längd?
_1107 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    längd?

    I veckan när vi var på RUL.. mättes "Bönan" till 18 cm. (Vecka 18+1)
    Hur stora har era bebbar mäts till? *nyfiken*

  2. 1
    längd? I veckan när vi var på RUL.. mättes "Bönan" till 18 cm. (Vecka 18+1)
    Hur stora har era bebbar mäts till? *nyfiken*

  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Jag glömde fråga, och min sambo också. Annars fick vi veta precis allt om babyns alla organ etc. Tror att BM glömde säga, också. Snopet, för jag kom på det i efterhand.

    Oh well...
  4. 2
    Jag glömde fråga, och min sambo också. Annars fick vi veta precis allt om babyns alla organ etc. Tror att BM glömde säga, också. Snopet, för jag kom på det i efterhand.

    Oh well...
  5. Medlem sedan
    Nov 2010
    #3
    Dom sa inget om längden på bebisen när vi var där heller. De mätte huvudets bredd, bukens bredd, lårben, men inte hela bebisen. Men jag tror att alla är ung lika stora i vecka 18-20 och att det är därför ultraljudet görs just då. Det är först nu efter som storleken börjar skilja mellan bebisarna.
  6. 3
    Dom sa inget om längden på bebisen när vi var där heller. De mätte huvudets bredd, bukens bredd, lårben, men inte hela bebisen. Men jag tror att alla är ung lika stora i vecka 18-20 och att det är därför ultraljudet görs just då. Det är först nu efter som storleken börjar skilja mellan bebisarna.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Nä.. de sa inget till mig heller..
    De mätte huvud och lårben... Men när jag frågade hur stor "bönan" var nu så kikade hon på skärmen och sa 18cm! Jag vet inte hur exakt det måttet stämmer och det står så olika på olika sidor på nätet om längden i de olika veckorna.

    Så jag blev bara så nyfiken
  8. 4
    Nä.. de sa inget till mig heller..
    De mätte huvud och lårben... Men när jag frågade hur stor "bönan" var nu så kikade hon på skärmen och sa 18cm! Jag vet inte hur exakt det måttet stämmer och det står så olika på olika sidor på nätet om längden i de olika veckorna.

    Så jag blev bara så nyfiken
  9. Medlem sedan
    Nov 2010
    #5
    Ok... Jag tycker det är helt fascinerande att man har en så stor varelse i magen, som lever och känner och hör. Och större ska han ju bli. Grabben lever om så i min mage nu om kvällarna så jag kan knappt koncentrera mig på tv:n! Häromkvällen petade jag till på magen och fick en liten spark tillbaka som kändes utanpå magen! Så häftigt...
  10. 5
    Ok... Jag tycker det är helt fascinerande att man har en så stor varelse i magen, som lever och känner och hör. Och större ska han ju bli. Grabben lever om så i min mage nu om kvällarna så jag kan knappt koncentrera mig på tv:n! Häromkvällen petade jag till på magen och fick en liten spark tillbaka som kändes utanpå magen! Så häftigt...
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Till oss sa de att den här tiden i graviditeten så är bebisen ungefär lika lång som antalet veckor, och det stämmer ju i ditt fall, och även i mitt
  12. 6
    Till oss sa de att den här tiden i graviditeten så är bebisen ungefär lika lång som antalet veckor, och det stämmer ju i ditt fall, och även i mitt
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7

    Läkaren...

    sa inte hur lång den lilla är och vi var ju bara så himla glada över att allt var bra efter den långa väntan och orosmomenten att vi inte kom oss för att fråga.

    Men jag tippar på att hon är lite kortare från huvud till stjärt kanske än vanligt för hennes ben var enormt långa (precis som sonens var och är) Ett tag hade hon tårna över huvudet :P
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  14. 7
    Läkaren... sa inte hur lång den lilla är och vi var ju bara så himla glada över att allt var bra efter den långa väntan och orosmomenten att vi inte kom oss för att fråga.

    Men jag tippar på att hon är lite kortare från huvud till stjärt kanske än vanligt för hennes ben var enormt långa (precis som sonens var och är) Ett tag hade hon tårna över huvudet :P
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Åååh vad mysigt Jag bara längtar till mannen kan känna oxå! Här har det precis blivit tydligare för mig med rörelserna, och nu är det full fart hela tiden
  16. 8
    Åååh vad mysigt Jag bara längtar till mannen kan känna oxå! Här har det precis blivit tydligare för mig med rörelserna, och nu är det full fart hela tiden
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Aha vad kul ja det stämmer ju! Står så himla olika på nätet! Jag läser verkligen ALLT på nätet hela tiden! Är så spännande!
  18. 9
    Aha vad kul ja det stämmer ju! Står så himla olika på nätet! Jag läser verkligen ALLT på nätet hela tiden! Är så spännande!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Jaa de var ju så mysigt att vara på UL och kika. Den mesta oron försvann för mig då jag såg bönan på skärmen, då kunde jag bara ligga och titta och njuta!

    Visst är det mysigt!
  20. 10
    Jaa de var ju så mysigt att vara på UL och kika. Den mesta oron försvann för mig då jag såg bönan på skärmen, då kunde jag bara ligga och titta och njuta!

    Visst är det mysigt!

Liknande trådar

  1. Längd
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 18:04
  2. Längd
    By Satureja in forum _0707 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 21:03
  3. Längd
    By GerdStj in forum Fosterskador – alkohol (droger)
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 10:42
  4. Längd?
    By Ellips in forum _0905 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 07:38
  5. Längd
    By liag in forum Downs Syndrom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 11:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar