Blir så besviken!
Bokstavsbarn
  1. E+T mamma
    #1

    Blir så besviken!

    Vi var på samtal igår på dagis,uppföljning av sonens åtgärdsprogram.Det var vi, en pedagog,spec.pedagogen och rektorn.Vi upplever att den här utökade tiden har fungerat jättebra för sonen,förut då han gick sina 15 tim/vecka så var det mycket prat om att inte vilja gå till dagis och nu hör man inget sånt.Det blir som en slags daglig rutin nu.Pedagogens syn var att han är väldigt trött framåt slutet av veckan,to-fre.Inte fysiskt trött utan mer psykiskt.Dem har fått en resurs på heltid som är tillgänglig för hela personalgruppen och enligt rektorn måste dem även ta tillvara den resursen för extra grejer som kan bli kring våran son.Barnläkaren vi träffade förut ihop med spec.pedagogen sa bl.a att våran son kan behöva få gå undan ihop med en pedagog och bara få ta det lugnt för tydligen söker han sig undan ibland.Rektorn tyckte att dem kanske ska planera in en stund varje dag t.ex före lunch som han kan få ha lite lugn och ro innan den där tröttheten kommer (tröttheten visar sig genom att allt blir ännu mera kaos och han blir helt frustrerad enligt vad pedagogen beskrev det).Men just den där vilostunden verkar vara sånt besvär för dem,att en ska behöva gå undan med bara våran son så rektorn påpekade en gång till att dem måste ta tillvara på den där resursen.Dem har även ett bildschema nu och vi har fått bilder ochså för att kunna ha hemma.Men när rektorn förlängde den här utökade tiden fram till sista maj så utbrast den där pedagogen:"3 mån det är ganska så lång tid!"Hennes fundering var hur våran son skulle orka med det.Det gäller 30 tim/vecka.Han ska väl ha samma rätt som andra barn att vara på dagis.Tänk om min sambo ochså får jobb snart,då kanske han måste vara där 40 tim/vecka eller mer.Det kändes som att våran son är en börda och belastning för att det krävs en del runt omkring.Det här med bildschema verkar inte heller vara så stort engagemang från deras sida,det var spec.pedagogen som fick se till att det sattes upp.Vi satt kvar en stund på samtalet igår och prata bara med spec.pedagogen och hon sa att pedagogerna inne på avdelningen verkar inte alls ha någon vana av detta med bildschema eller andra "resurser"och hon menade ochså att det är så vanligt nu med "speciella" barn så det är ju inte bara våran son som är "speciell"!Vi har haft stora funderingar ett tag på att byta dagis för det känns som att dem inte klarar av våran son,vi bor nästan granne med ett annat dagis där sonens faster jobbar och hon säger att där finns 4-5 andra barn med speciella behov så det känns om dem skulle kunna hantera våran son ochså lite bättre.Men detta var ju inget vi ville ta upp igår men känslan man fick på samtalet säger att vi ska försöka få prata bara med rektorn vid nåt tillfälle.Bara avvakta lite nu och se hur dem hanterar allt ett tag nu.
  2. 1
    Blir så besviken! Vi var på samtal igår på dagis,uppföljning av sonens åtgärdsprogram.Det var vi, en pedagog,spec.pedagogen och rektorn.Vi upplever att den här utökade tiden har fungerat jättebra för sonen,förut då han gick sina 15 tim/vecka så var det mycket prat om att inte vilja gå till dagis och nu hör man inget sånt.Det blir som en slags daglig rutin nu.Pedagogens syn var att han är väldigt trött framåt slutet av veckan,to-fre.Inte fysiskt trött utan mer psykiskt.Dem har fått en resurs på heltid som är tillgänglig för hela personalgruppen och enligt rektorn måste dem även ta tillvara den resursen för extra grejer som kan bli kring våran son.Barnläkaren vi träffade förut ihop med spec.pedagogen sa bl.a att våran son kan behöva få gå undan ihop med en pedagog och bara få ta det lugnt för tydligen söker han sig undan ibland.Rektorn tyckte att dem kanske ska planera in en stund varje dag t.ex före lunch som han kan få ha lite lugn och ro innan den där tröttheten kommer (tröttheten visar sig genom att allt blir ännu mera kaos och han blir helt frustrerad enligt vad pedagogen beskrev det).Men just den där vilostunden verkar vara sånt besvär för dem,att en ska behöva gå undan med bara våran son så rektorn påpekade en gång till att dem måste ta tillvara på den där resursen.Dem har även ett bildschema nu och vi har fått bilder ochså för att kunna ha hemma.Men när rektorn förlängde den här utökade tiden fram till sista maj så utbrast den där pedagogen:"3 mån det är ganska så lång tid!"Hennes fundering var hur våran son skulle orka med det.Det gäller 30 tim/vecka.Han ska väl ha samma rätt som andra barn att vara på dagis.Tänk om min sambo ochså får jobb snart,då kanske han måste vara där 40 tim/vecka eller mer.Det kändes som att våran son är en börda och belastning för att det krävs en del runt omkring.Det här med bildschema verkar inte heller vara så stort engagemang från deras sida,det var spec.pedagogen som fick se till att det sattes upp.Vi satt kvar en stund på samtalet igår och prata bara med spec.pedagogen och hon sa att pedagogerna inne på avdelningen verkar inte alls ha någon vana av detta med bildschema eller andra "resurser"och hon menade ochså att det är så vanligt nu med "speciella" barn så det är ju inte bara våran son som är "speciell"!Vi har haft stora funderingar ett tag på att byta dagis för det känns som att dem inte klarar av våran son,vi bor nästan granne med ett annat dagis där sonens faster jobbar och hon säger att där finns 4-5 andra barn med speciella behov så det känns om dem skulle kunna hantera våran son ochså lite bättre.Men detta var ju inget vi ville ta upp igår men känslan man fick på samtalet säger att vi ska försöka få prata bara med rektorn vid nåt tillfälle.Bara avvakta lite nu och se hur dem hanterar allt ett tag nu.
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    Vilken trist attityd från personalen, men det verkar ändå som att du har rektor och specialpedagogen på er sida. Det är bra.

    Att prata med bara rektorn tycker jag låter som en bra idé, för sådana kommentarer tycker inte jag att ni ska behöva höra på under ett möte om ert barn och jag skulle också ta upp med rektorn igen, om det blir så att sonen inte får gå undan någon stund på dagen istället för direkt med personalen.

    Vi bytte förresten dagis för vår son när han var liten, och det blev otroligt mycket bättre. Sådant kan man ju inte veta i förväg, men det som gjorde stor skillnaden var en person i personalen som verkligen engagerade sig i vår son. Tyvärr räckte det inte riktigt till trots det, då kunskapen och resurser fattades men det verkar ju ni ha .
  4. 2
    Vilken trist attityd från personalen, men det verkar ändå som att du har rektor och specialpedagogen på er sida. Det är bra.

    Att prata med bara rektorn tycker jag låter som en bra idé, för sådana kommentarer tycker inte jag att ni ska behöva höra på under ett möte om ert barn och jag skulle också ta upp med rektorn igen, om det blir så att sonen inte får gå undan någon stund på dagen istället för direkt med personalen.

    Vi bytte förresten dagis för vår son när han var liten, och det blev otroligt mycket bättre. Sådant kan man ju inte veta i förväg, men det som gjorde stor skillnaden var en person i personalen som verkligen engagerade sig i vår son. Tyvärr räckte det inte riktigt till trots det, då kunskapen och resurser fattades men det verkar ju ni ha .
  5. E+T mamma
    #3
    I torsdags hade dem haft utflykt på dagis och åkt madrass i en backe och sonen sa hemma sedan att han hade ramlat i backen och slagit sig så han blödde lite näsblod och även glasögonen var lite sneda i bågarna och dem är han själv väldigt rädd om.Men ingen personal sa nånting om vad som ev.hänt när sambon hämtade honom.Däremot kände sambon att dem efter samtalet försöker hålla sig undan när han lämnar/hämtar.Inte det där glada hejandet och småprata lite.Och nu den här veckan har dem dessutom haft väldigt lite barn genom att det är sportlovsvecka här.Så massa barn är då inget att skylla på den här veckan.Sonen själv säger i omgångar att det är just en kille (jämnårig)som är på honom och glasögonen,har flera ggr tagit dem och slängt iväg enligt sonen.En gång försvann glasögonen men hittades sen ute i sandlådan och det var i höstas då sonen haft dem några månader bara.Så vet jag att sonen aldrig skulle göra själv.När jag råka komma åt hans glasögon en gång börja han storgrina för man ska vara rädd om glasögonen.Även om våran son själv är krävande så ska det inte förekomma nån slags mobbing (rödhårig och glasögon).BVC sa att det behöver inte alla gånger vara våran son som gör alla fel men det är han dem hör,mobbing kan börja så här sa hon.Och bara man skulle påpeka något för dem känns det som dem blir så himla besvärade.
  6. 3
    I torsdags hade dem haft utflykt på dagis och åkt madrass i en backe och sonen sa hemma sedan att han hade ramlat i backen och slagit sig så han blödde lite näsblod och även glasögonen var lite sneda i bågarna och dem är han själv väldigt rädd om.Men ingen personal sa nånting om vad som ev.hänt när sambon hämtade honom.Däremot kände sambon att dem efter samtalet försöker hålla sig undan när han lämnar/hämtar.Inte det där glada hejandet och småprata lite.Och nu den här veckan har dem dessutom haft väldigt lite barn genom att det är sportlovsvecka här.Så massa barn är då inget att skylla på den här veckan.Sonen själv säger i omgångar att det är just en kille (jämnårig)som är på honom och glasögonen,har flera ggr tagit dem och slängt iväg enligt sonen.En gång försvann glasögonen men hittades sen ute i sandlådan och det var i höstas då sonen haft dem några månader bara.Så vet jag att sonen aldrig skulle göra själv.När jag råka komma åt hans glasögon en gång börja han storgrina för man ska vara rädd om glasögonen.Även om våran son själv är krävande så ska det inte förekomma nån slags mobbing (rödhårig och glasögon).BVC sa att det behöver inte alla gånger vara våran son som gör alla fel men det är han dem hör,mobbing kan börja så här sa hon.Och bara man skulle påpeka något för dem känns det som dem blir så himla besvärade.

Liknande trådar

  1. Blir så besviken
    By Mamzing in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 18:08
  2. Besviken man blir..
    By allimaca in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 15:36
  3. Fy vad jag blir besviken och arg
    By *Magda* in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 16:43
  4. vad besviken jag blir...
    By rtyuiop in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 16:31
  5. Jag blir så besviken...
    By Marie in forum Kärlek & relationer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 10:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar