Kan det vara tänder tro?
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Kan det vara tänder tro?

    Hejsan alla, vår lilla tjej 7 mån o tre veckor, vaknar plötsligt, nja sen ett par veckor, en ggn i halvtimman på natten, pappa har fått ta över o han kämpar på med att vagga o trösta. Jag håller mig undan annars blir det tutta för hela slanten. Inatt provade jag att ge en alvedon supp o sen sov hon helt ok resten av natten, 02-07. Känner någon igen detta? Vad tror ni? Kan man ge en alvedon ett par kvällar i rad för att hon ska slippa ha ont
  2. 1
    Kan det vara tänder tro? Hejsan alla, vår lilla tjej 7 mån o tre veckor, vaknar plötsligt, nja sen ett par veckor, en ggn i halvtimman på natten, pappa har fått ta över o han kämpar på med att vagga o trösta. Jag håller mig undan annars blir det tutta för hela slanten. Inatt provade jag att ge en alvedon supp o sen sov hon helt ok resten av natten, 02-07. Känner någon igen detta? Vad tror ni? Kan man ge en alvedon ett par kvällar i rad för att hon ska slippa ha ont
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Så länge har ingen av mina haft problem med tänderna innan man ser dem. Det brukar vara 2-3 nätter precis samtidigt som man ser dem lysa igenom tandköttet som det kan vara problem.

    Men att ge alvedon några nätter är inte farligt. Jag skulle testa 3 nätter och sen ta bort det igen för att se om hon återigen får ont och isf ringa VC och höra om de tycker det är läge att kolla vad det kan vara som stör henne.
  4. 2
    Så länge har ingen av mina haft problem med tänderna innan man ser dem. Det brukar vara 2-3 nätter precis samtidigt som man ser dem lysa igenom tandköttet som det kan vara problem.

    Men att ge alvedon några nätter är inte farligt. Jag skulle testa 3 nätter och sen ta bort det igen för att se om hon återigen får ont och isf ringa VC och höra om de tycker det är läge att kolla vad det kan vara som stör henne.
  5. Medlem sedan
    Apr 2010
    #3
    Vi hade de kinkigt i tre-fyra veckor innan tänderna kommit upp helt, men då fick han visserligen fyra på en gång, vi gav också en del alvedon när han va som värst och de hjläpte, men ring å rådfråga med bvc annars!
  6. 3
    Vi hade de kinkigt i tre-fyra veckor innan tänderna kommit upp helt, men då fick han visserligen fyra på en gång, vi gav också en del alvedon när han va som värst och de hjläpte, men ring å rådfråga med bvc annars!
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Tack för era svar!!!
  8. 4
    Tack för era svar!!!

Liknande trådar

  1. kan det vara tänder?
    By trollisbo in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 07:35
  2. Kan det vara tänder igen tro
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 08:18
  3. Det måste vara tänder...
    By Virriga Vimsa in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 18:40
  4. Ny här! Kan det vara Tänder?
    By maddicken in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 08:27
  5. Kan det vara tänder?
    By aarr in forum _0507 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 20:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar