tjocktarmscancer
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    tjocktarmscancer

    två veckor sedan jag opererades för tjocktarmscancer. Är nu hemma och försöker pigga på mig, men det är oerhört tärande att invänta provsvar. Hur elak var tumören, och har det spridit sig till lymfan? De trodde att jag hade en spridning till levern, men som TUR var, så var det ett blodkärlsnystan-SKÖNT!!!
    Har haft cancerskräck i flera år, så det känns helt surrealistiskt att jag fick detta. FÖrsöker dock tänka ljusa tankar, och längtar till mitt jobb.
  2. 1
    tjocktarmscancer två veckor sedan jag opererades för tjocktarmscancer. Är nu hemma och försöker pigga på mig, men det är oerhört tärande att invänta provsvar. Hur elak var tumören, och har det spridit sig till lymfan? De trodde att jag hade en spridning till levern, men som TUR var, så var det ett blodkärlsnystan-SKÖNT!!!
    Har haft cancerskräck i flera år, så det känns helt surrealistiskt att jag fick detta. FÖrsöker dock tänka ljusa tankar, och längtar till mitt jobb.
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    två veckor sedan jag opererades för tjocktarmscancer. Är nu hemma och försöker pigga på mig, men det är oerhört tärande att invänta provsvar. Hur elak var tumören, och har det spridit sig till lymfan? De trodde att jag hade en spridning till levern, men som TUR var, så var det ett blodkärlsnystan-SKÖNT!!!
    Har haft cancerskräck i flera år, så det känns helt surrealistiskt att jag fick detta. FÖrsöker dock tänka ljusa tankar, och längtar till mitt jobb.
    HUr gammal är du ?
  4. 2
    två veckor sedan jag opererades för tjocktarmscancer. Är nu hemma och försöker pigga på mig, men det är oerhört tärande att invänta provsvar. Hur elak var tumören, och har det spridit sig till lymfan? De trodde att jag hade en spridning till levern, men som TUR var, så var det ett blodkärlsnystan-SKÖNT!!!
    Har haft cancerskräck i flera år, så det känns helt surrealistiskt att jag fick detta. FÖrsöker dock tänka ljusa tankar, och längtar till mitt jobb.
    HUr gammal är du ?
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    41
  6. 3
    41
  7. Anonym
    #4
    Hej! Jag undrar hur du upptäckte att du hade tjocktarmscancer? Du kan säkert få tips och stöd av Vimmelmamman Lotta som ju har samma sjukdom.
  8. 4
    Hej! Jag undrar hur du upptäckte att du hade tjocktarmscancer? Du kan säkert få tips och stöd av Vimmelmamman Lotta som ju har samma sjukdom.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Hej, ja har varit i kontakt med Lotta. Jag fick ont i magen på höger sida strax under revbenet, inte jätteont utan mer obehagskänsla. Jag har varit orolig länge för att få cancer, och på ngt sätt kände jag på mig att det inte stod rätt till TROTS att alla prover var bra. Jag stod på mig och krävde en koloskopi, då hittade dom en tumör stor som ett ägg...
  10. 5
    Hej, ja har varit i kontakt med Lotta. Jag fick ont i magen på höger sida strax under revbenet, inte jätteont utan mer obehagskänsla. Jag har varit orolig länge för att få cancer, och på ngt sätt kände jag på mig att det inte stod rätt till TROTS att alla prover var bra. Jag stod på mig och krävde en koloskopi, då hittade dom en tumör stor som ett ägg...

Liknande trådar

  1. tjocktarmscancer
    By alfva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 23:07
  2. Sjukvårdskunnig- tjocktarmscancer
    By sotis in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar