Nu händer det grejer!
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Nu händer det grejer!

    Igår när vi var hos vänner så la jag Minna på golvet, efter en stund tyckte jag att hon låg väldigt annorlunda än hur jag la ner henne. Studerade henne en stund och mycket riktigt så har det lilla lilla barnet börjat åla...inte många centimetrar och inte så fort men va tusan...det är ju kul att dom utvecklas men just att ta sig framåt kunde hon gott ha väntat lite med! Så reaktionen var, wow titta hon tar sig framåt, nej nej nej....Jaja hon har ju att brås på!!

    I övrigt så är hon i ett språng, det som innebär att de upptäcker sin röst, jösses vilka ljud hon kan få till. Det är höga toner i de små lungorna! Inatt hade vi den bästa natten på flera veckor. Somna 21, lite mat vid 22 sov till 03 somna om sov till 07ca! Skönt efter att ha varit uppe och gått med henne ca varannan timme i över en vecka! Skönt för både henne och oss!

    Trevlig söndag på er!
  2. 1
    Nu händer det grejer! Igår när vi var hos vänner så la jag Minna på golvet, efter en stund tyckte jag att hon låg väldigt annorlunda än hur jag la ner henne. Studerade henne en stund och mycket riktigt så har det lilla lilla barnet börjat åla...inte många centimetrar och inte så fort men va tusan...det är ju kul att dom utvecklas men just att ta sig framåt kunde hon gott ha väntat lite med! Så reaktionen var, wow titta hon tar sig framåt, nej nej nej....Jaja hon har ju att brås på!!

    I övrigt så är hon i ett språng, det som innebär att de upptäcker sin röst, jösses vilka ljud hon kan få till. Det är höga toner i de små lungorna! Inatt hade vi den bästa natten på flera veckor. Somna 21, lite mat vid 22 sov till 03 somna om sov till 07ca! Skönt efter att ha varit uppe och gått med henne ca varannan timme i över en vecka! Skönt för både henne och oss!

    Trevlig söndag på er!
  3. Medlem sedan
    Feb 2010
    #2
    Skönt med sömnen. Det gör ju så otroligt mycket för hela familjens välbefinnande! Vi har också haft det rätt bra på sömnfronten på sistone och det är knappt att jag törs skriva att lilla damen somnade kl 19 ammade kl 02.30 och 04.30 och sedan har jag i och för sig suttit uppe vid datorn.

    Det är ju så härligt och se dom utvecklas, men jag känner precis som du att förflyttningar gärna kan få vänta ett litet tag. Du lär få fullt upp! "Lagt-barn-ligger" är ju ganska skönt och tryggt. Har ni hunnit med att barnsäkra?
  4. 2
    Skönt med sömnen. Det gör ju så otroligt mycket för hela familjens välbefinnande! Vi har också haft det rätt bra på sömnfronten på sistone och det är knappt att jag törs skriva att lilla damen somnade kl 19 ammade kl 02.30 och 04.30 och sedan har jag i och för sig suttit uppe vid datorn.

    Det är ju så härligt och se dom utvecklas, men jag känner precis som du att förflyttningar gärna kan få vänta ett litet tag. Du lär få fullt upp! "Lagt-barn-ligger" är ju ganska skönt och tryggt. Har ni hunnit med att barnsäkra?

Liknande trådar

  1. här händer grejer
    By Zinita in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 21:16
  2. Nu händer det grejer!
    By Foxfia in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 09:18
  3. Här händer det grejer!!!
    By Loijsan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 17:29
  4. Här händer grejer
    By Anneli m Uno in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 00:09
  5. Oj, vad det händer grejer
    By Ramona_G in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 08:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar