Vill inte sitta..
_1007 Julibarn
  1. Anonym
    #1

    Vill inte sitta..

    Min son blir 8 månader på onsdag och han vill inte riktigt sitta. Han kan sitta en liten liten stund sen tippar han mer & mer framåt eller åt sidan. Alla barn är ju olika så han kan ju vara sen, men man läser om alla era barn som kryper, står & går

    Man blir lite oroligt faktiskt. Han hatar och ligga på magen oxå. Han rullar över till ryggen såfort man lägger honom på magen.

    Tror ni han kommer sitta snart eller ska man prata med BVC?
  2. 1
    Vill inte sitta.. Min son blir 8 månader på onsdag och han vill inte riktigt sitta. Han kan sitta en liten liten stund sen tippar han mer & mer framåt eller åt sidan. Alla barn är ju olika så han kan ju vara sen, men man läser om alla era barn som kryper, står & går

    Man blir lite oroligt faktiskt. Han hatar och ligga på magen oxå. Han rullar över till ryggen såfort man lägger honom på magen.

    Tror ni han kommer sitta snart eller ska man prata med BVC?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Han kan ju bara vara ointresserad av att sitta. Mina killar har inte alls velat sitta för då kommer man ingenvart och Sandra är lite likadan. Jag har fortfarande aldrig sett henne sitta "på riktigt" utan hon har alltid stöd av händerna i golvet och aldrig riktigt rak i ryggen. Hon är totalt ointresserad att träna på att sitta.

    Däremot bör de ju vid det här laget ha lite styrsel och styrka i kroppen. Stödja på benen om man ställer dem i famnen o s v. Men jag kan inte tänka mig att det är kritiskt om de låter bli att balancera sittandes.
  4. 2
    Han kan ju bara vara ointresserad av att sitta. Mina killar har inte alls velat sitta för då kommer man ingenvart och Sandra är lite likadan. Jag har fortfarande aldrig sett henne sitta "på riktigt" utan hon har alltid stöd av händerna i golvet och aldrig riktigt rak i ryggen. Hon är totalt ointresserad att träna på att sitta.

    Däremot bör de ju vid det här laget ha lite styrsel och styrka i kroppen. Stödja på benen om man ställer dem i famnen o s v. Men jag kan inte tänka mig att det är kritiskt om de låter bli att balancera sittandes.
  5. Anonym
    #3
    Ja kanske. Han försöker resa sig upp när han ligger på rygg eller när han sitter i babysittern och när man hjälper honom upp för att sitta så blir han nöjd. Men han sitter ungefär som din Sandra. Ser nästan ute lite som en apa

    Tack för svaret
  6. 3
    Ja kanske. Han försöker resa sig upp när han ligger på rygg eller när han sitter i babysittern och när man hjälper honom upp för att sitta så blir han nöjd. Men han sitter ungefär som din Sandra. Ser nästan ute lite som en apa

    Tack för svaret
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Min son som är dryga 7 månader kan också bara sitta korta stunder men är inte intresserad av det när han ligger och leker. Då är det mage nu förtiden (som han inte alls gillade innan). Det händer mycket hela tiden tycker jag i utvecklingen och han tar sig fram på något sätt men inte är det krypa. Det går mest baklänges på golvet..
    I vagnen eller sittern försöker han sätta sig upp så nu använder jag inte sittern mer. Känns farligt. Tror int eheller du behöver vara orolig men det kan ju vara intressant att höra vad bvc säger.
  8. 4
    Min son som är dryga 7 månader kan också bara sitta korta stunder men är inte intresserad av det när han ligger och leker. Då är det mage nu förtiden (som han inte alls gillade innan). Det händer mycket hela tiden tycker jag i utvecklingen och han tar sig fram på något sätt men inte är det krypa. Det går mest baklänges på golvet..
    I vagnen eller sittern försöker han sätta sig upp så nu använder jag inte sittern mer. Känns farligt. Tror int eheller du behöver vara orolig men det kan ju vara intressant att höra vad bvc säger.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Prata med dem du, men jag tror att han är helt normal. Hannah sitter ett tag, men inte så där kolossalt stadigt och gör regelbundna face plants ur sittringen... Hon kryper inte, men arbetar på det. Hon gillar att vara på mage, men det har hon alltid gjort, men ska hon titta närmare på något intressant ligger hon hellre på rygg. Rullar gör han ju uppenbarligen!
  10. 5
    Prata med dem du, men jag tror att han är helt normal. Hannah sitter ett tag, men inte så där kolossalt stadigt och gör regelbundna face plants ur sittringen... Hon kryper inte, men arbetar på det. Hon gillar att vara på mage, men det har hon alltid gjort, men ska hon titta närmare på något intressant ligger hon hellre på rygg. Rullar gör han ju uppenbarligen!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Då tror jag inte det är någon fara. Då kommer det nog ska du se.
  12. 6
    Då tror jag inte det är någon fara. Då kommer det nog ska du se.

Liknande trådar

  1. Inte vill jag sitta här...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 20:13
  2. Malaika vill inte sitta!
    By Mama Chaka in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 22:00
  3. Vill inte sitta i bärsjalen.
    By Knorken in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 14:50
  4. Vill inte sitta i bärsjalen.
    By Knorken in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 18:09
  5. Vill inte sitta inne!
    By myssli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 11:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar