Nu kom ett MMS på Doris
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Nu kom ett MMS på Doris

    den där hunden, vad hette rasen nu igen Riesenschnauzern;.) 15 veckor gammal, ska flytta in hos dem som miste sin hund förra veckan jag berättade om...

    Doris:-) det hette Dotterns ena Guldfisk:-)
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Nu kom ett MMS på Doris den där hunden, vad hette rasen nu igen Riesenschnauzern;.) 15 veckor gammal, ska flytta in hos dem som miste sin hund förra veckan jag berättade om...

    Doris:-) det hette Dotterns ena Guldfisk:-)
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Jag fattar nästan inget av vad du pratar om nu, men jag vill bara säga att riesenschnauzer = KÄRLEK. Åh vilken fin ras!
  4. 2
    Jag fattar nästan inget av vad du pratar om nu, men jag vill bara säga att riesenschnauzer = KÄRLEK. Åh vilken fin ras!
  5. monka
    #3
    Rätt söt va?
  6. 3
    Rätt söt va?
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jo förra måndagen så blev mina barns kusiners hund överkörd och dog, i morgon kommer Doris:-9 Glädje i sorgen liksom...:-)
  8. 4
    Jo förra måndagen så blev mina barns kusiners hund överkörd och dog, i morgon kommer Doris:-9 Glädje i sorgen liksom...:-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    ja jättesöt:-9
  10. 5
    ja jättesöt:-9
  11. Medlem sedan
    Nov 2009
    #6
    Men åh så sorgligt.......men ÅH så härligt för dem att få hem en riesenschnauzer! Vi hade två såna när jag var gift med exet. Världens mest underskattade ras, tror jag!

    Särskilt den siste var (är) så himla fin. En stoooor hane, typ 72 i manken och vägde närmare 60 kg i sina glans dagar. Dottern var nog sju år (och vägde typ 25 kg) när hon började gå ut med honom ensam. TOTALT trygg kände jag mig. Hon hade honom lös och mötte de nån så satte sig Zacko och avvaktade tills de andra passerat. Helt lugnt. Aldrig, aldrig nånsin hände minsta lilla incident. Fortfarande (nu är han tio år och bor hos barnens pappa) dyrkar han marken som dottern går på.

    Verkligen världens finaste hund..
  12. 6
    Men åh så sorgligt.......men ÅH så härligt för dem att få hem en riesenschnauzer! Vi hade två såna när jag var gift med exet. Världens mest underskattade ras, tror jag!

    Särskilt den siste var (är) så himla fin. En stoooor hane, typ 72 i manken och vägde närmare 60 kg i sina glans dagar. Dottern var nog sju år (och vägde typ 25 kg) när hon började gå ut med honom ensam. TOTALT trygg kände jag mig. Hon hade honom lös och mötte de nån så satte sig Zacko och avvaktade tills de andra passerat. Helt lugnt. Aldrig, aldrig nånsin hände minsta lilla incident. Fortfarande (nu är han tio år och bor hos barnens pappa) dyrkar han marken som dottern går på.

    Verkligen världens finaste hund..
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Oj hjälp blir de så stora? Hunden som tyvärr blev överkörd var en kanintax... Kul du gillar rasen jag hade ingen aning om den innan jag fick höra talas om Doris:-9
  14. 7
    Oj hjälp blir de så stora? Hunden som tyvärr blev överkörd var en kanintax... Kul du gillar rasen jag hade ingen aning om den innan jag fick höra talas om Doris:-9
  15. Medlem sedan
    Nov 2009
    #8
    Nja, han var lite för stor för rasstandarden... Men stora blir de ju. Typ tio gånger större än en kanintax

    Ja, det är en fantastiskt fin ras. Faktiskt ganska frisk, och otroligt lojal och sund och familjekär. Den har ett ganska trist rykte men ryktet stämmer (som ofta) inte.
  16. 8
    Nja, han var lite för stor för rasstandarden... Men stora blir de ju. Typ tio gånger större än en kanintax

    Ja, det är en fantastiskt fin ras. Faktiskt ganska frisk, och otroligt lojal och sund och familjekär. Den har ett ganska trist rykte men ryktet stämmer (som ofta) inte.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Nej rykten stämmer oftast inte vad det än gäller, men kul att höra att det är en bra hundras, jag önskar dem all lycka med lilla Doris:-)
  18. 9
    Nej rykten stämmer oftast inte vad det än gäller, men kul att höra att det är en bra hundras, jag önskar dem all lycka med lilla Doris:-)

Liknande trådar

  1. Grattis Doris!
    By soffiplopp in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 08:59
  2. Doris och Gunnar
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 23:34
  3. Sune och Doris var det
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 19:20
  4. doris lessing
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 18:18
  5. Doris Lessing!
    By Christopher in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 12:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar