Längesen....
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    Längesen....

    Ja, jag har inte varit aktiv här på lääänge nu känns det som, tror jag skrev sist när Oliver var några veckor gammal. Fick en kommentar på FB om att jag aldrig är här inne, och nej, jag är ju inte det, tiden räcker inte, eller så prioriterar jag annorlunda, eller jag vet inte, haha. Har tänkt såååå många gånger att NU ska jag in och kolla AFF, men så tja, alltid kommer det något ivägen. Dels är Oliver extremt aktiv och vill att man hittar på saker hela tiden, och dels så håller jag på och kämpar med vikten (- 12 kg sedan 3 januari) så tiden räcker lixom inte riktigt. Men jag ska försöka skärpa mej, jag lovar ;-) är ju så himla roligt att vara här inne oxå! Jag hinner inte läsa ikapp allt jag missat, hur är det med alla bebisar och mammor?

    Med oss är det fint, Oliver , 5 månader på måndag,(som var ganska liten vid födseln, 3205 g) växer så det knakar och väger nu 8200 gram och är 68 cm lång. Han sover hela nätter (19.30-08) sedan han var 2 månader gammal, kommer till ro själv och sover dessutom middag 2-3 timmar mitt på dagen (efter lunchen). I övrigt sover han inte mkt, ibland kan han ta en powernap i vagnen på förmiddagen eller framåt kvällen, men i övrigt är han vaken och extremt aktiv! hela tiden ska det hända saker, lekas, busas, tittas på.

    Han avskyr att ligga på mage ännu, vänder över sej till rygg så fort jag lägger honom på mage, så det blir nog ingen krypare där, han får göra som mor sin, jag hasade på rumpan istället för att krypa, haha. Hoppar gärna i hoppegungan eller kasar runt i sin gåstol, fruktansvärt stark och stadig (har han varit hela tiden). Det är himla kul med en så aktiv bebbe, men ganska tufft ibland eftersom han, när han tröttnat på att göra något, gnäller och gnäller och gnäller. Hinner man inte hitta på nåt nytt innan han surnar till blir han vansinnig, fäktar och slår med armarna och skriker som tokig. Så humör har han iallafall, haha! Men han sover ju hela nätter, så både jag och pappan är utvilade och då har man mkt mer ork än om man inte får sova. Men Oliver är nog en rutinbebis, gör man allt som vanligt, så funkar allt i vardagen, han kommer till ro själv både till kvällen och efter lunchen osv.

    Hur aktiva är era bebbar?

    Ha det bra och ta hand om er, så ska jag försöka komma in lite då å då och ha koll på vad som händer här, kanske fylla i en o annan lista!
  2. 1
    Längesen.... Ja, jag har inte varit aktiv här på lääänge nu känns det som, tror jag skrev sist när Oliver var några veckor gammal. Fick en kommentar på FB om att jag aldrig är här inne, och nej, jag är ju inte det, tiden räcker inte, eller så prioriterar jag annorlunda, eller jag vet inte, haha. Har tänkt såååå många gånger att NU ska jag in och kolla AFF, men så tja, alltid kommer det något ivägen. Dels är Oliver extremt aktiv och vill att man hittar på saker hela tiden, och dels så håller jag på och kämpar med vikten (- 12 kg sedan 3 januari) så tiden räcker lixom inte riktigt. Men jag ska försöka skärpa mej, jag lovar ;-) är ju så himla roligt att vara här inne oxå! Jag hinner inte läsa ikapp allt jag missat, hur är det med alla bebisar och mammor?

    Med oss är det fint, Oliver , 5 månader på måndag,(som var ganska liten vid födseln, 3205 g) växer så det knakar och väger nu 8200 gram och är 68 cm lång. Han sover hela nätter (19.30-08) sedan han var 2 månader gammal, kommer till ro själv och sover dessutom middag 2-3 timmar mitt på dagen (efter lunchen). I övrigt sover han inte mkt, ibland kan han ta en powernap i vagnen på förmiddagen eller framåt kvällen, men i övrigt är han vaken och extremt aktiv! hela tiden ska det hända saker, lekas, busas, tittas på.

    Han avskyr att ligga på mage ännu, vänder över sej till rygg så fort jag lägger honom på mage, så det blir nog ingen krypare där, han får göra som mor sin, jag hasade på rumpan istället för att krypa, haha. Hoppar gärna i hoppegungan eller kasar runt i sin gåstol, fruktansvärt stark och stadig (har han varit hela tiden). Det är himla kul med en så aktiv bebbe, men ganska tufft ibland eftersom han, när han tröttnat på att göra något, gnäller och gnäller och gnäller. Hinner man inte hitta på nåt nytt innan han surnar till blir han vansinnig, fäktar och slår med armarna och skriker som tokig. Så humör har han iallafall, haha! Men han sover ju hela nätter, så både jag och pappan är utvilade och då har man mkt mer ork än om man inte får sova. Men Oliver är nog en rutinbebis, gör man allt som vanligt, så funkar allt i vardagen, han kommer till ro själv både till kvällen och efter lunchen osv.

    Hur aktiva är era bebbar?

    Ha det bra och ta hand om er, så ska jag försöka komma in lite då å då och ha koll på vad som händer här, kanske fylla i en o annan lista!
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Det är ju så att man prioriterar olika. För mig är det en avkoppling att surfa en stund när Joel sover på dagen.

    Joel blir 5 månader om en vecka och vi ska till BVC för månadens mätning och vägning samt vaccination på fredag. Ska bli kul att se hur mycket han har gått upp sedan sist då han vägde 7090 gr och var 66,5 cm.

    Joel är en "ståkille" så det är hoppgunga, gåstol och att stå i mammas/pappas knä som gäller. Han gillar inte heller att ligga på mage och vänder ganska fort. Det gjorde inte Albin heller, men när han märkte att det fanns sätt att ta sig fram (åla) när man ligger på mage så gick det bra, och sen tog det bara 3 veckor innan han kröp. Fast då var han 9 månader...

    Joel har precis haft en liten tillväxtperiod när han har ätit ganska ofta på nätterna, men nu är vi tillbaka på 2 mål mellan 19 och 7, vilket jag tycker fungerar bra. Jag känner mig i alla fall utsövd.

    Sen vill han gärna bli road, så det allra bästa är när Albin leker och rör sig i närheten så att han kan titta på honom. Då blir det lättare för oss...
    Sen är det mycket bära också, så jag använder selen en hel del.
  4. 2
    Det är ju så att man prioriterar olika. För mig är det en avkoppling att surfa en stund när Joel sover på dagen.

    Joel blir 5 månader om en vecka och vi ska till BVC för månadens mätning och vägning samt vaccination på fredag. Ska bli kul att se hur mycket han har gått upp sedan sist då han vägde 7090 gr och var 66,5 cm.

    Joel är en "ståkille" så det är hoppgunga, gåstol och att stå i mammas/pappas knä som gäller. Han gillar inte heller att ligga på mage och vänder ganska fort. Det gjorde inte Albin heller, men när han märkte att det fanns sätt att ta sig fram (åla) när man ligger på mage så gick det bra, och sen tog det bara 3 veckor innan han kröp. Fast då var han 9 månader...

    Joel har precis haft en liten tillväxtperiod när han har ätit ganska ofta på nätterna, men nu är vi tillbaka på 2 mål mellan 19 och 7, vilket jag tycker fungerar bra. Jag känner mig i alla fall utsövd.

    Sen vill han gärna bli road, så det allra bästa är när Albin leker och rör sig i närheten så att han kan titta på honom. Då blir det lättare för oss...
    Sen är det mycket bära också, så jag använder selen en hel del.

Liknande trådar

  1. längesen..
    By Fie84 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 21:11
  2. längesen nu...
    By mammasmelvin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 11:57
  3. nu var det längesen
    By riesen in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 00:09
  4. Var längesen jag var här...
    By Happy Me in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 11:24
  5. längesen
    By minica in forum _04 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 15:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar