit överens om, utan de ligger på för att få träffa barnet när de behagar och går då direkt till exfrun för att visa sitt missnöje med att min man inte levererar det dom vill ha. Exfrun som förvisso oftast är trevlig och resonlig har ändå en dragning till att spela detta sidospel med barnets farmor och farfar eftersom det underminerar barnets pappa till viss del, hon njuter väl lite av att hon har dem runt sitt lillfinger och att han är så maktlös och helt utan stöd å sin sida.

    Är detta normalt?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Som man sår får man skörda

    sägs det.. och så verkar det ju vara där. Din man har ingen skyldighet att göra som de vill. Å andra sidan har de all rätt i världen att umgås med barbarnet via fd svärdottern.. om hon nu vill det.
    Jag skulle nog mest se DET som något bra.. då slapp ju jag umgås med de personerna

    Personligen och från andra hållet så hoppas jag att JAG kan ha en tillräckligt stabil egen relation med mina svärsöner/svärdöttrar att jag per automatik finns med i utkanten även av deras liv. Jag vill att även om de separerar så ska de veta att jag alltid är far/morförälder till barnbarnen och att även fd partners har rätt att be mig om hjälp vid behov.
    Bara måste...... allt....
  4. 2
    Som man sår får man skörda sägs det.. och så verkar det ju vara där. Din man har ingen skyldighet att göra som de vill. Å andra sidan har de all rätt i världen att umgås med barbarnet via fd svärdottern.. om hon nu vill det.
    Jag skulle nog mest se DET som något bra.. då slapp ju jag umgås med de personerna

    Personligen och från andra hållet så hoppas jag att JAG kan ha en tillräckligt stabil egen relation med mina svärsöner/svärdöttrar att jag per automatik finns med i utkanten även av deras liv. Jag vill att även om de separerar så ska de veta att jag alltid är far/morförälder till barnbarnen och att även fd partners har rätt att be mig om hjälp vid behov.

Liknande trådar

  1. Hur är era relationer?
    By Anonym in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 16:31
  2. Relationer....
    By Matte_geting in forum Sex & erotik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 20:50
  3. Hur är ni i relationer?
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 11:25
  4. Relationer
    By giggi in forum Kärlek & relationer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 14:30
  5. Relationer...
    By Madame Mim in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 19:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar