Varför började jag ge napp!
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Varför började jag ge napp!

    Nee usch fy och blä blir det en till bebbe i framtiden kommer jag absolut inte ge nagon napp. Haley vill bara ha den da hon sitter i vagnen eller ska sova men den vill ju aldrig stanna i munnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och hennes händer styrs automatiskt till nappen och sa drar hon ut den..... och sa blir hon ledsen för att det "ramlat" ut... Hon somnar jätte lätt pa kvällen sa länge nappen stannar i munnen, men den har en vana att ramla ut.... försöker pa nya knep varje kväll för att slippa springa in 10 ganger för att stoppa in den men det är klurigt..... Idag satte jag pa henne vantar i sängen sa hon inte kunde dra ut nappen lika lätt HA HA jag börjar bli desperat Har hon väl somnat ordentligt gör det inget om den ramlar ut......... Har nagon samma problem? och finns det nagra tips hur jag kan fa henne att sluta med den?
  2. 1
    Varför började jag ge napp! Nee usch fy och blä blir det en till bebbe i framtiden kommer jag absolut inte ge nagon napp. Haley vill bara ha den da hon sitter i vagnen eller ska sova men den vill ju aldrig stanna i munnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och hennes händer styrs automatiskt till nappen och sa drar hon ut den..... och sa blir hon ledsen för att det "ramlat" ut... Hon somnar jätte lätt pa kvällen sa länge nappen stannar i munnen, men den har en vana att ramla ut.... försöker pa nya knep varje kväll för att slippa springa in 10 ganger för att stoppa in den men det är klurigt..... Idag satte jag pa henne vantar i sängen sa hon inte kunde dra ut nappen lika lätt HA HA jag börjar bli desperat Har hon väl somnat ordentligt gör det inget om den ramlar ut......... Har nagon samma problem? och finns det nagra tips hur jag kan fa henne att sluta med den?
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    vi hade samma problem ett tag det var rätt jobbigt
    DOCK har Maja slutat, eller tja inte slutat dra ut den, men om jag lägger henne på sidan, vilket är favvo potitionen och med en filt vid sidan om kinden, alltså den kind hon har neråt sängen så håller filten nappen på plats. har maja väl somnat ORDENTLIGT så saknar hon inte nappen sen. om nätterna har hon den sällan men vill ha den ibland då hon vaknar och fått mat.

    Tror också att sugtekniken kommer bli bättre och bättre samt att hon snart lär sig att stoppa in den självt...
  4. 2
    vi hade samma problem ett tag det var rätt jobbigt
    DOCK har Maja slutat, eller tja inte slutat dra ut den, men om jag lägger henne på sidan, vilket är favvo potitionen och med en filt vid sidan om kinden, alltså den kind hon har neråt sängen så håller filten nappen på plats. har maja väl somnat ORDENTLIGT så saknar hon inte nappen sen. om nätterna har hon den sällan men vill ha den ibland då hon vaknar och fått mat.

    Tror också att sugtekniken kommer bli bättre och bättre samt att hon snart lär sig att stoppa in den självt...
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Med storebror så vande vi honom av med nappen sakta, dvs han fick ha den mindre och mindre och till slut kunde vi ta bort den helt.

    Vissa dagar vill Joel ha nappen och gnäller när han tappar den, andra dagar (som idag) så hör vi inte ett knyst. Dock har han börjat stoppa in nappen igen så länge han inte släpper den när han har tagit ut den.
  6. 3
    Med storebror så vande vi honom av med nappen sakta, dvs han fick ha den mindre och mindre och till slut kunde vi ta bort den helt.

    Vissa dagar vill Joel ha nappen och gnäller när han tappar den, andra dagar (som idag) så hör vi inte ett knyst. Dock har han börjat stoppa in nappen igen så länge han inte släpper den när han har tagit ut den.
  7. Medlem sedan
    Oct 2010
    #4
    Haley sover som en stock nu utan napp, hon maste bara ha det precis innan hon somnar. Hon försöker sätta tillbaka den igen, men det blir oftast upp och ner da blir hon arg
  8. 4
    Haley sover som en stock nu utan napp, hon maste bara ha det precis innan hon somnar. Hon försöker sätta tillbaka den igen, men det blir oftast upp och ner da blir hon arg
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Japp, samma här! Men jag ångrar ingenting, för utan napp låg hon bara och gallskrek utan att komma till ro.. Jag fortsätter springa och har en napphållare när vi ska ut så den inte samlar ner på marken hela tiden!
  10. 5
    Japp, samma här! Men jag ångrar ingenting, för utan napp låg hon bara och gallskrek utan att komma till ro.. Jag fortsätter springa och har en napphållare när vi ska ut så den inte samlar ner på marken hela tiden!
  11. Medlem sedan
    Feb 2010
    #6
    Känner igen det där med nappen åt fel håll, William blir jätte arg då och så försöker att suga på "knoppen", vilket inte går så bra. Då tar han ut nappen och tittar på den och så tappar han kontrollen och tappar den =) Hörde av en familjemedlem som läst om hjärnans utveckling att de vid fyra månaders ålder kommer ihåg saker även om man tar bort dem ur deras synfält. Så nu kommer de väl i håg nappen. Jag ångrar inte heller att vi började även om det säkert kommer bli svårt att sluta...
  12. 6
    Känner igen det där med nappen åt fel håll, William blir jätte arg då och så försöker att suga på "knoppen", vilket inte går så bra. Då tar han ut nappen och tittar på den och så tappar han kontrollen och tappar den =) Hörde av en familjemedlem som läst om hjärnans utveckling att de vid fyra månaders ålder kommer ihåg saker även om man tar bort dem ur deras synfält. Så nu kommer de väl i håg nappen. Jag ångrar inte heller att vi började även om det säkert kommer bli svårt att sluta...

Liknande trådar

  1. Varför började jag ge min hund gosaker..
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 09:20
  2. Varför napp??????
    By Anonym in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 20:49
  3. Napp eller inte napp?
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 17:24
  4. Varför började jag med tradera
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 13:46
  5. varför inget napp?
    By Isabella o Alva in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 09:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar