Ni som kan försäkringskassan...
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Ni som kan försäkringskassan...

    Försöker läsa mig till det på deras hemsida, men hittar ingentng... Suck!

    Sambon har ingen möjlighet att ta ut sina föräldradagar så han ska skriva över dem på mig och det jag undrar är hur många dagar det är han får lov att överlåta på mig?? Nån som vet?
    Vi gjorde ju detta mad sonen med, men inte 17 kommer jag ihåg!
  2. 1
    Ni som kan försäkringskassan... Försöker läsa mig till det på deras hemsida, men hittar ingentng... Suck!

    Sambon har ingen möjlighet att ta ut sina föräldradagar så han ska skriva över dem på mig och det jag undrar är hur många dagar det är han får lov att överlåta på mig?? Nån som vet?
    Vi gjorde ju detta mad sonen med, men inte 17 kommer jag ihåg!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Han ska kunna skriva över alla utom 60 SGI-dagar. Exakt hur det går till vet jag dock inte för vi har ännu inte provat skriva över några dagar
  4. 2
    Han ska kunna skriva över alla utom 60 SGI-dagar. Exakt hur det går till vet jag dock inte för vi har ännu inte provat skriva över några dagar
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    Hej!
    Du kan ladda hem eller beställa hem blanketten avstå föräldrarpenning på försäkringskassans hemsida. I listan till vänster trycker du på blanketter och intyg, sen på ladda ner blanketter. Där ligger den bland föräldrar-blanketterna. Sen fyller ni i att han ska avstå 180 dagar. Hoppas det va till hjälp!
    Kram
  6. 3
    Hej!
    Du kan ladda hem eller beställa hem blanketten avstå föräldrarpenning på försäkringskassans hemsida. I listan till vänster trycker du på blanketter och intyg, sen på ladda ner blanketter. Där ligger den bland föräldrar-blanketterna. Sen fyller ni i att han ska avstå 180 dagar. Hoppas det va till hjälp!
    Kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Tack!! Så långt som att ladda hem blanketten kom jag, det var när jag skulle fylla i antal dagar som det tog stop. Men nu vet jag! Stort tack igen!
  8. 4
    Tack!! Så långt som att ladda hem blanketten kom jag, det var när jag skulle fylla i antal dagar som det tog stop. Men nu vet jag! Stort tack igen!

Liknande trådar

  1. Kan man få en bil av Försäkringskassan??
    By mamma24h in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 14:28
  2. Försäkringskassan
    By Ria05 in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 16:45
  3. Försäkringskassan...
    By kinan in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 19:27
  4. Försäkringskassan?
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 14:02
  5. Ang. Försäkringskassan och VAB
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 15:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar