Vill inte ta flaskan...
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Vill inte ta flaskan...

    Jag har pumpat ur och gett Ellen i flaska nån gång nu och då ända sen hon var kanske en månad. Nu hade vi tänkt att börja ge lite ersättning (ev blanda med bröstmjölk) på kvällarna. Problemet är bara att nu vill hon inte ta flaskan alls, inte ens med bara bröstmjölk i... Har ni nåt tips på hur man ska få henne att ta flaskan igen?
  2. 1
    Vill inte ta flaskan... Jag har pumpat ur och gett Ellen i flaska nån gång nu och då ända sen hon var kanske en månad. Nu hade vi tänkt att börja ge lite ersättning (ev blanda med bröstmjölk) på kvällarna. Problemet är bara att nu vill hon inte ta flaskan alls, inte ens med bara bröstmjölk i... Har ni nåt tips på hur man ska få henne att ta flaskan igen?
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    tyvärr samma problem här. vi övar men tindra vill bara inte...
  4. 2
    tyvärr samma problem här. vi övar men tindra vill bara inte...
  5. Medlem sedan
    Feb 2010
    #3
    Vi har samma problem här emellanåt. Ibland fungerar det hur bra som helst och ibland vägrar han, vill väl ha sin mamma =) Det värsta är att man känner sig ju inte så säker om man vill göra ngt själv, så d har jag mer eller mindre lagt ner, tyvärr =/ Men vi övar med flaska, mer sällan än vi borde, är så tröttsamt att pumpa... Jag har funderat på om nappen på flaskan inte är bra för William, han får som kvälvningar ibland... Men jag vet itne..
  6. 3
    Vi har samma problem här emellanåt. Ibland fungerar det hur bra som helst och ibland vägrar han, vill väl ha sin mamma =) Det värsta är att man känner sig ju inte så säker om man vill göra ngt själv, så d har jag mer eller mindre lagt ner, tyvärr =/ Men vi övar med flaska, mer sällan än vi borde, är så tröttsamt att pumpa... Jag har funderat på om nappen på flaskan inte är bra för William, han får som kvälvningar ibland... Men jag vet itne..
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Mina två äldre barn vägrade flaska runt 2 månaders ålder tills vi började ge välling. Har hört att det funkar bättre om pappa matar - helst bör du inte vara där då för då vill hon så klart ha bröstet istället precis som hon är van vid. Fortsätt pröva!
  8. 4
    Mina två äldre barn vägrade flaska runt 2 månaders ålder tills vi började ge välling. Har hört att det funkar bättre om pappa matar - helst bör du inte vara där då för då vill hon så klart ha bröstet istället precis som hon är van vid. Fortsätt pröva!

Liknande trådar

  1. vill inte ta flaskan eller smakportioner
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 16:05
  2. vill inte ta flaskan
    By Jenka.a in forum _1006 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 10:49
  3. Vill inte ta flaskan mer!!!
    By Molly17 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 09:29
  4. Vill inte ta flaskan mer!!!!
    By Molly17 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 14:36
  5. vill inte ta flaskan
    By Smilla00 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar